تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن

qoraan

قرآن کتاب آسمانی خداوند است که توسط پیامبر اکرم بر ما مسلمانان و تمامی مردم جهان هدیه شده است تا بتوانیم با درک مفاهیم عمیق آن، یک راهنمای جامع و کامل برای زندگی خودمان داشته باشیم و زندگی را بهتر درک کنیم. خیلی از ما مسلمانان دوست داریم که قرآن را با قرائت زیبایی بخوانیم تا هم بتوانیم از خواندن این کتاب آسمانی لذت ببریم و هم لذت گوش دادن آن را به دیگران هدیه کنیم. برای یادگیری قرائت قرآن یا باید خودمان در منزل به تمرین این کار بپردازیم یا باید به کلاس‌های آموزشی که برای این کار برگزار می‌شوند برویم. یکی از بهترین راه‌های یادگیری قرائت قرآن برای افرادی که مشغله زیادی دارند، استفاده از اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن است.

چنین اپلیکیشنی می‌تواند به افراد علاقه‌مند کمک کند که به راحتی قرائت قرآن را یاد بگیرند و با اصول این کار آشنا شوند تا بتوانند به یک قاری درجه یک و حرفه‌ای تبدیل شوند و کلام خدا را به گوش همه برسانند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن صحبت کنیم و به شما بگوییم که بهترین اپلیکیشن هایی که در این زمینه وجود دارند چه هستند و اصلاً این اپلیکیشن ها چه امکاناتی باید داشته باشند تا بتوانند به شما کمک کنند که بهتر و سریع‌تر قرآن را یاد بگیرید. اگر به دنبال یادگیری قرائت قرآن هستید و دوست دارید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرار بدهیم و بگوییم که چطور به یادگیری این کار بپردازید.

در اینجا مایلم آموزش‌های فرادرس را به شما معرفی کنم؛ فرادرس، بزرگ‌ترین مجموعه آموزش آنلاین کشور است که در زمینه های متنوعی از جمله آموزش قران فیلم های آموزشی کاربردی را منتشر کرده است. برای دریافت فیلم‌های آموزشی فرادرس می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی اپلیکیشن‌های مخصوص آموزش قرائت قرآن برویم، بررسی می‌کنیم که اپلیکیشن‌های آموزش قرائت قرآن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا به شما کمک کنند که بهتر و دقیق‌تر قرائت قرآن را یاد بگیرید و بتوانید یک قاری فوق‌العاده باشید. به همین خاطر می‌خواهیم در ادامه شما را با امکانات و ویژگی‌هایی آشنا کنیم که وجود آنها در اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن کمک می‌کند که بتوانید فرآیند یادگیری قرآن را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید و مشکلی در این موضوع نداشته باشید. از جمله ویژگی‌های عالی یک اپلیکیشن قرائت قرآن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه آموزش های مربوط به مقام‌های قرائت قرآن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قرائت قرآن نیز دستگاه‌ها یا مقام‌های مختلفی دارد که با یادگیری آنها، می‌توانید متناسب با صدای خودتان مقام یا دستگاه موردنظر را انتخاب کرده و به قرائت قرآن بپردازید. اگر به قاریان حرفه‌ای قرآن دقت کنید، متوجه می‌شوید که هرکدام سبک قرائت خاص خودشان را دارند و هیچ‌کدام شبیه دیگری قرائت نمی‌کند و این موضوع دقیقاً به خاطر این است که هرکدام از این افراد، دستگاه متناسب با صدای خودشان را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند قرائت زیباتر و دل‌نشین‌تری را ارائه دهند. شما نیز باید با یادگیری مقام‌های مختلف و آشنایی با اصول آنها، تلاش کنید که مقام مناسب صدای خودتان را انتخاب کرده و از آن پیروی کنید. به همین خاطر یکی از بخش‌هایی که در اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن باید وجود داشته باشد، آموزش مقام‌های قرائت قرآن است که کمک می‌کند در این زمینه حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

آموزش قرائت قرآن

 

امکان ضبط و آنالیز قرائت

یکی از بخش‌های مهمی که در یادگیری قرائت قرآن وجود دارد این است که باید بتوانید صدای خودتان را ضبط کرده و آن را گوش بدهید تا بتوانید ایرادات احتمالی را برطرف کنید و به تدریج به یک قاری بی‌نظیر و بدون مشکل تبدیل شوید. به همین خاطر یکی از امکانات دیگری که نیاز است در یک اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن وجود داشته باشد این است که بتوانید با استفاده از آن اپلیکیشن صدای خودتان را ضبط کرده و گوش کنید تا بتوانید به بهترین شکل مشکلات خودتان را برطرف کنید. البته برخی از نرم‌افزارها از هوش مصنوعی برخوردار هستند که به صورت اتوماتیک، مشکلات و ایرادات احتمالی را بررسی کرده و به شما اعلام می‌کنند تا بتوانید آنها را برطرف کنید و صدای خودتان را دل‌نشین‌تر و زیباتر کنید.

پخش قرائت قاریان مختلف

در هنگام یادگیری موسیقی، گفته می‌شود که اگر می‌خواهید به یک آهنگساز و نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید، بهترین راه این است که آهنگ‌های خوب را از آهنگسازهای بزرگ گوش کنید تا گوشتان به این موضوع عادت کند. حالا برای یادگیری قرائت قرآن نیز به همین صورت باید عمل کنید تا بتوانید قرائت بهتر و شیواتری داشته باشید. یکی از امکانات خوبی که یک اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن می‌تواند داشته باشد، این است که به شما امکان گوش دادن به قرائت قاریان برتر را بدهد تا بتوانید با گوش دادن به آنها، روش‌ها و تحریرهای مختلفی که در این کار وجود دارند را یاد بگیرید و بهتر به قرائت قرآن بپردازید. به همین خاطر نیاز است که برای انتخاب یک اپلیکیشن به این موضوع نیز توجه کنید تا بتوانید به صدای قاریان دیگر دسترسی داشته باشید و مشکلات احتمالی خودتان را در قرائت کتاب آسمانی قرآن برطرف کنید.

دسترسی به ترجمه قرآن کریم

قرآن به زبان عربی نازل شده است و برای اینکه بتوانید با آیات قرآن ارتباط خوبی برقرار کنید، یا باید به زبان عربی مسلط باشید و بتوانید تک تک آیات را متوجه شوید یا باید به ترجمه کلمه به کلمه قرآن دسترسی داشته باشید تا بتوانید ارتباط بیشتری با این موضوع برقرار کنید. زیرا زمانی که شما ارتباط معنایی با آیات قرآن برقرار نکنید، قطعاً نمی‌توانید قرائت مناسبی داشته باشید و روی جملات مناسب تاکید کنید یا برخی از آیات را با لحن مناسب قرائت کنید. به همین خاطر یکی دیگر از امکاناتی که باید در اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن وجود داشته باشد، این است که به معنی آیات دسترسی داشته باشید تا بتوانید به درک بهتری از آنها برسید و رابطه عمیق‌تری را با آیات مختلف سوره‌ها برقرار کنید و در نتیجه قرائت شیواتر و پرمعناتری داشته باشید.

امکان جستجو در آیات

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید روی آیات خاصی تمرکز کنید تا آنها را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و به قرائت آنها مسلط شوید. برای این منظور نیاز است که اپلیکیشنی که با استفاده از آن به یادگیری قرائت می‌پردازید، امکان جستجو را در اختیارتان بگذارد تا به راحتی آیات موردنظر خودتان را پیدا کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. پس امکان جستجو در آیات نیز یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن‌های خوب است که به شما کمک می‌کند تا در هنگام یادگیری قرائت قرآن به مشکل نخورید و بتوانید به راحتی به آیات موردنظرتان دسترسی داشته باشید.

 

آموزش قرائت قرآن

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن

تا به اینجا به شما گفتیم که بهترین اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن باید چه ویژگی‌ها و امکاناتی داشته باشد تا بتوانید با استفاده از آن، سریع‌تر و راحت‌تر قرائت قرآن را یاد بگیرید و بتوانید تبدیل به یک قاری حرفه‌ای قرآن شوید. حالا می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که چند مورد از اپلیکیشن هایی که برای این کار وجود دارند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها، کار خودتان را شروع کنید و قرائت قرآن را به تدریج یاد بگیرید. پس همچنان در ادامه نیز همراه ما باشید.

اپلیکیشن سروش ایمان

می‌توانیم بگوییم که سروش ایمان، یکی از برترین اپلیکیشن‌های آموزش قرائت قرآن در دنیا است که می‌توانید با دانلود و نصب آن، به آسانی قرائت را یاد بگیرید و اصول این کار را به بهترین شکل ممکن درک کنید. این اپلیکیشن امکانات فوق‌العاده‌ای دارد که به شما کمک می‌کنند بتوانید تمرینات موردنیاز را انجام دهید و یک قاری خوش صوت شوید. امکاناتی که در این اپلیکیشن وجود دارند، عبارت هستند از:

  • امکان ضبط کردن قرائت و گوش دادن مجدد به آن برای تحلیل صدا
  • امکان هوش مصنوعی برای تحلیل صدای شما و ارائه بازخورد
  • وجود معنی کلمه به کلمه برای آیات
  • ترجمه آیات به بیش از 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده توسط اساتید حرفه‌ای
  • دارای تکنولوژی هوشمند برای کمک به حفظ قرآن
  • دارای قرائت قرآن با صدای بیش از 8 قاری برجسته دنیا
  • قابلیت جستجو در سوره‌ها و آیات
  • و…

تمامی این امکانات که در اپلیکیشن سروش ایمان قرار دارند، به شما کمک می‌کنند که حرفه‌ای‌تر و راحت‌تر کار قرائت قرآن را یاد گرفته و انجام دهید تا بتوانید موفقیت بیشتری در این راه کسب کنید.

 

آموزش قرائت قرآن

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری قرائت قرآن، اپلیکیشن آموزش آنلای فرادرس است. تمام دوره‌های آموزشی در این اپلیکیشن، به همراه آموزش‌های ویدئویی تدریس می‌شوند تا شما بتوانید بهتر و سریعتر مطالب آموزشی را یاد بگیرید. در اپلیکیشن فرادرس، امکان جستجوی پیشرفته و دسترسی به آموزش‌های رایگان نیز وجود دارد. آموزش های موجود در فرادرس با پلیر گوشی سازگار است و شما می‌توانید با گوشی موبایلتان آموزش ببینید. دانشجویان زیادی از دوره‌های موجود در اپلیکیشن فرادرس استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی برای یادگیری قرآن است.

اپلیکیشن ترتیل قرآن تبیان

موسسه تبیان یکی از موسسات شناخته شده و مطرح در زمینه تولید محصولات فرهنگی و مذهبی است که این بار اقدام به تولید اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن کرده است که می‌توانید با استفاده از آن، ترتیل روان قرآن را یاد بگیرید. این اپلیکیشن از کافه بازار قابل دانلود است. اپ ترتیل قرآن تبیان به شما این امکان را می‌دهد که ترتیل سوره‌های قرآن را با صدای 18 قاری برتر جهان اسلام بشنوید و بتوانید راحت‌تر و روان‌تر قرآن را یاد بگیرید تا تسلط بیشتری به آن پیدا کنید. این اپلیکیشن نیز امکانات مناسبی دارد که شامل زوم کردن روی آیات برای مشاهده دقیق‌تر و جستجو بین آنها و انتخاب ترتیل آیه به آیه، جزء به جزء یا سوره به سوره است که می‌توانید از این امکان استفاده کنید و همچنین امکان تکرار هر آیه نیز برایتان وجود خواهد داشت.

اپلیکیشن تحقیق کل قرآن با صدای قاری قرآن عبدالباسط

اپ بعدی که برای آموزش قرائت قرآن می‌توانید از آن استفاده کنید، تحقیق قرآن با صدای استاد عبدالباسط است که می‌توانید با استفاده از آن، بدون نیاز به اینترنت، کل سوره‌ها و آیات قرآن را با صدای قاری برجسته عبدالباسط بشنوید. همچنین این اپلیکیشن امکان ترجمه فارسی همزمان را نیز دارد که می‌توانید از این امکان استفاده کنید تا راحت‌تر با آیات ارتباط برقرار کنید و آنها را درک کنید تا قرائت آنها برایتان آسان‌تر شود. از امکانات دیگر این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تکرار آیات به صورت نامحدود
  • امکان نشانه‌گذاری سوره‌ها و آیات دلخواه
  • امکان ساخت لیست از سوره‌هایی که مطالعه کرده‌اید
  • امکان جستجو در بین سوره‌ها و آیات قرآن کریم
  • امکان تغییر رنگ فونت و پس زمینه برای مشاهده بهتر
  • امکان تغییر فونت اپلیکیشن برای سهولت در مشاهده آیات و قرائت آنها

تمامی این امکانات در اپلیکیشن موردنظر وجود دارند و به شما کمک می‌کنند که بتوانید به قرائت آیات نورانی قرآن تسلط بیشتری پیدا کنید و به راحتی تمام آیات را بخوانید. برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید روی لینک برنامه در کافه بازار کلیک کنید.

اپلیکیشن قرآن حکیم

یکی از برترین اپلیکیشن‌های موجود برای آموزش قرائت قرآن، اپلیکیشن قرآن حکیم است. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی دانلود و نصب کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید به تمامی آیات قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آنها دسترسی داشته باشید و همچنین این امکان را نیز دارید که آیات موردنظرتان را با صوت 22 قاری برتر عربی گوش کنید تا لذت بیشتری از یادگیری خودتان ببرید. از امکانات فوق‌العاده و منحصر به فرد این اپلیکیشن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان تنظیم سایز فونت برای مشاهده بهتر آیات
  • شرح کامل و خلاصه قرآن برای دسترسی راحت‌تر به همراه صوت عربی
  • امکان دانلود و ذخیره سوره‌ها برای گوش دادن به صوت آفلاین
  • امکان جستجوی هوشمند آیات و سوره‌های مشابه با کلیک روی کلمات
  • امکان جستجو در ترجمه فارسی و عربی و انگلیسی
  • دسترسی آسان براساس سوره و جزء قرآن
  • حالت رانندگی برای کنترل بهتر قرائت
  • امکان نشانه‌گذاری آیات و سوره‌ها براساس قاری دلخواه
  • امکان گوش دادن به قرآن با صدای 22 قاری برتر عربی برای یادگیری راحت‌تر
  • امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین آموزشی برای یادگیری عمیق تر آیات قرآن

امکانات فوق‌العاده‌ای که اپلیکیشن قرآن حکیم به شما می‌دهد، کمک می‌کنند که بتوانید یادگیری آسان‌تر و موثرتری داشته باشید و راحت تر به یادگیری قرآن بپردازید.

 

آموزش قرائت قرآن

کلام آخر در مورد اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن

در این مقاله در مورد اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن صحبت کردیم و گفتیم که یک اپلیکیشن خوب در این زمینه، چه امکاناتی باید داشته باشد تا بتواند به شما کمک کند، بهتر و سریع‌تر قرآن را یاد بگیرید. در ادامه به شما 4 مورد از بهترین اپلیکیشن‌هایی که برای این کار وجود دارند را معرفی کردیم تا با استفاده از آنها، بتوانید یادگیری عمیق و آسانی داشته باشید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد اپلیکیشن آموزش قرائت قرآن اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید و بتوانید برای یادگیری قرائت قرآن، به راحتی اقدام کنید. در انتها مایلم آموزش ترجمه از عربی به فارسی فرادرس را به شما معرفی کنم تا بتوانید با مشاهده مطالب بیان شده در این آموزش اصول ترجمه متن قرآن را بیاموزید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *