تبلیغات

تبلیغات

دوره های آموزش شبکه های کامپیوتری و لینوکس

linux-shab

ما در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم. در این دهکده جهانی و عصر ارتباطات نیز تخصصی شدن  و آگاهی همه‌جانبه از دنیای فناوری حرف اول را می‌زند. برای همین است که اهمیت و ضرورت آگاهی و متخصص شدن در حوزه فناوری اطلاعات به یکی از دغدغه‌های مهم افراد و شرکت‌های مهم و معتبر فعال در این حوزه تبدیل شده است. از آنجا که  آموزش فناوری اطلاعات و کسب تخصص در شبکه نیز حوزه‌ای وسیع و پرجزئیات است، لازم است که برای اِشراف کامل به آن و آگاهی از تمام حدودوثغور آن قدم به قدم پیش رفت و از آموزش و یادگیری اصلی‌ترین و ضروری‌تری مهارت‌ها شروع کرد. دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) از جمله این آموزش‌ها است.

شرکت در دوره آموزش نتورک پلاس ضروری و مهم است و کارشناس شبکه باید به‌خوبی به آن تسلط داشته باشد. کسب مهارت در حوزه نتورک پلاس به فرد کارشناس و متخصص کمک می‌کند تا در ادامه این مهارت، بتواند در پیاده‌سازی و اجرای شبکه‌های پایه نیز نقش مهمی داشته باشد. همچنین مهارت در حوزه نتورک پلاس کمک می‌کند تا فرد پیش‌نیاز لازم برای حضور در دوره‌های تخصصی‌تر نظیر آموزش لینوکس، امنیت شبکه، ماکروسافت و… را نیز داشته باشد.

آموزش لینوکس

آموزش نتورک پلاس، چه دوره‌ای است؟

دوره آموزش نتورک پلاس یا همان +Network یک دوره کوتاه‌مدت آموزشی است که در کمترین زمان ممکن شما مبانی و اصول شبکه را خواهید آموخت. همان‌طور که اشاره کردیم، از آنجا که آگاهی از نتورک پلاس پیش‌نیاز شرکت‌ در دوره‌های آموزشی دیگری همچون MCSE و  CCNAو آموزش شبکه است، لازم است که به عنوان قدم اولیه برای متخصص شدن در حوزه شبکه و فراهم شدن فرصت‌های شغلی به خوبی برداشته شود.

در دوره آموزشی اصول شبکه نتورک پلاس، افراد با مفاهیم اولیه شبکه آشنا خواهند شد. بعد از آشنایی با مفاهیم اصلی و بنیادی اولیه، آن‌ها می‌توانند به سراغ آموزش و یادگیری دوره‌های دیگری همچون مایکروسافت، سیسکو و… بروند. این دوره را می‌توان اولین و الزامی‌ترین قدم در دنیای شبکه و متخصص شدن در آن دانست.

هدف از دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network)

برای ورود به حوزه رشته‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری و همچنین پیدا کردن فرصت‌های شغلی در کسب و کارهای معتبر و شناخته‌شده لازم است که از دانش مقدماتی آن اطلاعات کافی است. این دانش مقدماتی حکم آجرها و زیرساخت یک سازه را دارد. برای متخصص شدن نمی‌توان از میانه راه شروع کرد. در واقع شما باید بدانید که دوره ‌های آموزشی شبکه های کامپیوتری آموزش طراحی شده توسط ما به شما کمک خواهد که در ادامه مسیر و با کسب مهارت‌های تخصصی‌تر بتواند شایستگی بیشتری در این حوزه و جایگاه‌های شغلی از خود نشان دهید.

همچنین بخوانید  آیا تعمیر کار پاور کامپیوتر (Power) می شناسید؟

آموزش شبکه

مطالب و سرفصل‌های دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network)

کامپتیا یک مرکز آموزشی و عام‌المنفعه آمریکایی است که مدت‌هاست در زمینه آموزش و صادر کردن گواهینامه و مدارک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. از محبوب‌ترین و پرکاربردترین دوره آموزشی این مجموعه شناخته‌شده بین‌المللی می‌توان به دوره‌ نتورک پلاس اشاره کرد.

بنابراین سرفصل‌ها و محتوای آموزشی این دوره بر اساس سرفصل‌های آزمون‌های بین‌المللی کامپتیا طراحی و تدوین شده است. در ادامه مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره آمده است. شما با گذراندن این دوره و آشنایی با این سرفصل‌ها دانش لازم برای ورود به دنیای جذاب فناوری اطلاعات را کسب خواهید کرد.

سرفصل اول: یادگیری نحوه کارکرد شبکه

با یادگیری محتوای آموزشی این فصل شما قادر به شناخت و آشنایی کامل با مفاهیم بنیادی شبکه همچون سرویس‌های شبکه و همه انواع آن، معماری شبکه، هم‌بندی شبکه و انواع آن، سرویس‌های پردازش ابری و… خواهید بود.

سرفصل دوم: یادگیری چگونگی پیاده سازی و عملکرد تجهیزات شبکه

شما با گذراندن این بخش از دوره آموزش نتورک پلاس قادر به شناخت کامل و جامع نحوه عملکرد تجهیزات شبکه اعم از فایروال، روتر و… خواهید بود. همچنین محتوای آموزشی این دوره به شما کمک خواهد کرد تا روش مسیریابی اطلاعات در همه انواع شبکه‌های یارانه‌ای را بیاموزید. علاوه بر این اطلاعات، با تکنولوژی‌های به کار رفته در شبکه‌های بی‌سیم و وایرلس نیز آشنایی کاملی پیدا کنید.

سرفصل سوم: آشنایی با عملکرد شبکه یا همان عملیات شبکه

شما به وسیله محتوای آموزشی سرفصل سوم این دوره قادر خواهید بود که با مفاهیمی مهمی همچون مانیتورینگ و نظارت بر شبکه آشنا شوید. همچنین بعد از گذراندن این مرحله از آموزش بتوانید با روش‌های مختلف مانیتورینگ شبکه آشنا شوید.

سرفصل چهارم: آگاهی از مفاهیم اولیه امنیت شبکه و اطلاعات

از شما انتظار می‌رود که بعد از گذراندن این سرفصل از محتوای آموزشی دوره نتورک پلاس با اصلی‌ترین مفاهیم اولیه امنیت شبکه، حملات و تهدیداتی که سلامت یک شبکه را تهدید می‌کند آشنا شوید. همچنین توانایی این را داشته باشید که امنیت شبکه را تامین کنید.

سرفصل پنجم: رفع اشکال شبکه

با پشت سر گذاشتن دوره و رسیدن به این مرحله، داوطلب وارد مرحله عملی هم می‌شود. در نهایت او با گذراندن سرفصل پنجم که مهارت رفع اشکال شبکه است، قادر خواهد بود که با اتکا به شناخت تجهیزات شبکه، سرویس‌های متنوع و مختلف هر شبکه در نهایت بتواند اشکالات ارتباطات و اتصال شبکه را درک و اقدام به رفع و اصلاح آن کند.

سخن پایانی

شاید قبل از گذراندن دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) این سوال برای شما پیش بیاید که این دوره مناسب چه کسانی است؟ آیا بعد از این دوره قادر به اشتغال در بازار کار هستید؟

همچنین بخوانید  راهنمای خرید لپ تاپ استوک. 9 نکته که باید به آن توجه کنید!

باید گفت که دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) یا هر دوره دیگری شامل دوره آموزش شبکه و… برای همه آن افرادی مناسب است که به حوزه شبکه و فناوری اطلاعات علاقه دارند. همچنین دانشجویان رشته کامپیوتر نیز می‌توانند با پشت سر گذاشتن این دوره قدم بزرگی در جهت متخصص شدن و ورود به بازار کار مطلوب بردارند.

اگر هم به دنبال یادگرفتن مهارتی هستید که شما را برای حضور در بازار کار یا ارتقای شغلی آماده کند، این دوره به عنوان پیش‌نیاز و دوره‌های دیگر به عنوان دوره‌های تکمیلی به شما کمک می‌کند به عنوان تکنسین و کارشناس بتوانید جایگاه خوبی در کسب‌وکارها پیدا کنید. چراکه در دنیای دیجیتالی امروز، حضور چنین متخصصانی بیش‌ازپیش احساس می‌شود. لازم به ذکر است که بعد از گذراندن این دوره، مدرک معتبری نیز صادر خواهد شد که قادر خواهید بود از وجود آن در رزومه خود یاد کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *