تبلیغات

تبلیغات

صفر تا 100 راهنمای خرید سرور اختصاصی ویندوز

win-server

وقتی صحبت از خرید سرور اختصاصی ویندوز می شود، بهتر است قبل از هرچیزی به معرفی ویژگی ها و عملکرد آنها پرداخت که اساسا منظور از سرور اختصاصی چیست.خرید سرور اختصاصی ویندوز، از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات وب یا هاستینگ های داخلی، به راحتی و با قیمت های مناسبی امکان پذیر است.Windows Dedicated سرور، لقب دیگریست که از ان برای این سرویس استفاده شده و ممکن است هنگام خرید با آن مواجه شوید و بطور کلی باید گفت این سرور ها، تجهیزات سخت افزاری قدرتمند و با کیفیتی را در اختیار شما قرار داده تا متناسب با کار و درخواست شما، بهترین عملکرد را در اختیار داشته باشید.در ادامه به معرفی بیشتر و دقیق تری، برای راهنمای خرید سرور های اختصاصی ویندوز، خواهیم پرداخت.

تعریف سرور اختصاصی ویندوز بصورت ساده

سرور اختصاصی ویندوز را همانند یک کامپیوتر قدرتمند با سیستم عامل ویندوز، در نظر گرفته که تمامی منابع سخت افزاری آن مثل:رم، پردازنده، حافظه، پهنای باند و … بصورت کاملا اختصاصی، در راستای نیاز شما دست به دست هم  داده تا یک بازدهی بسیار عالی را برای شما رقم بزنند.برای درک بهتر این موضوع با یک مثال شروع می کنیم:فرض کنید یک ساختمان در حال ساخت بوده و کارگران آن تمام نیرو و تلاش خود را برای سریع تر آماده شدن یک واحد از آن کنند تا اینکه هر کدام در یک واحد مشغول به کار شوند.Windows Dedicated Server ها بر اساس منابع سخت افزاری، موقعیت جغرافیایی، مدیریت شده یا مدیریت نشده تقسیم می شوند که خرید بهترین آن، متناسب با درخواست شما تعیین می شود.

عدم حضور فیزیکی و بهره مندی از قابلیت های آن

شاید خواندن این تیتر برایتان سوال ایجاد کند که منظور از عدم حضور فیزیکی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت، با خرید سرور اختصاصی ویندوز، این سرور ها در مکان هایی سرپوشیده و ایمن که به آن ها دیتا سنتر یا مرکز داده گفته می شود، نگه داری می شوند.یعنی شما چیزی به عنوان کیس، یا تجهیزات فیزیکی را در منزل یا محل کار خود اضافه نمی کنید، بلکه از قابلیت آنها از راه دور و هر کجا از ایران یا جهان، بهره مند خواهید شد.مراکز داده نیز در صورت بروز مشکلاتی مثل:قطعی برق، قطعی اینترنت، آتش سوزی، موارد امنیتی و … مسئول هستند و پایداری بالایی برای سرویس های اختصاصی ویندوز فراهم می کنند.

انواع Windows Dedicated Server

برای معرفی انواع سرور اختصاصی ویندوز، باید گفت: کلیت این سرویس ها یکیست، اما تفاوت هایی که با یکدیگر دارندمی تواند شامل:کشوری باشد که این سرور ها در آن میزبانی شوند، مانند:

  • سرور اختصاصی ویندوز ایران و خارج
همچنین بخوانید  معرفی بهترین مرکز تعمیرات تبلت و تعمیر مانیتور در ایران

مورد دیگر میزان سخت افزاریست که شما برای سرور خود خریداری می کنید و متناسب با آن سرویس های خود را راه اندازی می کنید.برای مثال اگر  مدیر یک وبسایت پر بازدید هستید و تعداد بازدیدکننده های شما در لحظه بالا می باشد، باید متناسب با آن اقدام به خرید بهترین سرور اختصاصی ویندوز کنیدتا با یک بازدهی و سرعت مناسب، بتوانیدکسب و کار خود را مدیریت کنید.

موضوع بعدی سخت افزار هاییست که در این سرور ها به کار می رود، یعنی ممکن است یک شرکت هاستینگ، از هارد های SSD استفاده کند و شرکت دیگری از هارد HDD  که این در سرعت و کیفیت Windows Dedicated Server ها بسیار تاثیر گذار است.

از پشتیبانی با کیفیت و 24 ساعته غافل نشوید

پشتیبانی با کیفیت و 24 ساعته

خرید سرور اختصاصی ویندوز در انواع:ایران و خارج با سخت افزار های متفاوت، نیاز به یک پشتیبانی مناسب و 24 ساعته نیز دارد تا برای مدیریت سرور یا پاسخ به سوالات شما، همیشه در دسترس باشند و در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز کاربران بوده تا هیچگونه مشکلی بوجود نیاید. از این رو بهتر است تا قبل از انتخاب Windows Dedicated Server، به بررسی کیفیت پشتیبانی هاستینگ مورد نظر بپردازید.

تکنولوژی ابری در سرور های اختصاصی ویندوز

تکنولوژی ابری در سرور های اختصاصی ویندوز

فرض کنید در ساعت 8 غروب، بار زیادی بر روی سرور شما با توجه به استفاده ای که از ان می کنید، وجود داشته باشد و وبسایت یا سرویس شما در حال  خارج شدن از دسترس باشد، در این شرایط داشتن سرور اختصاصی ویندوز با تکنولوژی ابری، به داد شما می رسد. به صورتی که می توانید با وارد شدن به پنل کاربری خود، میزان منابعی که مورد نیاز دارید را در لحظه افزایش دهید تا کیفیت فدای کمیت نشود.این قابلیت باعث بروز واژه ای به نام آپ تایم شده که در اینترنت، بسیار حیاتی و ضروری می باشد.واژه بعدی که می خواهیم در باره آن صحبت کنیم، کنترل پنل می باشد.

منظور از کنترل پنل در این سرور ها چیست؟

کنترل پنل ابزاریست برای مدیریت سرور های اختصاصی ویندوز که 2 نوع : پلسک و وبسایت پنل برای آنها استفاده می شود.این ابزار همانند کابین هواپیما برای خلبان می باشد و قابلیت های زیادی برای مدیریت بهتر سرور، در اختیار شما قرار می دهد.برای مثال از قابلیت های آن می توان به: کنترل ترافیک ورودی و خروجی، مدیریت کامل سرور، ایمیل و … اشاره کرد.

قیمت و هزینه ها

قیمت سرور اختصاصی ویندوز، با توجه به امکانات و دسترسی کاملی که به شما می دهد و قدرت سخت افزاری آن، به نسبت سرویس های دیگر در وب، گران تر می باشد.این بیشتر بودن قیمت به دلایل کیفی بر می گردد و کاملا عادی است. برای مدیریت هزینه ها نیز می توان با استفاده از تکنولوژی ابری، منابع مورد نظر خود را بهینه انتخاب کنید تا یک Windows Dedicated Server با قیمت مناسب را در اختیار داشته باشید.شاید بتوان یک وبسایت یا یک سرویس را بر روی سرور های مجازی یا حتی هاست های اشتراکی به هزینه بسیار اقتصادی تر راه اندازی کرد، اما طبیعتا خدماتی که در اختیار شما می گذارند، قابل قیاس با سرور های اختصاصی ویندوز نیست.

همچنین بخوانید  بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در قزوین

جمع بندی

سرور اختصاصی ویندوز که در انواع ایران و خارج با منابع کاملا اختصاصی و قدرتمند قابل خریداری از شرکت های هاستینگ می باشند، در توسعه کیفیت و سرعت یک سرویس بسیار تاثیر گذار بوده و اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود.خریدسرور اختصاصی ویندوز با دسترسی ادمین، امکان مدیریت کامل سرور را به شما داده و می توانید هر گونه نرم افزار یا سرویسی را بر روی آن اجرا کنید و از قابلیت های این سرور استفاده نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *