تبلیغات

تبلیغات

نکته های مهم برای انتخاب لاستیک اتومبیل

lastic1

به طور کلی لاستیک مهم ترین قسمت سیستم انتقال قدرت بوده و نقش مهمی در کنترل خودرو ایفا می کند. نحوه انتخاب و خرید لاستیک موضوع بسیار مهمی است و شما می توانید در فروشگاه اینترنتی لاستیک مارکت می توانید خرید راحت و مطمئنی داشته باشید. همچنین باید این را در نظر بگیرید که قیمت لاستیک با توجه به سایز، برند، نوع آج و کشور تولید کننده آن بسیار متفاوت است.

شناخت علائم روی لاستیک

بر روی هر لاستیک اعداد و علائمی حک شده که نشان دهنده مشخصات فنی آن می باشد. این علائم نشان دهنده سایز، مقاومت در برابر سایش، چسبندگی، میزان سرعت مجاز و …. می باشد. ما سعی کردیم در زیر چند مورد از علائم موجود روی لاستیک را به طور مختصر برای شما توضیخ دهیم. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از این علائم عبارت “علامت های روی دیواره لاستیک چه معنی دارند؟” را در گوگل جستجو کنید و روی لینک اول کلیک کنید.

  • سایز لاستیک: یکی از مهم ترین اعدادی که باید به آن توجه داشته باشید سایز لاستیک می باشد که به صورت اعداد مثل 215/65R 16 بر روی لاستیک حک شده است. اولین عدد نشان دهنده پهنای لاستیک، دومین عدد نشان دهند اندازه دیواره لاستیک و عدد آخر سایز رینگی هست که می توانید لاستیک را برروی آن نصب کنید. توجه داشته باشید که تمام این اعداد بر حسب میلیمتر می باشد.
  • شاخص بار: شاخص بار لاستیک در حقیقت حداکثر میزان باری یا وزنی است که لاستیک می تواند بر روی خود تحمل کند که به صورت عدد بعد از اعداد سایز لاستیک حک شده است. اگر اضافه باری بشتر از میزان مشخص شده را برروی لاستیک حمل کنید می تواند باعث ترکیدن  آسیب رسیدن به لاستیک شود.

  • شاخص یا کد سرعت: کد سرعت نشان دهنده این است که یک لاستیک تا چه سرعتی را می تواند تحمل کند. این کد بعد از شاخص وزن و با حروف A تا Z نشان داده می شود. هر حرف نشان دهنده سرعت خاصی است که لاستیک با توجه به وزنی که روی آن است می تواند تحمل کند.

لاستیک اتومبیل

 

نکاتی که برای خرید لاستیک باید مورد توجه گیرند

  1. تاریخ تولید لاستیک: لاستیک خودرو مانند سایر محصولات دارای تاریخ تولید است و این تاریخ به شکل یک عدد چهار رقمی بر روی لاستیک درج می شود. تاریخ انقضا لاستیک ها اغلب تا چهار سال پس از تاریخ تولید محصول بوده و بر اساس تاریخ میلادی مشخص می شود.
  2. حداکثر میزان فشار باد مجاز: میزان فشار باد مجاز برای انواع لاستیک ها متفاوت بوده و با اعداد مختلف بر روی لاستیک درج می شود.. بنابراین در هنگام سفر بهتر است فشار باد لاستیک اتومبیل  را تا حد مجاز کاهش دهید چرا که با گرم شدن لاستیک ها داخل بزرگراه ها، فشار آنها بالا رفته و حرارت زیاد موجب آسیب دیدن لاستیک شود.

همچنین بخوانید  چگونه تلویزیون آبخورده خود را تعمیر کنیم؟

همچنین نکات مهم دیگری باید در نظر گرفته شوند که عبارتند از:

  • بهتر است همه لاستیک های خودرو از یک نوع بوده و دارای مشخصات یکسانی باشند. همچنین به منظور حفظ کیفیت لاستیک های تیوب دار باید تیوب داخل لاستیک را در مواقع ضروری تعویض کنید.
  • بهتر است از خرید رینگ های تاب دار و جوشکاری شده خودداری کنید.
  • هنگام خرید لاستیک از فروشگاه اینترنتی لاستیک و رینگ باید به نوع خودرو، سرعت، سطح جاده و شرایط فصلی توجه کنید.

لاستیک فصلی چیست؟

 

لاستیک اتومبیل

پیش از خرید لاستیک، تایرهای فصلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید چرا که قیمت لاستیک متناسب با نوع هر فصل متفاوت می باشد. برخی از لاستیک ها برای استفاده در هر چهار فصل سال و برخی دیگر مناسب برای تابستان و زمستان می باشد. به عبارتی دیگر در مواقعی که شرایط آب و هوایی محل زندگی شما خاص است، باید لاستیک متناسب با آن فصل را خریداری نمایید. ویژگی های لاستیک هر فصل عبارتند از:

  1. لاستیک زمستانی در حقیقت برای رانندگی در برف یا یخ بندان گزینه مناسبی بوده و برای سرعت های های پایین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  
  2. لاستیک تابستانی دارای طول آج کمتری بوده و از قابلیت تحمل گرما برخوردار می باشد. همچنین این نوع لاستیک اغلب برای سرعت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. لاستیک چهار فصل در حقیقت از همه قابلیت های فصول برخوردار می باشد. به عبارتی دیگر این نوع تایر از قابلیت رانندگی در جاده های برفی، جاده های خیس و هوای گرم و مرطوب به صورت یکجا برخوردار می باشد.

خرید لاستیک کویر به منظور بهبود عملکرد خودرو

لاستیک کویرتایر دارای استاندارد کیفی مناسبی بوده و از طول عمر و دوام بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. همچنین استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی جدید هنگام ساخت این نوع لاستیک، موجب بهبود کیفیت و عملکرد محصول می شود. برای ساخت لاستیک های کویر از مواد مرغوب و درجه یک استفاده شده و این شرکت با استفاده از دستگاه های به روز لاستیک های خود را تولید می کند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به طول عمر بالا لاستیک، عملکرد نرم و حفظ مقاومت محصول در برابر ساییدگی و فرسایش اشاره کرد.

 لاستیک کویر در حقیقت از همه استانداردهای لازم جهت خرید برخوردار بوده و متناسب با طراحی انواع خودروها ساخته می شود. با توجه به برند و مدل خودرو مورد نظر می توانید لاستیک مناسب را از  فروشگاه اینترنتی لاستیک مارکت به راحتی خریداری کنید. همچنین خرید این نوع لاستیک موجب افزایش لذت رانندگی و بهبود عملکرد خودروهای گوناگون می شود.

همچنین بخوانید  تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی

عمر مفید لاستیک کویر

عمر مفید و مناسب لاستیک کویر در حقیقت متناسب با نوع خودرو، میزان استفاده، ارتفاع آج، حداکثر میزان ساییدگی، میزان فشار باد لاستیک، شرایط آب و هوایی محل زندگی و… مشخص می شود. همچنین با توجه به یک قاعده کلی، عمر مفید انواع لاستیک برای همه خودروها حدود 60 هزار کیلومتر می باشد. استفاده مناسب و صحیح با توجه به نکات قانونی، موجب نگهداری بهتر لاستیک کویر و بهبود عملکرد خودرو پس از سه سال می شود. از طرفی کویر یکی از بهترین شرکت های تولید کننده تایربوده و به مشتری در زمینه انتخاب لاستیک با کیفیت کمک می کند. این نوع لاستیک ها متناسب با آب و هوای گوناگون و مدل خودروها طراحی شده و دارای طول عمر بالاتری نسبت به سایر لاستیک ها نیز می باشد.

کلام آخر

شما می توانید با مراجعه به  فروشگاه اینترنتی لاستیک مارکت، تایر مناسب با نوع خودرو و نوع منطقه آب و هوایی که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید. قیمت لاستیک با توجه به نوع برند و عملکرد فصلی متفاوت بوده و مطابق با نوع خودرو مشخص می شود. همچنین با شناخت اصول و نکات فنی هر لاستیک، به راحتی می توانید اقدام به خرید با کیفیت ترین لاستیک نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *