تبلیغات

تبلیغات

10 عامل موثر در قیمت پرینتر لیزری

printer-laseri

قبل از آنکه به عوامل تاثیر گذار در قیمت پرینتر لیزری بپردازیم کمی با این نو ع پرینتر آشنا می شویم.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینتر لیزری با هدف قرار دادن پرتوهای لیزر به سمت یک درام/ گیرنده نوری در حال چرخش کار می‌کنند تا تصویر صفحه را فلاش بزنند، نواحی از درام را شارژ می‌کنند که مربوط به جایی است که نواحی سیاه و سفید یا رنگی در تصویر ظاهر می‌شوند.

با ایجاد بار منفی در مناطق خاص، پرتو لیزر می تواند الگوهایی مانند متن و تصاویر را روی گیرنده نوری چاپ کند. سپس الگوی روی درام با تونر با بار مثبت پوشانده می شود که به نواحی با بار منفی لیزر می چسبد.

هنگامی که کاغذ از پرینتر لیزری عبور می کند، تونر از طریق بار الکتریکی به کاغذ منتقل می شود، جایی که می چسبد، ذوب می شود و یک تصویر تمام شده تمیز را تشکیل می دهد.

قیمت پرینتر لیزری به چه چیز هایی بستگی دارد؟

  1. کیفیت چاپ پرینتر
  2. امکانات و تچهیزات
  3. کمپانی تولید کننده
  4. اندازه چاپ پرینتر لیزری
  5. خدمات پس از فروش و گارانتی
  6. سرعت پرینتر در چاپ

قیمت پرینتر لیزری

کیفیت چاپ پرینتر

هر چه کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری بیشتر باشد قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. مدل کاتریج لیزری استفاده شده در کیفیت چاپ بسیار اهمیت دارد.

البته عواملی چون حرارت و دما نیز بر میزان دقت چاپگر ها تاثیر گذار می باشند.

امکانت و تجهیزات

اینکه یک پرینتر از چه امکاناتی بهره می برد در قیمت پرینتر لیزری تاثیر مستقیم می گذارد. به طور مثال قیمت پرینتر لیزری تک کاره در یک مدل و برند نسبت به چندکاره ارزان تر می باشد. و یا عوامل دیگری مانند قابلیت اتصال به شبکه نیز در قیمت پرینتر موثر می باشد.

برند و کمپانی تولید کننده پرینتر

در کشور ایران به دلیل محدودیت های واردات در بعضی از برند ها قیمت های متفاوتی را مشاهده می کنیم. به طور مثال برند اچ پی معمولا از یک پرینتر با برند برادر با همان امکانات و کیفیت ارزان تر می باشد. شما می توانید در این مورد و خرید پرینتر، از مهام پرینت مشاوره دریافت نمایید.

پرینتر ارزان قیمت با کیفیت بالا ؟!

قیمت پرینتر لیزری

برخی از تولیدکنندگان در کنار کیفیت بالای انواع تولید قطعات خود به توان اقتصادی مردم نیز فکر می‌کنند و قیمت منصفانه‌تری را برای وسیله مورد نظر مشخص می‌کنند که در این بین، نیز پرینترهای بسیار خوب و باکیفیتی را می‌توان در بازار با قیمت مناسب برای خرید انتخاب کرد.

همچنین بخوانید  آشنایی با روش های استفاده از ترمووود در فضای داخلی

البته توجه به این نکته که شما از چه فروشگاهی خرید پرینتر را انجام می دهید نیز نکته مهمی است که می‌تواند نقش پررنگ در قیمت پرینتر داشته باشد.

چرا که برخی از فروشگاه‌ها واقعا قیمت منصفانه‌ای را پیشنهاد نمی‌دهند و به همین دلیل است، که ممکن است مشتری از خرید پرینتر پشیمان شود.

ولی امروزه بسیاری از سایت‌های اینترنتی و آنلاین مانند مهام پرینت نیز به راحتی انواع پرینتر با کیفیت را به واسطه فروش آنلاین و ارسال با پست پیشتاز در دستور کار خود قرار داده‌اند تا شما با جلوگیری از اتلاف وقت بتوانید یک پرینتر ارزان قیمت را با طول عمر مفید را با باکیفیت بالا تهیه و خریداری نمایید.

به سرعت چاپ پرینتر بی توجه نباشید

برای خرید پرینتر لیزری شما نباید کیفیت پرینتر را نادیده بگیرید؛ چرا که کیفیت بالا باعث می‌شود که سرعت چاپ شما نیز به شکل خاصی بالا برود.

چرا که اگر یک پرینتر با کیفیت سرعت چاپ خوبی نداشته باشد صد درصد شما در کوتاه مدت از خرید خود پشیمان خواهید شد.

جنس ارزان همیشه به این معنی نیست که کالا یا محصول خریداری شده کیفیت پایینی دارد.چرا که برخی از اجناس سود کمتری را برای فروش خود در نظر می‌گیرند و این چنین است که شما هزینه کمتری را برای خرید این گونه وسایل پرداخت می‌کنید.

اما یک پرینتر می‌تواند علاوه بر قیمت ارزان سرعت چاپ معمولی و البته خوبی داشته باشد، که سرعت چاپ باعث می‌شود تا کیفیت کار شما به صورت قابل توجهی ارتقاء پیدا کند.

مخصوصا اگر شما برای فروشگاه، اداره و مکان‌های این‌ چنینی قصد خرید پرینتر را داشته باشید، توصیه ما به شما عزیزان این است که به سرعت چاپ پرینتر بسیار توجه کنید؛ چرا که سرعت چاپ باعث بالا رفتن سرعت کار و هم‌چنین رضایت مشتری نسبت به نوع خدمات ارائه شده شما  می‌گردد.

 

سخن پایانی

بسیاری از پرینترها شاید قیمت بالایی داشته باشند اما به واسطه قطعات نامرغوب و بی کیفیتی که در ساخت آن ها به کار رفته است، نتوانند خروجی با کیفیتی را از آن ها انتظار داشت .

به همین دلیل، بسیاری از پرینتر‌های لیزری را می‌توان به عنوان انواع پرینتر ارزان قیمت و خوش قیمت و البته با کیفیت در بازار در نظر گرفت.

چراکه پرینترهای چند کاره و تک کاره لیزری به‌خوبی سرعت چاپ را با کیفیت بالا و همچنین توان چاپ عالی به نمایش می‌گذارند که وابسته به  قیمت پایین و مناسب خود همیشه جزء پرفروش ترین طرح‌های پرینتر در بازار به حساب می‌آیند.

همچنین بخوانید  خريد اپل ايدی فوری

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *