تبلیغات

تبلیغات

انواع سیستم های تهویه مطبوع و فن های صنعتی رزنبرگ ( Rosenberg ) در شرکت مانا نوین ویرا (AVET)

tahvi-mat1

دستگاه های تهویه مطبوع در واقع سیستم هایی هستند که هدف آن ها ایجاد هوای پاک، مطلوب و لذت بخش برای محیط های مختلف خانگی و صنعتی می باشد.

از زمانیکه افراد برای زندگی کردن به ساختن ساختمان های آجری و یا گلی روی آوردند به دنبال روش هایی برای خنک کردن و تهویه هوای داخلی منازلشان بودند، به همین جهت دستگاه ها و لوازم متعددی طراحی و تولید شدند و به منظور تهویه مطبوع در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه انواع متنوعی از سیستم های تهویه مطبوع در مدل ها و برند های داخلی و خارجی گوناگون تولید و در بازار به فروش می رسند، که انتخاب آن ها بایستی متناسب با عملکرد ساختمان، میزان سرمایش مورد نیاز، معماری ساختمان و … صورت گیرد. دقت در انتخاب درست این سیستم ها متناسب با فضای در اختیار علاوه بر جلوگیری از هد رفتن انرژی می تواند صرفه ی اقتصادی نیز برای خریدار داشته باشد. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه از دستگاه های تهویه مطبوع آشنا کنیم.

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی )

داکت اسپلیت ها در ظرفیت های مختلفی توسط شرکت های گوناگون طراحی و تولید می شوند. این سیستم ها از دو بخش مجزا یونیت داخلی و خارجی ساخته شده اند. یونیت داخلی در سقف کاذب و در بین طبقات تعبیه شده است و به واسطه دریچه های خود هوای به وجود آمده را به داخل محیط مورد نظر انتقال می دهد. محل قرار گیری یونیت خارجی نیز در محیط باز مانند پشت بام، حیاط و یا بالکن، است. این دو قسمت به وسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، عملکرد دوکاره سرمایش و گرمایش آن است، که آن را قادر نموده در فصل تابستان هوای مطبوع و خنک ایجاد کند و در فصل سرد زمستان از طریق عملکرد گرمایشی خود هوای محیط را گرم و مطلوب سازد.

وی آر اف ( VRF )

سیستم های تهویه مطبوع

از دیگر سیستم های تهویه مطبوع جدید و کارآمد می توان سیستم وی آر اف VRF یا اسپلیت مرکزی را نام برد. استفاده از سیستم VRF بیشتر برای مراکز و مجتمع های تجاری پیشنهاد می شود. این دستگاه نیز همانند داکت اسپلیت دارای دو بخش یونیت داخلی و خارجی است. یونیت خارجی یا کندانسور در محیط بیرون مانند پشت بام و یا حیاط قرار می گیرد، و متناسب با نوع دستگاه چند یونیت داخلی از آن تغذیه می کند.در این دستگاه از سیکل تبرید تراکمی بخار استفاده می شود. این نوع از سیستم های تهویه هوا علاوه بر تامین هوای خنک توانایی ایجاد هوای گرم به صورت همزمان را نیز دارا می باشند. دستگاه وی آر اف در مقایسه با دیگر سیستم های تهویه از نظر مصرف انرژی به صرفه تر هستند و از طرف دیگر به ازای هر یونیت داخلی نیاز به وجود یک یونیت خارجی نمی باشد و همانطور که پیش تر نیز اشاره شد چند یونیت داخلی می توانند به طور همزمان از یک یونیت خارجی این دستگاه تغذیه نمایند. این ویژگی سبب می شود تا سیستم وی آر اف فضای کم تری اشغال کند و از این طریق به حفظ زیبایی ظاهری ساختمان کمک نماید.

همچنین بخوانید  راهنمای سفر به بندرعباس و جزایر جنوب

 

پرده هوا

سیستم های تهویه مطبوع

پرده هوا یکی دیگر از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات در صنعت سیستم تهویه مطبوع بشمار می آید. به طور کلی پرده هوا که به آن درب هوا نیز گفته می شود، یک جریان دمنده است که با استفاده از آن دو منطقه سرد و گرم را از یکدیگر جدا می کند. جداسازی هوا اهداف مختلفی می تواند داشته باشد؛ هدف از استفاده از آن نیاز به یک عایق حرارتی یا لایه ی محافظ هوایی می تواند باشد. به طور معمول برای جلوگیری از ورود آلاینده ها، گرد و غبار، حشرات در مراکز خرید، مجتمع های تجاری بالای درب وردی قرار می گیرد. پرده هوا در اندازه های گوناگون و مناسب برای ارتفاع های حدود 2 تا 4 متری مورد استفاده قرار می گیرد. از این سیستم به طور معمول در کارخانجات مواد غذایی، خودروسازی، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و … استفاده می شود.

 

فیلتر اکولوژی

سیستم های تهویه مطبوع

فیلتر اکولوژی دستگاهی است که به وسیله یک میدان الکتریکی قوی ذرات گرد و غبار و دود را از هوا جدا می کند. این دستگاه طی دو مرحله و به وسیله دو الکترود عملیات جدا سازی ذرات را انجام می دهد. در مرحله اول ذرات معلق در هوا پس از عبور از یکی از الکترود ها که به وسیله بار منفی شارژ شده است باردار می شوند. در مرحله دوم این ذرات که به بار اشباع خود رسیده اند به وسیله یک میدان الکتریکی قوی از جریان هوا جدا شده و به سوی یک الکترود که دارای بار مثبت است جذب می شوند. و در نهایت بر روی یک صفحه مناسب ته نشین می شوند. همچنین برای جدا سازی ذرات کمتر از یک میکرون که فیلترهای دیگر بازده جدا سازی پایینی دارند استفاده از این فیلتر مناسب می باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *