تبلیغات

تبلیغات

نقش معلم در پیشرفت جامعه از نگاه سایت معلم شو

naghsh-moalem

آیا تاکنون به نقش معلم در پیشرفت جامعه فکر کرده اید؟ معلمان بدون شک مهمترین اعضای جامعه ما هستند. آنها به بچه ها هدف می دهند، آنها را برای موفقیت به عنوان شهروندان دنیای ما آماده می کنند و انگیزه خوبی برای انجام کارهای خوب هستند و موفقیت در زندگی را در آنها القا می کنند. به راستی چرا معلمان مهم هستند و چه نقشی می توانند در پیشرفت جامعه داشته باشند؟ کودکان آنچه را که در سنین جوانی به آنها آموزش داده می شود در بقیه عمر با خودشان یدک می کشند. همه می‌دانند که جوانان امروز به رهبران فردا تبدیل خواهند شد و این معلمان هستند که کودک را برای آینده خود آماده می کند. معلمان به آموزش جوانان در تاثیرگذارترین سال هایشان دسترسی دارند.

به گفته اسکندر مقدونی، پدر و مادرم مرا به زمین آوردند و معلمم مرا به اوج آسمان برد. اگر امروز هر فرد موفقی را در دنیا می بینید، معلمی پشت این فرد موفق است که راه موفقیت را به شاگردش نشان داده است. به نظر من معلم دو نوع است یکی معلم تعلیم و تربیت و دیگری معلم زندگی. در واقع معلمان کسانی هستند که بر فرزندان جامعه تاثیر می گذارند، آنها نه تنها قادر به تغییر زندگی کودکان، بلکه قادر به تغییر زندگی همه هستند. در ادامه مطلب با معلم شو بزرگترین مجله تخصصی معلمان همراه باشید تا به نقش معلم در پیشرفت جامعه پی ببرید.

معلم کیست؟ نقش معلم در پیشرفت جامعه چیست؟

معلم کسی است که  نقش مهمی در بهبود برنامه آموزشی یک جامعه ایفا می کند، تلاش ها و سختی هایی که معلمان برای دانش‌آموزان می کشند، هرگز در قالب کلمات قابل بیان نیست. معلمی شغل سختی است، اما سختی های شغل معلمی باعث نمی شود که معلمان از کارشان خسته شوند! چون آنها می دانند که شغلی دارند که می توانند بیشترین تاثیررا در زندگی دیگران داشته باشند. جایگاه معلم در هر جامعه ای کلیدی است. او سنت های فکری و مهارت های فنی را به شاگردانش می بخشد و از این رو اجازه نمی دهد چراغ تمدن کم رنگ شود. او نه تنها شاگردانش را راهنمایی می کند، بلکه سرنوشت کشور و ملت را نیز رقم می زند. هیچ کس نمی تواند منکر نقش معلمان در آموزش و پرورش شود. در جوامع متمدن و توسعه یافته، معلمان در بالاترین سطح جامعه مورد احترام و ارزش قرار می گیرند.

معلم کیست؟

چقدر وقت می گذارید تا به نقش معلم در پیشرفت جامعه فکر کنید؟ کودکان تاثیر پذیر هستند و به الگوهایی در اطراف خود نیاز دارند تا الگوی خوبی برای آنها باشد. اغلب الگوهای آنها ورزشکاران و ابرقهرمانان هستند. اما معلمان نیز می توانند الگوهای بسیار خوبی برای کودکان باشند. کودکان به افرادی نیاز دارند که بتوانند در ارزش ها، نگرش ها و اعمال خودشان از آنها الگوبرداری کنند. راه های زیادی وجود دارد که معلم می تواند الگوی دانش آموزان خود باشد. مردم الگوهای خود را تحسین می کنند و آرزو دارند مانند آنها باشند. به همین دلیل است که معلمان می توانند الگوهای بسیار خوبی برای کودکان باشند. برای برخی از کودکان، معلمان ممکن است به برخی از تأثیرگذارترین افراد در زندگی آنها تبدیل شوند.

همچنین بخوانید  با تنفکر در سکوت به درآمد میلیونی رسیدم

چگونه یک معلم می تواند یک الگوی عالی باشد

راهنمایی: نقش معلم در پیشرفت جامعه فقط محدود به کمک به پیشرفت تحصیلی کودکان نیست. آنها همچنین به رشد کودکان در زندگی شخصی کمک می کنند. معلم به منزله داشتن چند شغل است: علاوه بر معلم بودن، آنها می توانند مربی، درمانگر و دوست باشند. آموزش علوم و ریاضیات به دانش‌آموزان خوب است، اما معلمان هدف بزرگ‌تری برای هدایت آنها در زندگی نیز دارند. مهم است که به یاد داشته باشید که معلم می تواند به دانش آموزان کمک کنند تا به عنوان یک انسان رشد کنند، نه یک دانش آموز.

چگونه یک معلم می تواند یک الگوی عالی باشد

شکل دادن به آینده: یکی دیگر از نقش معلم در پیشرفت جامعه این است که معلمان موقعیت منحصر به فردی دارند، زیرا آینده را در دستان خود نگه می دارند. آنها می توانند ارزش ها و نگرش های نسل آینده را شکل دهند تا جامعه ای عادلانه تر و برابرتر ایجاد کنند. معلمان با الگو بودن و الهام بخشیدن به دانش‌آموزان خود، چشم‌اندازی را برای اینکه می‌خواهند آینده چگونه باشد، تنظیم کنند. اکنون بذرها را در دوره کودکی می کارند تا در دنیای بهتری رشد کند. عوامل زیادی تعیین می کنند که کودکان چگونه دنیا را می بینند: خانواده، پیشینه فرهنگی، وضعیت طبقاتی و… به عنوان معلم، وظیفه شما این است که ذهن آنها را باز کنید و به آنها کمک کنید تا فراتر از آنچه قبلاً می دانند را ببینند. معلم بودن به معنای حفظ وضعیت موجود نیست. بلکه راه هایی برای نشان دادن راه‌های جدید دیدن به کودکان است.

نتیجه گیری درباره نقش معلم در پیشرفت جامعه

اگر تمام کاری که معلمان انجام می دادند انتقال اطلاعات بود، فناوری شغل آنها را منسوخ می کرد. اما دلیلی وجود دارد که چرا ربات ها این حرفه را به دست نمی گیرند. معلمان در زنده کردن یادگیری نقش اساسی دارند. با ارائه مثال های مرتبط و یافتن راه های خلاقانه برای آموزش طرح درس روزانه، معلمان در زمینه سازی یادگیری در دنیای واقعی ضروری هستند. به همین ترتیب، این وظیفه معلم نیست که برای همه دانش‌آموزان شغل ایجاد کنید. اما آنها نقش مهمی در آماده سازی دانش آموزان برای دنیای کار ایفا می کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *