تبلیغات

تبلیغات

چه مشکلاتی پس از شارژ کارتریج پرینتر به وجود می آید؟!

مرکز شارژ کارتریج پرینتر

با پیشرفت تکنولوژی، ابزار و تجهیزات زیادی نیز به چرخه زندگی افراد اضافه شد که می‌توان از طریق آن‌ها فعالیت‌های روزمره را با سرعت بالاتری انجام داد. اگر سری به ادارات و سازمان‌ها بزنیم با پروسه انجام پروژه‌ها از طریق انواع کاغذ مواجه می‌شویم. پرینترها ابزاری هستند که از طریق آن می‌توان محتوای داخل سیستم را روی کاغذ پرینت و از آن استفاده کرد.

این دستگاه (پرینتر) دارای قسمت‌های مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کارتریج است. کارتریج در فاصله‌های زمانی مختلف باید شارژ شود تا پرینتر بتواند به درستی کاغذها را پرینت کند. اما گاهی پس از شارژ کارتریج، پرینتر با مشکلاتی روبرو می‌شود که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج پرینتر

ممکن است پس از شارژ کارتریج در پرینتر خود با مشکلات مختلفی روبرو شوید که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و نمی‌توان به درستی از آن استفاده نمود. در این مواقع بهتر است مشکل هرچه سریع‌تر تشخیص داده شده و توسط افراد متخصص در این زمینه تعمیر شود.

از مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج می‌توان به:

عدم شناسایی کارتریج

در برخی از موارد پس از شارژ کارتریج، پرینتر آن را شناسایی نمی‌کند و امکان استفاده را به شما نخواهد داد. نصب اشتباه قطعه یا کثیف بودن و آسیب دیدن آن می‌تواند باعث این مشکل شود که باید بررسی شود. همچنین اگر حافظه پرینتر شما پر باشد نیز امکان روبرو شدن با این مشکل وجود دارد.

پرینت کمرنگ دستگاه

کارتریج منبع تامین رنگ در پرینتر است و اگر پس از شارژ شدن، کمرنگ پرینت بگیرد به این معناست که کمتر از حد استاندارد شارژ شده است.

کاهش کیفیت چاپ

از دیگر مشکلات پس از شارژ کارتریج پرینتر، افت کیفیت آن است که شاید به دلیل عدم استفاده از کارتریج اصل باشد. در بازار، کارتریج به صورت اصلی و طرح به فروش می‌رسد که البته احتمال افت کیفیت چاپ پس از خرید طرح آن وجود دارد.

ارور خالی بودن کارتریج

اگر پس از شارژ تونر کارتریج و نصب آن روی دستگاه، با ارور خالی بودن کارتریج مواجه شدید، بهتر است قطعه چیپست را بررسی کنید. این قطعه وظیفه ارتباط بین کارتریج و پرینتر را بر عهده دارد و اگر دچار مشکل شود، باعث ارور خالی بودن کارتریج خواهد شد.

پیام Used black cartridge in use

از مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج مواجه شدن با پیام Used black cartridge in use  است که می‌تواند نشان از عدم نصب درست کارتریج یا عدم شناسایی آن باشد و باید برطرف شود.

همچنین بخوانید  معرفی 8 فیلم اکشن و جذاب هالیوود و بالیوود

مشکلات پس از شارژ کارتریج

آیا پودر ریزی کارتریج نیز می ‌تواند به دلیل عدم شارژ درست کارتریج باشد؟

یکی دیگر از مشکلات رایجی که پس از شارژ به وجود خواهد آمد پودر ریزی آن است. در ساختار کارتریج از دو مخزن مجزا استفاده شده است، که مخزن اصلی جهت نگهداری تونر و مخزن دیگر برای نگهداری مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مخزن اصلی قطعه خالی شود باعث پر شدن مخزن مایع از تونر خواهد شد که تکرار این فرایند، باعث پودر ریزی پرینتر می‌شود.

باید گفت اگر در انجام شارژ کارتریج خود از قطعات با کیفیت استفاده نکرده یا از افراد متخصص در این زمینه کمک نگیرید امکان به وجود آمدن این مشکل برای شما وجود خواهد داشت.

دلیل وجود لکه در چاپ پس از شارژ کارتریج چیست؟

این امکان وجود دارد که پس از شارژ کارتریج دستگاه، با مشکل به وجود آمدن لکه در چاپ نیز مواجه شوید که دلیل آن می‌تواند خرابی درام یا مگنت آن باشد. البته لازم نیست پس از هر بار شارژ کارتریج این قطعات نیز تعویض شوند اما به وجود آمدن مشکلاتی همچون تیره بودن یا کم‌رنگ بودن چاپ یا خط‌وط نازک هم‌اندازه روی کاغذ می‌تواند از دلایل خرابی این قطعات باشد که باید تعویض شوند.

روش تشخیص به وجود آمدن مشکل در قطعات درونی کارتریج چیست؟

همانطور که به آن اشاره کردیم کارتریج به دو صورت اصلی و طرح، در بازار به فروش می‌رسد که بهتر است این قطعه به صورت اصلی خریداری شود تا طول عمر بالاتری داشته و به راحتی با مشکل مواجه نشود.

احتمال اینکه پس از شارژ کارتریج طرح، با مشکل در قطعات درونی آن مواجه شوید زیاد است. از روش‌های تشخیص این مشکل، ایجاد خط‌های عمودی یا افقی روی برگه‌های آن است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر شود و گرنه باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگ‌تر خواهد شد.

علت ریزش پودر تونر پس از شارژ کارتریج چیست؟

معرفی بهترین پرینترها جهت مصارف خانگی

شاید سوال برای شما هم پیش آید که چه نوع پرینتری را برای خانه بخریم؟ امروزه در منازل نیز استفاده از پرینتر رواج زیادی دارد که البته مدل‌های زیادی جهت مصارف خانگی طراحی شده است که می‌توان برای خرید اقدام نمود.

به صورت کلی فاکتورهای زیادی در خرید پرینتر وجود دارد که می‌توانند در کیفیت آن تاثیرگذار بوده و حتی طول عمر دستگاه را مشخص کنند. اما طبق نظرسنجی‌های انجام شده و با توجه به آماری که از خریداران گرفته شده است باید گفت بهترین پرینترها جهت مصارف خانگی شامل:

  • پرینتر لیزری اچ‌پی مدل 107w Laser
  • پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-sensys mf3010
  • پرینتر لیزری اچ‌پی مدل Laser MFP 135w
  • پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل imageclass MF3010
همچنین بخوانید  نصب فیوز مینیاتوری در جعبه فیوز

و … می‌شود که بهتر است قبل از خرید از جنبه‌های مختلف بررسی شده تا بهترین انتخاب برای شما محسوب شود. البته در انتخاب پرینتر خانگی باید به نوع و میزان مصرفی که در طول روز از آن خواهید داشت نیز توجه داشته باشید؛ زیرا به هر میزان که این استفاده بیشتر باشد پرینتر باید از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد.

سخن آخر

پرینتر یکی از ابزارهای مهم در دنیای امروز است که می‌تواند به روند فعالیت‌های روزمره سرعت زیادی ببخشد. به همین جهت کیفیت چاپ در آن نیز دارای اهمیت است و باید فاکتورهای مهم برای بالا بردن این کیفیت بررسی شود. از تاثیرگذارترین فاکتورها در کیفیت چاپ، کارتریج است که می‌توان آن را شارژ کرده و استفاده مجدد داشت.

اما خیلی از موارد پس از شارژ کارتریج با مشکلاتی نیز مواجه می‌شویم که در این مقاله این مشکلات را بررسی کرده و برای آن‌ها راه‌حل‌هایی نیز ارائه کردیم. بهتر است شارژ این قطعه را توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام دهید تا از مشکلاتی احتمالی جلوگیری کرده و کیفیت چاپ خود را بالا ببرید. در صورتی که شما هم تاکنون این مشکلات را داشته‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *