تبلیغات

تبلیغات

راه اندازی اولیه لپ تاپ ایسوس چگونه است؟

lap-asus1

منظور از راه اندازی اولیه لپ تاپ ایسوس، تنها خارج کردن دستگاه از جعبه و روشن کردن آن نیست. بلکه برای استفاده از این دستگاه می‌بایست لپ‌تاپ را آن طور که باید برای استفاده آماده کنید. برای انجام این راه اندازی پس از خرید لپ تاپ ، باید قدم به قدم با نکاتی که به شما عزیزان می‌گوییم پیش بروید تا در نهایت، بتوانید بدون مشکل از لپ‌تاپ خود استفاده نمایید.

 آیا ویندوز بر روی لپ تاپ نصب شده یا نه؟

پیش از انجام هر کاری، باید ابتدا از نصب بودن ویندوز روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. در این شرایط، اگر ویندوز روی لپ‌تاپ شما نصب شده باشد، دشواری نصب آن از روی دوش شما برداشته خواهد شد. اما اگر ویندوز روی لپ‌تاپ شما نصب نیست، باید در اولین قدم، اقدام به نصب سیستم عامل لپ‌تا‌پ خود بکنید.

اگر تا به حال اقدام به نصب ویندوز نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا کار را به کاردان بسپارید و از یک فرد متخصص کمک بگیرید. اما اگر خودتان تجربه نصب ویندوز داشته‌اید، می‌توانید برای راه‌اندازی سیستمتان اقدام نمایید. پیشنهاد می‌شود برای انجام این کار، از راهنمای قدم به قدم نصب ویندوز استفاده نمایید. لازم به ذکر است آخرین نسخه ویندوز که می‌توانید روی لپ‌تاپ خود نصب کنید، ویندوز ۱۱ می‌باشد. پس از آن که ویندوز به درستی روی دستگاه شما نصب شد، کلمه welcome به نمایش درخواهد آمد. توجه داشته باشید که نصب درست درایورها بسیار مهم است.

 

لپ تاپ ایسوس

راه اندازی تنظیمات بایوس لپ تاپ

قدم بعدی پس از اطمینان از نصب ویندوز، انجام تنظیمات بایوس لپ‌تاپ ایسوس می‌باشد. در این مرحله، شما پیش از روشن شدن کامل لپ‌تاپ، می‌بایست دکمه میانبر f2 یا f3 را فشار دهید تا لپ‌تاپ وارد تنظیمات بایوس شود.

هنگامی که به تنظیمات بایوس دسترسی پیدا کردید، تنظیماتی که مدنظرتان می‌باشد را انجام دهید و تنظیمات نهایی را ذخیره کنید.

راه اندازی مرورگرهای ویندوز

برای این کار که سومین گام مهم راه اندازی لپ‌تاپ است، باید مرورگرهای خود را راه‌اندازی کنید. هر لپ‌تاپ، به صورت پیش فرض، مرورگری برای استفاده کاربران خود قرار داده است اما این مرورگر، معمولاً دلخواه کاربران نیست. از این جهت، می‌بایست مرورگر دلخواه خود را نصب کنید و سپس تنظیمات extension و موارد دیگر را انجام نمایید.

از امنیت لپ تاپ خود اطمینان حاصل نمایید

در یک مرحله دیگر از راه اندازی لپ‌ تاپ، باید امنیت لپ‌تاپ خود را تنظیم نمایید. با توجه به بالا رفتن قیمت لپ تاپ ایسوس ، خوب است که تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با هر روشی که می‌توانید، از لپ‌تاپ خود و امنیت آن، حفاظت کنید.

همچنین بخوانید  یکی از بهترین ویتامین های رشد کسب و کار

نصب انواع آنتی ویروس‌ها برای محافظت از لپ‌تاپ در برابر بد افزارها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. برای جلوگیری از نفوذ این بدافزارها و جلوگیری از ویروسی شدن لپ‌تاپ، می‌بایست یک آنتی ویروس مناسب انتخاب و اکتیو نمایید.

البته گفتنی است که سیستم عامل به صورت خودکار یک آنتی ویروس روی لپ‌تاپ شما فعال می‌کند اما باز هم برای محافظت بیشتر باید یک آنتی ویروس قوی و اورجینال روی آن نصب کنید.

نصب نرم‌افزارهای ضروری

طبیعتاً به عنوان یک کاربر، لپ‌تاپ را برای استفاده از نرم‌افزارهای ضروری خود تهیه کرده‌اید. در این گام، باید تمامی نرم‌افزارهایی که برای کار خود احتیاج دارید را نصب کنید. برای این کار، حتما از نرم‌افزارهای اورجینال استفاده نمایید. دانلود نمودن این نرم‌افزارها از سایت‌های معتبر، این اطمینان را به شما می‌دهد که لپ‌تاپ خود را دچار ویروس و بدافزار نکنید.

 

لپ تاپ ایسوس

دریافت فایل پشتیبان

اطلاعات لپ‌تاپ شما ممکن است به دلایل متعددی دچار مشکل شود یا از بین برود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، خوب است که یک فایل پشتیبان از اطلاعات خود تهیه نمایید. با انجام این کار، هر زمان که مشکلی برای لپ‌تاپ شما به وجود آمد، می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ خود را به آن چه که بود برگردانید.

برای دریافت یک پشتیبان از اطلاعات خود، می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف کمک بگیرید و یا اطلاعات خود را به راحتی در یک هارد نگهداری کنید تا در زمان نیاز، به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

آیا راه اندازی اولیه لپ تاپ ایسوس از سایر لپ تاپ ها آسانتر است؟

جواب این سوال تا حدودی بله است. لپ‌تاپ‌های ایسوس، از برندی نام آشنا هستند که در بازار ایران، یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌روند. با این تفاسیر، راه‌اندازی این لپ‌تاپ می‌تواند کار راح‌تری باشد و به طبع، تعمیرات و تعویض قطعات نیز می‌تواند راحت‌تر از سایر برندها باشد. چنان چه شما می‌خواهید از سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید، باید بدانید که این سیستم عامل، دارای تنظیمات یکسانی است و مهم نیست که آن را بر روی کدام برند بارگزاری می‌کنید.

 شما می‌توانید با خرید لپ‌تاپ دلخواه خود از فروشگاه‌های اینترنتی مانند کالاوما ، از مزایایی چون پشتیبانی و گارانتی معتبر بهره‌مند شوید.

کلام آخر…

در متن بالا، به راه‌اندازی اولیه  لپ تاپ ایسوس پرداختیم و شاهد بودیم که این کارهای کوچک، سختی آنچنانی برای ما نخواهند داشت. با این حال، خوب است که هر مرحله را با دقت انجام دهید تا در دراز مدت، دچار مشکلات پیش پا افتاده ناشی از عدم انجام این تنظیمات، نشوید.

همچنین بخوانید  سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819 -021

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *