تبلیغات

تبلیغات

نکات مهم تعمیر ساید بای ساید

sideby

چند نکته برای تعمیر ساید بای ساید می تواند راهگشای شما برای عیب یابی نقصی باشد که به تازگی شاهد آن هستید. اولین علائمی که وجود یک نقص در یخچال ساید بای ساید شما را هشدار می دهد، صدای نویز و یا عدم بسته شدن درب یا اختلال در کارکرد قسمت های مختلف نظیر برفک زدن های بیش از حد، روشن ماندن دائمی لامپ و غیره است. بنابراین بایستی با بررسی و عیب یابی به موقع، جلوی بروز مشکلات جدی تر را گرفت. به همین منظور نحوه بررسی عیوب احتمالی و برطرف کردن آن ها را در ادامه این مقاله با یکدیگر بررسی می کنیم. همچنین در صورت نیاز به تعمیر ساید بای ساید می توانید با تعمیرکار ۲۴ تماس بگیرید .

تعمیر لولای درب ساید بای ساید

هر قطعه مصرفی طول عمر مشخصی دارد و طبیعتا پس از گذشت چند سال و استفاده مداوم، کارکرد خود را از دست می دهد و عملکردش به خوبی روز اول نخواهد بود. یکی از قطعات پر کاربرد در یخچال ساید بای ساید، لولای درب است. همانطور که می دانید، روزانه تعداد دفعات زیادی درب یخچال باز و بسته می شود و قطعه ای که در این میان دخیل است، لولای پایینی و بالایی است. همچنین وزن کلیه اجسامی که درون قفسه های درب یخچال قرار دارند، بر روی این لولاهاست. فرسودگی و یا شل شدن لولای درب یخچال عواقب بدی دارد و ممکن است سبب شکستن لولا و یا جدا شدن درب از یخچال بشود. همچنین اگر لولا به درستی عمل نکند، سبب نشتی هوای خنک داخل یخچال می گردد.

برای تعمیر لولای درب یخچال ساید بای ساید، مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول:

اگر احساس می کنید که لولاها شل شده اند و یا به درستی درب یخچال بسته نمی شود، بدنه یخچال را کمی به عقب هل دهید و شیب کمی ایجاد کنید. حالا با رها کردن درب، نحوه بسته شدن آن را بررسی نمایید. اگر درب به آرامی بسته شد و یا کمی به طرفین منحرف شد، لولای درب مشکل دارد. اما اگر درب محکم بسته شد، ایراد از لولا نیست و باید قسمت های دیگر را نیز بررسی کنید. در چنین حالتی ممکن است مشکل از تراز یخچال و نحوه قرارگیری آن بر روی زمین باشد.

مرحله دوم:

اگر با تغییر تراز یخچال مشکل بسته شدن درب حل نشد، باید پیچ های لولا را تنظیم کنید. برای این کار نیاز به یک پیچ گوشتی دارید تا پیچ ها را باز کرده و با تنظیم کردن لولای درب، مشکل شل بودن آن را برطرف کرده و دوباره پیچ ها را محکم بر سر جای خود ببندید.

همچنین بخوانید  آقایان حسین علی دهقانیان و نوید حسین آبادی ، دو مخترع خلاق ایرانی موفق به کسب مدال نقره مسابقات اختراعات اعضای فدراسیون مخترعین 2022 سوییس شدند

مرحله سوم:

گاهی اوقات مشکل از لولای درب یخچال نیست و یخچال دچار تاب خوردگی و انحراف شده است. در چنین شرایطی عملا کاری از دست شما ساخته نیست و بایستی حتما یک تعمیرکار متخصص، یخچال شما را بررسی کند و مشکل آن را برطرف نماید.

مرحله چهارم:

اگر یخچال ساید بای ساید شما متعلق به نسل های جدیدتر است، باید گیره های بین لولای درب یخچال را بررسی کنید. چرا که مدل های جدیدتر دارای گیره مغناطیسی روی درب خود هستند که در واقع نیروی مغناطیسی سبب چفت و بسته شدن درب یخچال می شود. بنابراین اگر درب به درستی چفت نمی شود، علت تضعیف نیروی مغناطیسی داخلی درون گیره هاست. برای بررسی و تعویض آهنربای داخلی، نیاز به کمک یک تعمیرکار خواهید داشت.

ساید بای ساید

تعمیر سوئیچ درب

در طراحی یخچال های ساید بای ساید جدید، یک کلید دکمه ای کوچک بر روی درب وجود دارد که هنگام اتصال این قطعه، نور لامپ های ال ای دی محفظه داخلی یخچال را روشن می کند. اما قرار بر این نیست که همیشه این قطعه متصل باشد و باید به محض بسته شدن درب قطع شده تا نور لامپ ها خاموش گردد. در صورتی که این سوییچ خراب شود، چراغ یخچال دائما روشن است و نور و گرمای ساطع شده از آن، سبب خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود و هوای خنک را تبدیل به هوای گرم می کند. برای تعمیر سوییچ درب یخچال، می توانید مراحل زیر را انجام دهید تا حداقل از نوع عیب به وجود آمده اطمینان حاصل کنید.

مرحله اول:

لامپ داخل یخچال ساید بای ساید را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. اگر لامپ سوخته باشد، حتی با فشردن دکمه سوییچ هم روشن نمی شود. اما اگر لامپ سالم باشد، با فشردن دکمه سوییچ بر روی درب یخچال روشن می شود.

مرحله دوم: اگر چراغ محفظه داخلی یخچال دائما روشن است، قطع به یقین اشکال از سوئیچ بر روی درب است. در این صورت نیاز است تا سوییچ داخلی را ابتدا با یک پارچه تمیز کنید و سپس سوئیچ را از روی گیره جدا کنید. در مرحله بعدی بایستی پیچ های نگهدارنده را توسط یک قطعه تریم پلاستیکی بردارید و سپس سوئیچ را با پیچ گوشتی از پایه بیرون بیاورید، یا برای نمایان شدن سوئیچ، تریم پایه را باز کنید. سپس سوئیچ را با یک VOM تنظیم شده روی مقیاس RX1 آزمایش کنید.

مرحله سوم:

یک پروب از VOM را برداشته و به دو سر سوییچ متصل کنید. حالا با فشردن سوییچ، عملکرد آن را تست کنید. عقربه پروب باید بر روی صفر قرار بگیرد تا از درستی عملکرد سوییچ اطمینان حاصل شود. اگر عقربه روی صفر قرار نگرفت و بالاتر رفت، یعنی اینکه سوییچ روی درب یخچال دچار مشکل است و باید با یک سوییچ جدید از همان نوع تعویض گردد.

همچنین بخوانید  خرید بهترین شارژر باتری ویپ

مرحله چهارم: سوئیچ جدید را به همان روشی که سوئیچ قدیمی وصل شده است وصل کنید.

پس از اینکه سوییچ جدید را با سوییچ قبلی جایگزین کردید، تست روشن و خاموش شدن لامپ را انجام دهید و از نحوه صحیح کار خود اطمینان حاصل کنید.

تعمیر قطعات داخلی یخچال ساید بای ساید

اگرچه تعمیر برخی از قطعات یک یخچال ساید بای ساید در منزل امکان پذیر است، اما تعمیر برخی از قطعات داخلی مانند کندانسور، کمپرسور، کویل اپراتور و موتور یخچال تنها توسط یک تعمیرکار متخصص امکان پذیر است. بنابراین از دستکاری بیجا در چنین قطعاتی بپرهیزید و تعمیر آن ها را به یک متخصص بسپارید.

تعمیر سوئیچ Limit

سوئیچ limit تنها در یخچال و فریزرهای بدون برفک مثل یخچال های ساید بای ساید یافت می شود. عملکرد این سوییچ به این صورت است که عنصر گرمایش یخ زدایی را کنترل نماید و از بالاتر رفتن آن از یک دمای خاص جلوگیری کند.  بنابراین اگر شما شاهد برفک بیش از حد در بخش فریزر ساید بای ساید خود هستید، مشکل از کلید سوییچ است. البته اجزای دیگر نظیر فن اواپراتور، تایمر یخ زدایی و بخاری یخ زدایی نیز می توانند سبب بروز چنین مشکلی شوند و بنابراین آن ها نیز باید به نوبه خود مورد بررسی قرار گیرند.

تعمیر کنترل ترموستات

کنترل ترموستات معمولاً در محفظه داخلی یخچال ساید بای ساید نصب می شود. ب استفاده از ترموستات می توان دمای داخلی یخچال را کنترل و بر اساس فصول سال کم و زیاد کرد. اگر کمپرسور شما دائما در حال کار است، باید ترموستات را در حالت خاموش قرار دهید و سپس با باز کردن پیچ های ترموستات، سیم قرمز یا آبی را جدا نمایید. حالا مجددا دو شاخه یخچال را به برق متصل کنید. اگر کمپرسور کار نکرد، ترموستات معیوب است و باید آن را با یک ترموستات جدید جایگزین کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیرات ساید بای ساید می توانید به سایت تعمیرکار ۲۴ مراجعه نمایید .

ساید بای ساید

تعمیر ساید بای ساید با تعمیرکار 24

اغلب عیوب ساید بای ساید در منزل قابل برطرف کردن نیست و باید یک تعمیرکار ماهر این کار را انجام دهد. از آنجایی که انتقال یخچال ساید بای ساید کاری سخت است، بهتر است تعمیرکار به منزل شما بیاید که سایت تعمیرکار 24 این امکان را برای شما فراهم نموده است.

منبع : tamirkar24.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *