تبلیغات

تبلیغات

چگونه با خیار به درآمد میلیاردی رسیدم؟

khiar-arad2

کسب درآمد با کشت خیار ایده ای پرسود است که شما می توانید با حداقل امکانات درآمد خوبی از آن به دست آورید، من هم مثل خیلی ها میخواستم کاری انجام بدهم که در آن موفق شوم من نیز با تلاش و بکار بردن هوش مالی توانستم در حوزه‌ی خیار کسب و کار خود را رونق ببخشم و به ثروت مورد نظر خود برسم.

خیار

خیار، رنگ سبز روشن تا تیره، پوستی نازک، گوشتی بسیار مرطوب با دانه های خوراکی دارد و در سالادها، ساندویچ ها یا آبمیوه ها به کارمی رود. این میوه، آب فراوانی دارد که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک  می کند و کالری پایین آن، خیار را به انتخابی عالی برای رژیم کاهش وزن تبدیل می‌کند. خیار یکی از سیفی جات خوشمزه و خوش خوراک است که از زیبایی پوست و مو تا درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن استفاده می شود.

خیار

خیار گلخانه‌ای

خیار گلخانه‌ای محصولی خوشمزه و دارای طبع سرد بوده که با ظاهرکشیده و زیبای خود در بازار فروش بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. جهت کاشت خیار گلخانه‌ای ابتدا باید به زمان مناسب جهت کشت توجه شود. یکی از عوامل موفقیت در کاشتن خیار گلخانه‌ای، برنامه‌ریزی زمان کاشت آن است. بعد از تعیین زمان کاشتن نوبت به انتخاب گلخانه‌ای با پوشش و تجهیزات مناسب و کافی می رسد و در نهایت با انتخاب بذر مناسب(تک گل یا پر گل) نسبت به کاشت آن اقدام شود. توجه داشته باشید برای پرورش خیار گلخانه‌ای از بذور پارتنوکارپیک استفاده کنید و از کاشتن بذورر معمولی در گلخانه پرهیز نمایید.

خیار

خیار خاردار

خیار خاردار گیاهی است یک ساله و بالارونده که طول آن تا ۳ متر می رسد.  خیار خاردار به صورت طبیعی یک پایه می باشد. ولی بذرهای اصلاح شده و گلخانه‌ای پارتنوکارپیک هستند در واریته‌های قدیمی تحت شرایط روز بلند و دمای بالا گل های نر بیشتری نسبت به گل های ماده تولید می کند و در شرایط روز کوتاه نسبت گل‌های ماده به گل‌های نر افزایش می‌یابد و گرده افشانی خیار معمولا توسط حشرات (زنبور) انجام می شود. در بذرهای اصلاح شده خیار‌ بوته هیبرید، میوه‌های پارتنوکارپیک تولید کرده و نیازی به گرده افشانی برای تشکیل میوه ندارند. با وجود این که خیار بوته هیبرید از نظر گل دهی روز خنثی می باشد. ولی تحت شرایط روز بلند و دمای بالا، در این گیاه تولید گل‌های نر به گل‌های ماده افزایش می‌یابد. سبزیجات خانواده کدوییان از جمله خیار و کدو حساس به سرما هستند و محصول فصل گرم می‌باشند، اما خیار در هوای کمی خنک تر رشد بهتری دارند. دمای مناسب جوانه زنی بذر خیار خاردار بین ۱۷ تا ۲۰ درجه می باشد. بنابراین زمانی اقدام به کشت خیار کرد که متوسط دمای روز ۲۰ الی ۲۴ درجه باشد. اگر حرارت شب کمتر از ۵  درجه سانتی گراد باشد میوه‌ها درست تشکیل نمی شوند و یا دچار تغییرات فیزیولوژیک خواهند شد.

همچنین بخوانید  تاریخ انتشار ویندوز 11 | نسخه عمومی | چرا احتمالا ماه اکتبر؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *