تبلیغات

تبلیغات

لیزر چگونه به روند جراحی ایمپلنت دندان کمک می کند؟

impelant-dan2

به احتمال زیاد می دانید که امروزه روش های متعددی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارند که ایمپلنت دندان جزء بهترین ها و کارآمدترین آنها می باشد. به جز روش های معمولی نصب ایمپلنت، لیزر دندانپزشکی نیز یک انتخاب هوشمندانه برای انجام آن است.

به طور کلی، لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی دارد، از جمله کنترل دقیق تر پزشک و راحتی بیشتر بیمار.

لیزرهای دندانی نوعی دستگاه‌ های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می ‌کنند. نور لیزر دارای طول موج خاصی بوده و قدرت آن در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود. همین امر یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند.

لیزرها دقیق بوده و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند. لیزر همچنین یک جایگزین مطمئن برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان این امکان را می دهند تا کارهای پیچیده‌ تری را انجام دهند، خونریزی، ناراحتی و عفونت زخم پس از جراحی را کاهش دهند، و در نهایت با بهبود زخم بهتر، به به بیماران در بازیابی یک لبخند سریع‌تر کمک کنند.

جراحی ایمپلنت دندان

لیزر و کمک آن به فرآیند جراحی ایمپلنت دندان

شما نیز ممکن است در طول زندگی خود، دندان یا دندان هایی را از دست داده باشید یا دندان هایی که دارید فرسوده شده اند. از طرفی می دانید که لبخند در اکثر جنبه های زندگی شما مهم است، هم از بُعد نظر حرفه ای، هم اجتماعی و هم فردی.

احساس خوب در مورد لبخند زدن به کسی یا اینکه خود را آنطور که می خواهید نشان دهید، برای اعتماد به نفس بسیار مهم است و به شما کمک می کند تا همگام با سایر افراد جامعه حرکت کنید. از طرفی، تکنولوژی دندانپزشکی راه درازی را پیموده تا با دادن دندان‌ ها و یک لبخند زیبا، به شما در این زمینه ها کمک کند.

زمانی پروتزها جایگزینی محبوب برای دندان های مصنوعی بودند، اما امروزه ما ایمپلنت های دندان را داریم. روشی که را توان از آن برای یک عمر استفاده نمود. درست است که قیمت ایمپلنت دندان از نظر برخی افراد بالا است اما واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد چرا که ظاهر و عملکرد آن دقیقا مانند دندان های طبیعی خود شما می باشد.

در ادامه ما در مورد لیزر و اینکه چطور آن می تواند این جراحی را ساده تر و بهتر سازد صحبت خواهیم کرد.

– مزایای روش کاشت دندان با لیزر

تا همین اواخر، ایمپلنت دندان واقعا چیزی فوق العاده به نظر می رسید. اما امروزه آن یک روش دندانپزشکی نسبتاً رایج است که افراد زیادی هر روز برای انجام آن به دندانپزشکان مراجعه می کنند. به جز روش معمولی انجام این جراحی، امروزه لیزر هم کمک زیادی به روند کار می نماید.

همچنین بخوانید  بهترین برند لپ تاپ در ایران چیست؟

در حقیقت، بسیاری از دندانپزشکان فکر می کنند لیزر آینده دندانپزشکی است، زیرا با بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و خونریزی کمتری همراه است.

یکی از دلایل محبوبیت لیزر، مزایای زیادی است که ارائه می دهد. یکی از ویژگی های اصلی آن این است که یک روش غیر تهاجمی و همچنین آرام تر است. دلیل آن هم این است که لیزرها در مقایسه با صداهای بلند و ارتعاشات قوی که هنگام انجام درمان با استفاده از مته های دندانپزشکی سنتی احساس می شوند، تقریباً بی صدا هستند.

استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت مزایای قابل توجهی را در طول انجام ایمپلنت دندان ارائه می دهد. برای مثال، لیزر آسیب کمتری دارد زیرا با خونریزی همراه نیست.

همچنین پس از درمان ایمپلنت دندان با لیزر، پوشش فتوکواگولاسیون ایجاد می شود که از زخم در برابر ورود میکروارگانیسم ها به عنوان یک پانسمان بیولوژیکی محافظت می کند.

در مرحله دوم ایمپلنت با لیزر، زمانی که نیاز به باز کردن مجدد آن برای نصب اباتمنت است، دیگر نیازی به استفاده از چاقوی جراحی نیست.  لیزرهای دندانی با دقت دقیق مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنی که حداقل آسیب به بافت های اطراف وارد می شود.

جراحی ایمپلنت دندان

در نهایت، حداقل خطر عفونت باکتریایی پس از عمل انتظار می رود. یعنی لیزر به استریل کردن ناحیه در حین جراحی کمک زیادی می کند. زخم ها نیز سریع تر بهبود می یابند زیرا بافت نرم قادر به بازسازی سریع تر است. این به معنای کمترین زمان ریکاوری بوده و شما زودتر می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر گیرید.

آیا استفاده از لیزر در ایمپلنت دندان خطری ندارد؟

به طور کلی، خطرات دقیق به نوع درمان بستگی دارد و شما باید در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود در مورد مناسب بودن این نوع درمان صحبت کنید.

درمان سنتی ایمپلنت دندان ایمن تر است یا کاربرد لیزر؟

زمانی که صحبت از مراقبت از دندان ها به میان می آید، در بسیاری از موارد لیزرهای دندان ایمن تر از ابزارهای مورد استفاده در درمان سنتی هستند. زیرا بعد از هر بار استفاده نیازی به استریل کردن لیزر نبوده و همچنین می توان از آن با دقت دقیق استفاده کرد.

نحوه استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت دندان

 به طور کلی، عمل کاشت دندان با لیزر بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش داده و همین امر موجب بهترین نتیجه و بهبودی بهتر و سریعتر می شود. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جایگذاری می نماید.

همچنین بخوانید  7 نکته مهم در عکاسی تجاری که باید بدانید!

خود ایمپلنت دندان از یک میله استوانه ای با جنس تیتانیوم ساخته شده که از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه بسته می شود.

بعد از جراحی نیز باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این زمان دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می کند.

جراحی ایمپلنت دندان

همانطور که مشاهده نمودید، استفاده از لیزر در ایمپلنت، راحتی بیشتر بیمار و دریافت بهترین را در پی دارد. با این حال، چون کار با این فناوری به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد، شما باید حتما به یک کلینیک دندانپزشکی شناخته شده و مجهز مراجعه نمایید.

کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com، واقع در غرب تهران، یکی از مجهزترین و شناخته شده ترین مراکزی است که به طور تخصصی در زمینه ایمپلنت دندان کار می کند. شما می توانید با دریافت یک جلسه مشاوره رایگان از این مرکز، تمامی سوالات خود را در مورد بهترین روش جایگزینی دندان ها مطرح نمایید. 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *