تبلیغات

تبلیغات

بهترین پارک های تهران را بشناسید

ejare-suit

گشت و گذار در طبیعت، مسافرت و سفر به شهر های زیارتی می تواند تغییر زیادی در حال و هوای انسان به وجود بیاورد. دورهمی های خانوادگی باعث شادی و نشاط افراد ان دورهمی خواهد شد. اما برخی در خصوص سفر و گشت و گذار تصورات نادرست دارند. دورهمی ها حتما نباید به صورت بسیار تجملاتی باشد و شما شهر های دور و دراز را برای آن انتخاب کنید. افرادی که از شهرستان به سمت تهران سفر می کنند، انگیزه زیادی برای گشت و گذار خواهند داشت. یکی از بهترین مقاصد برای تفریح، پارک های تهران است. تهران پارک های مجهز و بسیار فوق العاده ای دارد که می توانید در مدت اقامت توان به آنها مراجعه کنید. اما برای اینکه در این استان ساکن شوید، نیاز به یک اقامتگاه خواهید داشت. پیشنهاد ما به شما، اجاره سوئیت در تهران است. برای اینکه بتوانید از تمامی پارک های تهران دیدن کنید باید چند روز زمان خود را صرف کنید. به همین خاطر است که توصیه می کنیم حتما به فکر اجاره آپارتمان مبله در تهران باشید.

4 مورد از بهترین پارک های تهران را بشناسید

برای بازدید از پارک های تهران، لازم است پیش از سفر اطلاعات کاملی در خصوص هر یک از ان ها داشته باشید. شناخت پارک ها قبل از سفر به تهران جزو واجب ترین کار هایی است که باید انجام دهید. شما باید در خصوص هر پارک، ابزار های بازی و موقعیت دقیق آن اطلاعات کامل را بدست آورید. در صورتی که موفق به انجام این کار نشوید، در زمان مراجعه به پارک های تهران با مشکل مواجه خواهید شد.

تهران پارک های بسیار زیادی برای بازی و تفریح دارد که هر یک از آنها دارای شاخص ها و ویژگی های متفاوتی هستند. اما در این میان، 4 پارک در وضعیت بهتری نسبت به سایرین قرار دارند. پارک ملت، پارک شهر، پارک هنرمندان و پارک چیتگر، 4 مورد از بهترین پارک های تهران می باشند. در ادامه در خصوص هر یک از این پارک ها و ویژگی هایی که دارند با شما صحبت خواهیم کرد.

پارک ملت

شاید یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز پارک های موجود در سراسر کشورمان، پارک ملت باشد. پارکی که نسل های مختلفی از تاریخ را در خود دیده است. این پارک علاوه بر قدمت طولانی و با سابقه ای که دارد، از نظر کیفیت و ارائه خدمات نیز یکی از بهترین ها در کشورمان است. بوستان ملت تهران موفق به تشکیل فضایی فرهنگی و هنری شده است. در بدنه این پارک می توانید مجسمه افراد بزرگ و مفاخر کشورمان را شاهد باشید.

همچنین بخوانید  چرا گوش دادن به آهنگ برای روحیه مفید است ؟

 

پارک های تهران

یکی از نکات مهمی که در مورد پارک ملت تهران باید بدانید، ابعاد آن است. این پارک حدود 34 هکتار وسعت دارد و با این وسعت توانسته خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های تهران معرفی کند. باغ وحش کوچک، میز تنیس، میز های پر تعداد شطرنج، زمین های مخصوص بازی بدمینتون و زمان والیبال تنها گوشه ای از امکانات بوستان ملت تهران است. پیشنهاد می کنیم با سفر به تهران حتما سری به بوستان ملت این شهر بزنید.

پارک شهر

اگر بخواهیم یکی دیگر از پارک های معروف تهران را به شما معرفی کنیم، قطعا پارک شهر نامی است که باید به آن اشاره کنیم. پارک شهر تهران جزو پارک های قدیمی و معروف کشورمان به حساب می آید. این پارک در قسمت مرکزی پایتخت سرزمینمان قرار گرفته است. قدمتی که پارک شهر دارد را نمی توان با قدمت پارک ملت مقایسه کرد. یکی از دلایل اصلی شهرت پارک شهر تهران، کتابخانه ای است که از زمان تاسیس این پارک در آن وجود دارد. شما می توانید کتاب های قدیمی و تاریخی زیادی را در این کتابخانه مشاهده کنید.

از جمله دیگر نکات جالب در خصوص پارک شهر، بهینه سازی و در نظر گرفتن امکانات ویژه برای معلولین است. داشتن باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی، موزه صلح، باعث شده پارک شهر تهران به یکی از زیبا ترین پارک های کشورمان تبدیل شود. شاید جالب باشد بدانید، پارک شهر در زمان جنگ به عنوان یک پناهگاه مطمئن برای مردم به حساب می آمد. البته پس از پایان جنگ، پناهگاه این پارک به اکواریوم تغییر کاربری داد. این پارک در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفت است. چنانچه قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران را دارید، حتما اقامتگاه خود را در این خیابان یا حوالی ان انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی از پارک شهر دیدن کنید.

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان از جمله دیگر پارک های معروف و مهم تهران است که به شما معرفی می کنیم. شاید کمی تعجب کنید اگر بدانید قدمت پارک هنرمندان به دوران قاجار می رسد. این پارک که اکنون به عنوان پارک هنرمندان شناخته می شود در گذشته با نام بوستان ایران شهر شناخته میشد. پارک هنرمندان در گذشته به عنوان بخشی از زمین های شاهزادگان به حساب می آمد. در سال 1375 بود که پارک هنرمندان تحت مالکیت شهرداری تهران درآمد و به شکلی که اکنون می بینید طراحی شد.

پارک های تهران

پارک هنرمندان در خیابان ایران شهر قرار گرفته است بنابراین هر زمان که قصد مراجعه به این پارک را داشتید، به طرف خیابان قدیمی ایران شهر بروید. رویداد های گوناگونی در سال در پارک هنرمندان تهران برگزار می شود. اجرای تئاتر و موسیقی های زنده از جمله برخی این رویداد ها است. این را نیز اضافه کنیم که پارک هنرمندان اکنون پاتوق هنرمندان تهرانی که ساکن این شهر هستند می باشد.

همچنین بخوانید  چرا از هاست لینوکس و وردپرس ایران اسپید استفاده کنیم؟

پارک چیتگر

نمی توان بهترین پارک های تهران را معرفی کرد و نامی از پارک چیتگر به میان نیاورد. پارک چیتگر یکی از بهترین پارک های تهران برای انجام تفریحات دسته جمعی و پیک نیک های خانوادگی است. در روز های تعطیل سال و یا حتی در اواخر هفته، به طرف پارک چیتگر بروید. این پارک با داشتن مساحت بیش از 900 هکتاری، به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های شهر تهران شناخته می شود.

هر روز و هر شب، بازار دوچرخه سواری و اسکیت سواری در این پارک رواج دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید در پارک چیتگر، گونه های جانوری مختلف زندگی می کنند. ارغوان، اقاقیا، زبان گنجشک، افرای زیتونی و نارون چتری، برخی از گونه های جانوری موجود در پارک چیتگر هستند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *