تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن دیپ فیک Zao آلوده به ویروس و جاسوسی

Deepfake-Zao-App-Goes-Viral

اپلیکیشنی شبیه به تکنولوژی دیپ فیک که توانسته در اپ استور iOS چین ، در لیست بهترین های رایگان قرار بگیرد ، مانند داستانی شبیه به اپلیکیشن FaceApp که بسیار فراگیر شده است.  کمپانی که پشت این اپلیکیشن قرار دارد ، با توجه به اینکه با خبر های مخالفت آمیزی روبرو شده است ، تصمیم دارد و در روند خود تغییراتی ایجاد کند.

 

Zao از دیگر برنامه هایی است که با استفاده تکنولوژی Deepfake چهره شما را بر روی صحنه های مختلفی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی قرار می دهد. اپلیکیشن Zao در روز جمعه عرضه شد که طی چند روز توانست رشد سریعی در بخش entertainment (سرگرمی) داشته باشد ، بطوریکه در لیست بهترین برنامه های رایگان چینی در اپ استور iOS قرار گرفت. کاربران از اینکه هشت میلیون محتوا از این برنامه تولید شده است شگفت زده شده اند.

 

اپلیکیشن دیپ فیک Zao جاسوسی

 

جالب است بدانید که حتی برنامه هم از ویدیو های زیادی برخوردار نیست ، اما از آنجایی که محتوای انتخاب شده محبوب است باعث شده است تا کاربران به سمت آن جذب شوند. اپلیکیشن Zao چهره شما را با چهره های محبوبی همچون Sheldon Cooper, Marilyn Monroe, و Leonardo DiCaprio جابجا می کند. برای ساخت ویدیو خودتان باید برنامه از شما بیشتر از 1 عدد عکس بگیرد تا بتواند یک ویدیو طبیعی دیپ فیک ایجاد کند.

 

البته برخی کاربران توییتر اعلام کرده اند که تنها با یک تصویر توانسته چهره خود را روی چهره محبوب دی کاپریو قرار دهد! به ویدیو زیر دقت کنید :

 

 

این برنامه توسط چینی هایی ساخته شده است که پیش از این برنامه هایی برای قرار گذاشتن و لایو نیز مورد استفاده کاربران قرار می گرفت. با توجه Bloomberg این برنامه شامل بخش های مختلفی است که به کاربران انتخاب های مختلفی می دهد.

 

اپلیکیشن Momo که سازنده آن همین کمپانی بوده است ، با توجه به اینکه نقد های مختلفی را دریافت کرد ، قوانین خود را تغییر داد و ذکر کرد که بجز کاربر در هیچ جای دیگری اطلاعاتشان مورد استفاده قرار نمی گیرد. علاوه بر این زمانی که محتوایی از این برنامه حذف کنید ، از سمت سرور های خود کمپانی هم حذف خواهد شد.

 

براساس خواسته های مرکز تحقیقات تجارت الکترونیکی چین ، بررسی های مورد مظر انجام شده و تمامی لینک های این برنامه از اپلیکیشن WeChat حذف گردیده است.

 

جالب است بدانید که این اولین برنامه ای نیست که بر اساس یادگیری ماشین ساخته شده است.در ماه July روس ها اپلیکیشنی به نام FaceApp (در بالا اشاره شد) تولید کردند که هدفش نقض حریم خصوصی کاربران سراسر دنیا بود. برنامه از آنجایی معروف شد که فیلتری با قابلیت پیر کردن شما را داشت ، همین موضوع برای دانلود شدن و نصب کردنش کافی بود!

 

همچنین بخوانید  آموزش آپدیت کردن نرم افزار های ویندوز با برنامه Roboget

از این بدون اینکه کاربر متوجه عملی شود ، کمپانی می تواند از داده های درون گوشی شخص به راحتی استفاده کند. پس از گذشت مدتی این کمپانی بیانیه ای منشر کرد که اطلاعات کاربران را نمی فروشد و گزینه ای برای حذف هم به برنامه خود اضافه کرده است.

 


حتما بخوانید : 7 نکته برای شناسایی برنامه جعلی موجود در مارکت های اندرویدی و iOS


 

تقریبا بیشتر کاربران پیش از اینکه بخواهند از برنامه ای استفاده کنند ، اصلا حتی نگاهی به قوانین برنامه مورد نظر هم نمی کنند! این کاملا اشتباه است. حتی دیده شده است که در قوانین برنامه گفته شده است که برای استفاده از این برنامه نیاز به اطلاعات کاربر دارد ، اما باز هم فرد مورد نظر به آن توجه نکرده و از برنامه های جاسوسی به راحتی استفاده می کند. نکته بسیار جالبی که باید بدانید این است که حتی طبق بررسی های انجام شده اگر دسترسی یک برنامه را رد کنید ، هنوز هم برنامه مورد نظر می توانید به اطلاعاتی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

منبع :
TECHSPOT

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *