تبلیغات

تبلیغات

قیمت پروفیل مبلی و چند مورد از موارد مصرف آن

profil-mobli

پروفیل مبلی بین تمامی انواع مقاطع فولادی که بر اساس فاکتور های مختلف می توان آن ها را دسته بندی کرد یکی از بی نقص ترین و کاربردی ترین مقاطع است. در ادامه توضیح خواهیم داد هر کدام از خواص این مقطع فولادی آن را مناسب تولید چه محصولی کرده است و از همه مهم تر قیمت پروفیل مبلی تا چه حد باعث محبوبیت آن میان صنعتگران شده است.

مهمترین موارد مصرف پروفیل مبلی در صنایع سبک را شاید به توان به سه گروه گروه کلی تقسیم بندی کرد. 1.انواع مبلمان اداری و خانگی 2.انواع لوازم خانگی 3.درب و پنجره های ساختمانی

  1. منظور از مبلمان اداری و خانگی انواع میز و صندلی است که برای تولیدشان مقاومت و فرآیند پذیری مواد بسیار مهم است. مقاومت به جهت آن که این محصولات وزن نسبتا زیادی را تحمل می کنند و فرآیند پذیری به منظور زیبا و کاربردی تر کردن آن ها حائز اهمیت است. در مورد این مقاطع منظور از فرآیند، برش، خم، جوش و آبکاری است. برای تولید مبلمان اول پروفیل به اندازه ی مورد نظر برش داده می شود در مرحله ی بعدی با توجه به طراحی محصول تولیدی شاید نیاز باشد تحت خمکاری قرار بگیرد پس آن با جوشکاری طبق نقشه ی تولید این قطعات به هم جوش داده می شوند و در مرحله ی آخر آبکاری می شوند. پروفیل مبلی مثل تمامی محصولات آهنی دیگر در معرض هوا دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود به علاوه ی این که سطح آن به حد کافی براق و زیبا نیست. با آبکاری می توان هر دو این نقطه ضعف ها را برطرف کرد.
  2. لوازم خانگی شامل طیف گسترده ای از لوازم برقی تا میز اتو و بند رخت می شود که محصولات فولادی برای تولید تمامی آن ها کاربردی است. برای تولید این محصولات هم، باید از ماده ای استفاده بشود که فرآیند پذیر و مقاوم است پس با توجه به این ویژگی ها باز هم پروفیل مبلی بهترین گزینه است. ورق روغنی که برای تولید پروفیل سبک از آن استفاده می شود از نظر ضخامت تنوع زیادی دارد، از 0.4 تا 1.5 میلی متر. بدیهی است که از ضخامت های کمتر به خاطر ظرافتشان در تولید محصولات تزئینی چون لوستر و از ضخامت های بیشتر برای تولید محصولاتی چون میز اتو استفاده می شود که در عین ظرافت و سبکی مقاومت نسبتا زیادی دارند. خمکاری و آبکاری همچنان برای تولید اغلب این محصولات کاربردی و کلیدی است اما آبکاری برای محصولاتی چون لوستر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  3. پروفیل طیف گسترده ای از مقاطع فولادی است که شکل سطح مقطعشان مربع، مستطیل، مثلث و یا اشکال ترکیبی است. از تمامی انواع پروفیل ها می توان برای تولید انواع محصولات استفاده کرد به جز پروفیل های سبک درب و پنجره که به طور خاص برای ساخت همین محصولات کاربرد دارند. درز و فاصله هایی که بین درب و چهارچوب های پروفیل های فولادی وجود دارد باعث هدر رفت میزان قابل توجهی انرژی می شود به همین دلیل امروزه کمتر از این نوع درب و پنجره ها استفاده می شود اما قیمت مناسب آن باعث شده به طور کامل از بازار حذف نشود.
همچنین بخوانید  شرایط سنی ثبت نام لاتاری 2023 گرین کارت چقدر است

 

پروفیل مبلی

در کنار تمامی این خواص و ویژگی های بی نظیر مهمترین نکته قیمت پروفیل مبلی است. میتوان گفت این مقطع تمام خواص مد نظر تولید طیف گسترده ای از محصولات را داراست اما ویژگی که استفاده از پروفیل مبلی برای تولید این محصولات را مقرون به صرفه کرده است قیمت مناسب است. فولاد به نسبت ویژگی های خوبی که دارد ارزان قیمت است علاوه بر آن به دلیل آن که قیمت مقاطع فولادی بر اساس وزن محاسبه می شود و ضخامت کم و ابعاد نسبتا کوچک پروفیل های مبلی باعث می شود قیمت نهایی هر شاخه از آن کم باشد در نتیجه قیمت کم با وجود این خواص بی نظیر استفاده از این مقطع را دو چندان مفید و مناسب کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *