تبلیغات

تبلیغات

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

app-English-lesson2

مثل هر دانشی هنر صحبت کردن و یادگیری زبان های خارجی برای برقراری ارتباط ما با سایر افراد و کشورهای دیگر مهم است و باید به آن بخوبی پرداخته شود تا دانش آموزان و علاقمندانی که دوست دارند زبان های خارجی مختلف را یاد بگیرند. زبان انگلیسی بعنوان زبان رسمی بسیاری از کشورهای سراسر دنیا شناخته می شود و یا در بقیه مناطق بعنوان زبان دوم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی از افراد برای ارتباط با شرکت ها و اشخاص مختلف نیاز دارند تا از این زبان استفاده کنند. به همین خاطر یادگیری آن بسیار مهم است و باید به آموزش آن بخوبی پرداخت شود. در این مطلب می خواهیم مهارت های مختلف برای یادگیری و همچنین نمونه هایی از بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان را بررسی کنیم.

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

 

همانطور که گفته شد امروزه نیاز افراد بیش از هر وقت دیگر ایجاد ارتباط با افراد، کشورها و شرکت های بین المللی در سراسر دنیا است و اگر بخواهیم تنها با زبان مادری خودمان صحبت کنیم نمی توانیم به نتیجه مورد نظرمان برسیم چون یک زبان واحدی بین ما وجود ندارد. بعد از زبان انگلیسی بعنوان یک زبان واحد برای بسیاری از استانداردها و مطالب مختلف در کتاب و مجلات و وبسایت ها درنظر گرفته شد ما هم ملزم هستیم تا با یادگیری این زبان کاربردی، به شناخت کافی از این زبان واحد برسیم. پس به همین خاطر اولین نیاز ما برای یادگیری زبان انگلیسی میل به برقراری ارتباط است که آن هم باید از طریق یک زبان یکسان و واحد انجام گیرد.

مورد دیگری که ما برای کسب آموزش زبان انگلیسی احساس نیاز می کنیم برای سفر به کشورهای دیگر است که وقتی بخواهیم ساده ترین کارها و درخواست های خود را انجام دهیم بتوانیم با این زبان با دیگران ارتباط برقرار کنیم و ساده ترین وظایفمان را با زبان انگلیسی بیان کنیم. با اینکار دیگر به یک مترجم و راهنما نیاز پیدا نخواهیم کرد و خودمان می توانیم به تنهایی هرچیزی که می خواهیم بگوییم و همچنین صحبت های دیگران را در محیط اطرافمان خوب گوش کنیم و بفهمیم.

یکی از مهمترین دلایل ما برای اینکه به سراغ بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان این است که بخواهیم برای خودمان و تخصصی که داریم در کشورهای دیگر شغل و کسب و کار مهمی را بدست بیاوریم. این مهم تنها با یادگیری زبان انگلیسی انجام خواهد شد تا در کنار ارائه یک رزومه ی کاری مناسب فهم و دانش کاملی از زبان ارتباطی با کارفرمایان و مشتریان داشته باشیم. هرچقدر که این توانایی را در خود تقویت کنیم می توانیم به شغل و کار بهتر و با کیفیت تری فکر کنیم. البته استفاده های دیگری مانند شرکت در آزمون های بین المللی و مسابقات جهانی نیز وجود دارد که افراد را وادار خواهد کرد زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

مزایای آموزش و فراگیری زبان انگلیسی

یکی از مزایای مهمی که آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان بهمراه خواهد داشت این است که دیگر نیازی ندارند تا از کتاب های ترجمه شده استفاده کنند و برای اینکار می توانند به کتاب های مرجع و اصلی که برای هر مبحثی وجود دارد رجوع کنند تا بدون هیچ اختلافی به اصل محتوا دسترسی داشته باشند. اگر تمایل دارید تا زبان انگلیسی را به در زمانی کوتاه و به شکل کاربردی یاد بگیرید پیشنهاد ما دریافت مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس است؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

اگر بخواهیم در هر انجمن و کنفرانسی در سراسر دنیا شرکت کنیم همیشه نیاز داریم تا از افراد مترجم یا ابزارهای ترجمه استفاده کنیم که البته نقص های فراوانی هم دارند ولی اگر خودمان به زبان انگلیسی کاملا مسلط شویم می توانیم بدون هیچ واسطه ای به مفهوم کامل مطالب ارائه شده دسترسی داشته باشیم و هیچ موردی از قلم نیفتد.

یکی از مزایای مهم دیگری که هر کسی به آن نیاز دارد صحبت کردن بصورت روان و صریح با شهروندان و مردم کشورهای مختلف است البته این افراد باید به زبان انگلیسی صحبت کنند تا ما با یادگیری این زبان بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کرده و همصحبت شویم که نه تنها دوست خوبی پیدا کرده ام بلکه هر نیازی در خارج از کشور داشته باشیم می توانیم از این طریق انجام دهیم.

 

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

مزیت دیگری که افراد علاقمند به فرهنگ کشورهای مختلف مورد نظرمان است، آشنایی با آداب و رسوم و سنت های کشورهای دیگر است که می توانیم با آموزش زبان انگلیسی و کسب مهارت های مورد نیاز برای این زبان شامل صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن به فرهنگ و گرایش های فکری جوامع مختلف آشنایی کاملی پیدا کنیم.

روش ها و متدهای آموزش زبان انگلیسی

حال که با ویژگی و مزایای مهم یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدیم می خواهیم به روش ها و متدهای رایج برای آموزش زبان انگلیسی بپردازیم و درباره ویژگی های هرکدام صحبت کنیم.

یکی از روش هایی که معمولا از ابتدا تا به اکنون وجود داشته است استفاده از کلاس های حضوری برای یادگیری زبان انگلیسی است و دانش آموزان از حداقل سنین می توانند با شرکت در کلاس های مختلف طبق سطوح تعیین شده شرکت کنند و زیر نظر یک استاد باتجربه آموزش این زبان را پیگیری کنند. در این روش افراد حتما باید در سر کلاس ها حضور داشته باشند و تمرین هایی که اساتید برایشان در نظر گرفته اند را انجام دهند تا پیشرفت تحصیلی خوبی کسب کنند. البته برای شرکت در این کلاس ها باید شهریه های عنوان شده برای هر ترم تحصیلی را پرداخت کنید و در هر کلاس حاضر باشید تا محتوای مطالب را از دست ندهید.

این روش معایبی دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • عدم وجود منابع نامحدود آموزشی
  • اجبار کردن افراد برای شرکت در کلاس
  • تعرفه های بالای شرکت در کلاس ها
  • اجبار کردن برای حضور در کلاس در زمان های معین
  • صرف زمان و پرداخت هزینه های حمل و نقل
  • استاد محور بودن کلاس

برای اینکه معایب این کلاس های حضوری را از بین ببریم سعی کردیم تا روش دیگری را ابداع کنیم که البته این روش با تکنولوژی های جدید امکان پذیر خواهد بود. یکی از روش های جذابی که می توانیم از آن نام ببریم مربوط به آموزش زبان انگلیسی از راه دور و همراه با ویدیو پروژکتور است.

در این روش دیگر نیازی نداریم تا افراد از منزل خارج شوند و بصورت حضوری در کلاس ها حاضر شوند و تنها کافیست تا با استفاده از یک دوربین و وبکم از طریق یک سیستم کامیپوتری به یک سامانه ارتباطی وصل شویم تا بتوانیم از راه دور به این کلاس ها وصل شویم. در این روش هم استاد در سر کلاس حضور دارد و سایر شرکت کنندگان را مشاهده خواهد کرد که می توانیم با استفاده از میکروفون و اسپیکر صحبت کنیم و نقطه نظراتمان را بصورت خصوصی به استاد اطلاع دهیم.

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

 

این روش هم در کنار مزایای بهتری که نسبت به کلاس های حضوری دارد برخی از معایب آن همچنان مربوط به هزینه و شهریه های کلاس های آنلاین است که افراد برای شرکت در اینگونه کلاس ها باید کلیه هزینه های آن را بپردازند تا بتوانند ثبت نام خود را در کلاس تایید کنند. عیب دیگری که این روش دارد وابستگی به اینترنت است که اگر بخواهید بصورت مداوم در کلاس حاضر باشید و مطلبی را از دست ندهید باید همیشه اتصال شما به اینترنت در دسترس باشد.

ولی روش دیگری که امروزه بیشتر از روش های دیگر مورد توجه قرار گرفته است مربوط به یادگیری و آموزش با استفاده از بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان می باشد که همانطور که مشخص است برای فراگیری این زبان نیازی به پرداخت هزینه نیست و بصورت رایگان می توانیم از درس ها و دوره های موجود در این اپلیکیشن ها استفاده کنیم. مزیت دیگری که نرم افزارهای ارائه شده در این زمینه دارند عدم نیاز به حضور در زمان و مکان مشخصی می باشد و افراد می توانند هروقت که خواستند آموزش های مورد نظر را پیگیری کنند و ادامه دهند. در این روش دیگر نیازی به استاد نیست تا هرچه را که او در کلاس می گوید انجام دهیم و با استفاده از راهنمایی هایی که در تمامی بخش های نرم افزارها وجود دارد می توانیم خودمان به تنهایی تمامی مطالب و محتوای آموزشی را یاد بگیریم.

مزیت دیگری که می توانیم برای کار کردن با نرم افزارهای ارائه شده برای آموزش زبان انگلیسی اعلام کنیم جلوگیری از اتلاف زمان و صرفه جویی در هزینه هاست به اینصورت که زمان مورد نیاز برای یادگیری مطالب در دست دانشجویان و زبان آموزان است و هیچ فشاری در جهت هرچه سریعتر تمام کردن آموزش های ارائه شده نیست. و در انتها ویژگی مهمی که این برنامه ها دارند درباره شیوه ی آموزش های مبتنی بر بازی و سرگرمی هست تا کاربران و البته کودکان از یادگیری زبان انگلیسی احساس خستگی نکنند و بهره وری آموزشی برای این افراد افزایش پیدا کند.

 

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

حال که با روش های آموزش زبان انگلیسی و مزایا و معایب هرکدام از آنها آشنا شدید می خواهیم برای جدیدترین متد یادگیری این زبان که استفاده از بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان نمونه های مختلفی را معرفی کنیم.

آموزش رایگان زبان انگلیسی با اپلیکیشن دولینگو (Doulingo)

اگر در ابتدا بخواهیم یکی از مجهزترین و با امکانات ترین نرم افزارهای موجود برای یادگیری زبان های خارجی مختلف مخصوصا زبان انگلیسی را معرفی کنیم می توانیم اپلیکیشن دولینگو را در صدر این فهرست قرار دهیم چرا که علاوه بر محبوبیت و کاربرد بالایی که در بین کاربران با بیش از 100 میلیون دانلود دارد، با شعاری که همراه خود داده است می توانیم زبان انگلیسی را تنها با 5 دقیقه در روز فرا بگیریم. روش آموزش نرم افزار دولینگو به این شکل از که می توانیم جملات و کلمات را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنیم.

یعنی افراد فارسی زبان می توانند کلیه ی لغات و واژگان را از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه کنند. بعبارتی کسانی که فارسی زبان هستند و به این زبان تسلط کافی دارند می توانند کلیه مطالب و محتوای ارائه شده را به زبان شیرین فارسی در اختیار داشته باشند. البته فقط این مورد نیست و از روش های آموزشی جالب این برنامه ارائه متد یادگیری موضوعی است و می توانیم کلمات، واژگان و جمله های مورد استفاده در موضوعات مختلف را همراه با تصویر و تلفظ دقیق آنها یاد بگیریم. از جلمه این دسته بندی ها می توانیم به سفر و گردش، غذا ها، حیوانات، احوالپرسی و … اشاره کنیم که هرکدام به لغات و جمله های مختص خود نیاز دارند.

مزیت مهم دیگری که می توانیم برای برای از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بیان کنیم این است که انجمن گفتگوی جالبی بین اعضا و کاربران در این نرم افزار وجود دارد که تجربه ی آموزشی ما را بیش از پیش افزایش خواهد داد و در این حالت با افرادی که زبان انگلیسی بعنوان زبان مادری آنها می باشد می توانیم صحبت و تبادل نظر کنیم. در حال حاضر برای اینکه بخواهیم از اپلیکیشن دولینگو استفاده کنیم می توانیم برای گوشی های اندرویدی آخرین نسخه ی این برنامه را از فروشگاه گوگلی پلی دانلود و نصب کنیم، همچنین کاربران گوشی های آیفون نیز می توانند از فروشگاه اپ استور این نرم افزار را دانلود و استفاده کنند.

 

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله نرم افزارهایی که می توانیم از آن جهت یادگیری بهینه و جامع زبان انگلیسی استفاده کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که برای فارسی زبانان سراسر جهان توسط مهندسین خوش فکر ایرانی طراحی و توسعه داده شده است. این نرم افزار با ارائه بیش از 20000 ساعت آموزش آنلاین و کاملا تخصصی توانسته است منبعی مناسب برای یادگیری و آموزش زبان های خارجی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و… باشد که در زمینه های مختلفی فیلم های آموزشی را ارائه کرده است. جهت شروع آموزش زبان انگلیسی با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نسخه اندرویدی آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید و برای کاربران گوشی های آیفون نیز بزودی نسخه مناسب برای سیستم عامل iOS منتشر خواهد شد.

آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن بوسو (Busuu)

 

اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

یکی دیگر از برنامه هایی که از آن می توانیم بعنوان بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان برای آموزش این زبان و البته آموزش زبان های مطرح و زنده دنیا استفاده کنیم، اپلیکیشن بوسو است که می توانیم با روش آموزشی که در آن قرار گرفته است زبان انگلیسی را به صورت انگلیسی یاد بگیریم. این روش که از نظر بسیاری از زبان شناسان قابل قبول واقع شده است یک روش ابداعی مناسب برای کسانی است که می خواهند یادگیری هر زبان را با زبان خودش انجام دهند.

از مزیت های خوب این برنامه وجود بخش های متعددی برای آموزش لغات و مکالمه زبان انگلیسی است که می توانیم بصورت عامیانه آنها را فرا بگیریم. این نرم افزار بصورت کاملا رایگان طراحی و عرضه شده است و در آن فایل های صوتی و چندرسانه ای مختلفی قرار گرفته است تا افراد بتوانند خوب گوش کنند و بعد از آن توانایی صحبت کردن خود را ارتقا دهند.

کلام آخر درباره بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

در این مطلب سعی کردیم درباره اهمیت یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم و درباره برخی روش ها و متدهای بروزی که برای آموزش این زبان کاربرد دارد مطالبی را ارائه کنیم. از بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان مواردی را نام بردیم که امیدواریم برای کسانی که می خواهند بتازگی فراگیری زبان انگلیسی را شروع کنند مفید واقع شود. پیشنهاد می کنیم با فیلم های آموزشی فرادرس شروع به یادگیری مهارت های مورد نیاز برای زبان انگلیسی کنید و از تدریس اساتید باتجربه و خبره در این زمینه استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *