تبلیغات

تبلیغات

فضای ابری شیائومی کجاست؟ 0 تا 100 فعال سازی فضای ابری xiaomi

95954511-8b48-41f3-818b-182e21fc018c

اگر شما هم از کاربران گوشی‌های شیائومی هستید، حتماً تاکنون نام فضای ابری شیائومی را شنیده‌اید. ممکن است برای شما سوال شده باشد که فضای ابری گوشی شیائومی کجاست؟ چه کاربردی دارد و چطور می‌توان فعال سازی فضای ابری xiaomi را انجام داد؟

در حال حاضر آغاز به کار فروشگاه شیائومی به آوریل سال 2010 میلادی و شهر پکن چین برمی‌گردد. این شرکت کار خودش را با تولید محدود گوشی‌های هوشمند شروع کرد؛ اما خیلی زود توانست جایگاه خودش را در چین و دیگر کشورهای دنیا باز کند. در سال در بورس هنگ‌کنگ پذیرفته شده و رده‌های ترقی را یکی‌یکی طی کرد در ادامه فروشگاه تخصصی شیائومی در نقاط مختلف تاسیس کرد . که بر اساس آمار جهانی خرید محصولات شیائومی در این دوره افزایش فراوانی داشت

فضای ابری شیائومی چیست؟

اگر اطلاعات مهمی‌دارید که نیاز است از طریق دستگاه دیگر به‌جز تلفن همراه خودتان به آن دسترسی داشته باشید و همچنین سرعت و راحتی این دسترسی به اطلاعات برای شما اهمیت دارد، بهترین گزینه برای شما فضای ابری شیائومی است.

فضای ابری شیائومی یا همان Mi Cloud یکی از بهترین سرویس‌های ابری است که امکان ذخیره‌سازی انواعی از داده مانند فایل‌ها، تصاویر و فیلم و … را برای استفاده‌کنندگان از این سرویس فعال می‌کند. این فضای ذخیره‌سازی توسط شرکت Mi در اختیار کاربران قرار داده‌شده است تا بتوانند حتی از راه دور به تصاویر، فیلم‌ها، مخاطبین و حتی گزارش‌های تماس خود دسترسی داشته باشند.

این فضای ابری شیائومی، با حجم 5 گیگابایت به‌صورت رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های شیائومی قرارگرفته است. ذخیره اطلاعات در این فضا تا سقف 5 گیگابایت رایگان است و برای در اختیار داشتن فضای بیشتر، باید هزینه پرداخت کنید. یکی از موارد ضروری برای استفاده از این فضای ابری گوشی شیائومی، ساختن اکانت Mi است. در ادامه قدم‌به‌قدم فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی Mi cloud را بررسی می‌کنیم.

فعال‌سازی فضای ابری گوشی شیائومی

بعد از آشنایی با فضای ابری شیائومی، باید بدانیم چطور می‌توان این فضا در گوشی خود فعال کرده و اطلاعاتمان را به‌طور صحیح روی آن قرار دهیم. اگر حجم اطلاعاتی که روی گوشی نگه می‌دارید، زیاد است و برای نصب برنامه یا دریافت اطلاعات جدید با مشکل کمبود فضا در حافظه روبه‌رو هستید، ذخیره‌سازی اطلاعات روی فضای ابری xiaomi مشکل شما را حل خواهد کرد.

درگذشته استفاده از فضای ابری و امکانات و مزایای آن برای کاربران هزینه زیادی داشت؛ اما با ورود گوشی‌های شیائومی و به وجود آمدن Xiaomi Cloud این روند تغییر پیدا کرد. امروزه Mi Cloud علاوه بر اینکه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اطلاعات و داده‌های آن‌ها را نیز با حفظ امنیت ذخیره می‌کند و به موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران و حفظ امنیت اهمیت زیادی می‌دهد. قبل از فعال‌سازی فضای ابری شما به یک اکانت شیائومی نیاز دارید. در ادامه مراحل ساخت یک Mi Account را بررسی می‌کنیم.

همچنین بخوانید  مهم‌ترین تفاوت دوچرخه‌ 27.5 با دوچرخه 29 چیست؟

چطور Mi Account بسازیم؟

  • برای ساخت حساب Mi در ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • در موارد پایانی مربوط به تنظیمات می‌توانید حساب Xiaomi را پیدا کنید.
  • بعد از زدن این گزینه، باید ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کرده و یک گذرواژه تعیین کنید. سپس با پذیرفتن توافق‌نامه کاربر و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی می‌توانید یک اکانت شیائومی بسازید.

به‌جای استفاده از ایمیل و شماره تلفن، می‌توانید از حساب گوگل یا حساب فیس‌بوک خود نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از فضای ابری شیائومی

استفاده از Mi cloudباعث شده است باقابلیت‌های امنیتی مانند فایروال‌ها، امنیت داده و امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی، فضای امن برای ذخیره کردن داده‌های مهم و دسترسی از پلتفرم‌های مختلف ایجاد شود. اگر از Xiaomi Cloud استفاده می‌کنید دیگر نگران گم‌شدن گوشی خود نباشید؛ چراکه با استفاده از فضای ابری شیائومی این امکان ایجاد می‌شود که به مکان فعلی تلفن همراهتان دسترسی داشته باشید.

در این فضا علاوه بر ذخیره‌سازی اطلاعات کاربر، کارهایی مانند همگام‌سازی، مدیریت و حتی به اشتراک‌گذاری محتوای فضای ابری نیز انجام می‌شود. برای مثال شما می‌توانید آلبوم عکس‌های خودتان را از گالری با کاربران دیگر گوشی‌های شیائومی به اشتراک بگذارید. روش انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش فعال‌سازی فضای ابریXiaomi

  1. در مرحله اول در دستگاه شیائومی خود وارد قسمت Settings شده و روی گزینه Mi Account ضربه بزنید.
  2. در مرحله دوم درصورتی‌که حساب کاربری شیائومی ندارید، طبق روشی که توضیح دادیم یک حساب Xiaomi بسازید. کاربرانی که Mi Account داشته باشند، تنها کافی است وارد حساب خود شوند.
  3. بعد از ایجاد کردن حساب کاربری در گوشی شیائومی، گزینه Mi cloud در قسمت سرویس مشاهده می‌شود. روی این گزینه نیز ضربه بزنید.
  4. بعد از باز شدن قسمت مربوط به Mi cloud، می‌توانید به تمام ویژگی‌های فضای ابری شیائومی در دستگاهتان دسترسی داشته باشید. در این قسمت مواردی مانند Find device برای پیدا کردن مکان دستگاه شما و همچنین موارد مربوط به پشتیبان‌گیری از اطلاعات دیده می‌شود.
  5. در Mi Cloud وارد بخش همگام‌سازی (Syncing items) شوید و مواردی که قصد دارید همگام‌سازی شوند را انتخاب کنید. برای اضافه کردن اطلاعات گوشی خود به فضای ابری، باید از آن پشتیبان (backup) تهیه کنید. البته در این بخش باید با توجه به محدود بودن فضای ابری شیائومی، اطلاعات مهم را انتخاب کنید.
  6. بعد از انتخاب کردن اطلاعات موردنظرتان برای آپلود در فضای ذخیره‌ساز Xiaomi Cloud روی دکمه Sync Now کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه و انجام شدن فرایند، از تمامی اطلاعاتی که انتخاب کرده بودید یک نسخه پشتیبان تهیه می‌شود. تهیه این نسخه پشتیبان برای بازیابی فضای ابری ضروری است.
همچنین بخوانید  معرفی انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

چطور فضای ابری شیائومی را خالی کنیم؟

اگر نمی‌خواهید فضای ابری تلفن شما پر شود، یکی از روش‌ها برای این منظور خالی کردن فضای ابری شیائومی است. برای پاک کردن داده‌های که دیگر به آن آن‌ها در قسمت فضای ابری نیاز ندارید، کافی است از طریق مراحل زیر برای حذف کردن آن‌ها اقدام کنید.

  • وارد قسمت setting شوید.
  • قسمت Systems Apps را انتخاب کرده و بعدازاین بخش وارد Mi Cloud دستگاه شیائومی خود شوید. در اینجا شما می‌توانید میزان فضایی که اطلاعات شما و همچنین backup ها در فضای ابری اشغال کرده‌اند را مشاهده کنید.
  • روی بخش حافظه کلیک کنید. فهرستی برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید سوابق مکالمات، سوابق پیام‌ها و فایل‌های غیرضروری را ببینید.
  • در مرحله آخر تنها کافی است فایل‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید و روی آیکن سطل بازیافت ضربه بزنید تا این فایل حذف شوند و فضای اشغال‌شده توسط آن‌ها آزاد شود.

افزایش حجم فضای ابری شیائومی

ممکن است شما به‌تمامی اطلاعاتی که تاکنون در فضای ابری قرار داده‌اید، نیاز داشته باشید و نخواهید که آن‌ها را حذف کنید. در این صورت شما به فضایی بیشتر از 5 گیگابایت نیاز خواهید داشت. با انتقال دادن تمامی اطلاعاتتان به این فضا، Mi Cloud گوشی شما پر خواهد شد و در این شرایط باید آن را ارتقا دهید.

ارتقا دادن میزان فضای ابری موجود برایxiaomi با پرداخت هزینه همراه است و باتوجه‌به اینکه به چه اندازه بخواهید فضای خود را ارتقا دهید، هزینه پرداختی نیز متفاوت می‌شود. شما می‌توانید به‌اندازه 50 گیگابایت تا 2 ترابایت فضای ابری دستگاه شیائومی خود را افزایش دهید. این فضاها به‌صورت مدت‌دار قابل‌خرید هستند. برای مثال شما می‌توانید فضای انتخابی خود را به‌صورت دوره 3 ماهه، 6 ماهه و یا یک‌ساله خریداری کنید.

متأسفانه خرید اشتراک و پرداخت هزینه مربوط به آن برای کاربران شیائومی در ایران بسیار سخت و امکان‌ناپذیر است. ارزان‌ترین اشتراک مربوط به فضای 50 گیگ به‌صورت 12 ماهه است که خرید آن با پرداخت 12 دلار امکان‌پذیر می‌شود.

اشتراک‌گذاری فایل از فضای ابری شیائومی

یک مورد از مزایایی که در خصوص استفاده از فضای Xiaomi Cloud بررسی کردیم، اشتراک‌گذاری فایل‌های موردنظر با دیگر کاربران دستگاه شیائومی بود. برای این منظور تنها کافی است چند مرحله زیر را انجام دهید.

  • فایل یا پوشه موردنظر و یا گالری را بازکنید و روی گزینه Cloud ضربه بزنید.
  • با زدن این گزینه می‌توانید تمامی فایل‌هایی که در فضای ابری ذخیره‌شده‌اند را ببینید.
  • با نگه‌داشتن انگشتتان روی فایلی که می‌خواهید با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، گزینه share برای شما فعال می‌شود.
  • برای به اشتراک گذاشتن فایل در فضای ابری شیائومی روش‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است. یکی از این روش‌ها استفاده از URL است. همچنین شما می‌توانید با نگه‌داشتن انگشتتان روی فایل به اشتراک گذاشته‌شده، دسترسی دیگر کاربران گوشی‌های شیائومی را به آن فایل محدود کنید.
همچنین بخوانید  تهیه بروزترین و جتامع ترین منابع آزمون سلپیپ برای قبولی

حذف کردن فضای ابری دستگاه شیائومی

با توجه به مزایایی که این فضا برای کاربران ایجاد می‌کند، تلاش کنید حساب Mi Cloud خود را حذف نکنید، اما برخی اوقات افراد گوشی جدید یا قضای ابری دیگری را خریداری می‌کنند و یا تمامی اطلاعات خود را روی یک درایو به‌صورت فیزیکی ذخیره می‌کنند. در این حالت لازم است اکانت Mi Cloud آن‌ها حذف شود.

شما نمی‌توانید حساب Mi Cloud را بدون حذف کردن اکانتMi خود حذف کنید؛ بنابراین باید در ابتدا کاره‌ای مربوط به حذف حساب شیائومی خود را انجام بدهید. برای حذف این اکانت می‌توانید از قسمت مربوط به اکانتMi در قسمت تنظیمات گوشی شیائومی این کار را انجام دهید و یا از طریق آدرس https://account.xiaomi.com/ که مربوط به سایت رسمی شیائومی است، حذف حساب را انجام دهید.

سخن پایانی

برند چینی شیائومی، فضای ابری را با امکان خیره کردن فایل‌های مهم تا سقف 5 گیگابایت به‌صورت رایگان در اختیار کاربران شرکت خود قرار داده است. شما می‌توانید برای ذخیره عکس، فیلم و فایل و … و یا حتی پیدا کردن گوشی هوشمند خود بعد از مفقود شدن یا سرقت از این فضا استفاده کنید.

منبع : سایت محصولات شیائومی

https://kemex.one/%D9%87%D9%85%D9%87_%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *