تبلیغات

تبلیغات

8 تجربه برتر تور تفلیس گرجستان

teplis2

تور گرجستان تفلیس، تور ترکیبی قانع کننده از تاثیرات فرهنگ اروپایی و آسیایی است. تفلیس، مقصدی جمع و جور است که به راحتی در چند روز می توان آن را کاوش کرد. کوچه‌ ها و خطوطی که از شهر قدیمی کنار رودخانه در پیچ و خم هستند، به قلعه‌ای تماشایی در بالای تپه منتهی می‌شوند.  طراحی مدرن با خیابان‌ های باشکوه و معماری باستانی مقابله می‌کند. در همین حال، تأثیرات آشپزی و طعم های منطقه اطراف از طریق رستوران ها و بازارهای شهر مشهود است. در اینجا ده تجربه ای که در سفر با تور گرجستان تفلیس نباید از دست بدهید را معرفی می کنیم (https://holding-tamara.com/Georgia_tour).

 

  1. شگفت زده شدن از مناظر تفلیس

بهترین مناظر تفلیس از بالای کوه متاتسمیندا که بر روی راه‌آهن فونیکولار قرار گرفته‌اند، قابل مشاهده است. از ایستگاه فونیکولار، باغ‌ها و مسیرهای پیاده‌روی مناسبی تا پارک Mtatsminda ادامه می‌یابد که در آن یک پارک تفریحی وجود دارد. می توانید در کافه فونیکولار توقف کنید و پونچیک (دونات های پر شده با خامه شیرین) بخورید که با چای سرو می شود، یا ناهار را در رستوران گرجی چلا میل کنید. بنابراین دیدن معماری متنوع شهر، ترکیبی منحصر به فرد از کلیسا های باشکوه گرجستان و طراحی معاصر، از اینجا آسان است.

تفلیس
تفلیس

 

  1. غرق شدن در معماری مدرن

کلاژ معماری تفلیس متشکل از آپارتمان ‌های سبک آرت‌نوو، ساختمان ‌های چوبی قرن نوزدهمی و برج‌های دوران شوروی و در سال‌های اخیر با سازه‌ های مدرن، جان گرفته است. به آرامی در رودخانه Mtkvari بر روی پل صلح قدم بزنید و در یک سازه ی زیبا از فولاد و شیشه قرار بگیرید. این سازه ی لوله مانند خیره کننده توسط معمار ایتالیایی Massimiliano Fuksas طراحی شده است. ساختمان‌های فلزی دوقلو به‌عنوان سالن کنسرت و فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده بودند، اما از زمان تغییر دولت در سال 2012 بسته شده‌اند.

 

  1. قدم زدن در خیابان های پر پیچ و خم شهر قدیمی تفلیس

یکی از دیدنی های تور گرجستان تفلیس، بازدید از شهر قدیمی است. شهر قدیم تفلیس که از میدان آزادی شروع می شود. این قسمت با سازه‌ های چوبی دارای ایوان‌ های کنده‌ کاری‌ شده، ویترین مغازه‌ های باریک، بار های شراب و گالری‌ های هنری، بسیار دیدنی است.

 

  1. کشف یک سنت شراب صد ساله

گرجستان با فرهنگ شراب سازی که قدمتی 8000 ساله دارد، به عنوان یکی از مهد های اصلی صنعت انگور شهرت دارد. شراب، هنوز در قورمه های سفالی با روکش موم زنبور عسل به نام qvevri کهنه می شود تا تخمیر را در شرایط طبیعی پایدار، بهبود بخشد. عمل ترکیب کردن پوست انگور باعث تولید شراب های معطر و خوش طعم با رنگ کهربایی می شود. انبار آجری Vino Underground، نزدیک به میدان آزادی، مکان مناسبی برای شروع کاوش در ویژگی های منحصر به فرد شراب طبیعی گرجستان است.

همچنین بخوانید  یکی از بهترین ویتامین های رشد کسب و کار

 

  1. چشیدن غذا های الهام گرفته از جاده ابریشم

غذاهای گرجستان که به لحاظ استراتژیک در مسیر باستانی تجاری، که اروپا و آسیا را به هم پیوند می دهد، قرار گرفته است و تأثیرات آشپزی کشورهای همسایه را در خود جای داده است. خینکالی که به‌طور سنتی با آبجو خورده می‌شود، کوفته‌ های خوش طعمی است که شبیه آن ها در شانگهای سرو می‌شود.

با این حال، نان سنتی تفلیس اغلب در تنورهای هیزمی مانند تنور هندی طبخ می‌شود. نفوذ ایران از چکاپولی های معطر (خورش بره) با طعم شوید، ترخون و آلو ترش خبر می دهد. انتخاب رستوران در تور گرجستان تفلیس، اهمیت زیادی دارد. برای تست طعم‌ های سنتی گرجی به سبک مدرن، به Shavi Lomi، Veriko، Restaurant Meama یا Barbarestan بروید.

 

تور تفلیس

 

  1. کلیسای آنشیسخاتی تفلیس

کلیسای آنشیسخاتی تفلیس، در قرن ششم ساخته شد. این کلیسا در باغی کنار رودخانه در شهر قدیمی تفلیس بنا شده است. آنشیسخاتی، زیباترین و منحصر به فرد ترین کلیسای شهر است. نماد ها و نقاشی ‌های دیواری فضای داخلی، به ‌طور شگفت ‌انگیزی محیط را زیبا می کند. در حالی که عود ها به آرامی می‌سوزند، محیطی معطر و دل‌انگیز ایجاد می‌کنند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است نمازگزارانی که موسیقی مقدس گرجستان را اجرا می کنند، بیابید.

 

  1. سفری به گذشته گرجستان

برای دیدن دو نمایشگاه که هم تاریخ باستان و هم تاریخ معاصر را روایت می کند، به موزه ملی گرجستان بروید. در طبقه پایین، موزه باستان شناسی مملوء از جواهرات ظریف طلا است. قدمت برخی از جواهرات به قرن سوم قبل از میلاد اسطوره جیسون، در زمانی که منطقه گرجستان به نام کلخیس شناخته می شد، بر می گردد.  

در حالی که موزه اشغال شوروی در طبقه بالا با جزئیات قانع کننده، داستان تهاجم 70 ساله (از 1921 تا 1991) توسط همسایه شمالی توسعه طلب گرجستان را بیان می کند. تصاویر تلویزیونی جنگ سال 2008 در اوستیای جنوبی بین گرجستان و روسیه – منطقه ای که گرجستان هنوز مدعی آن است – اهمیت معاصر نمایشگاه را تقویت می کند. اگر مایل هستین درباره کشور گرجستان بیشتر بدانین سری به سایت شرکت هلدینگ تامارا بزنین.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *