تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید لپ تاپ استوک. 9 نکته که باید به آن توجه کنید!

stockklap

خرید لپ تاپ استوک مناسب شرایطی بوده که فرد به ­دنبال داشتن یک سیستم رده ­بالا با قیمتی مناسب است. زیرا جای تعجب ندارد که در وضعیت کنونی بازار و نوسان­ های قیمت دلار، بازار فروش لپ­تاپ­ های استوک تا این حد پرطرفدار شود.

اما با توجه به اینکه پیداکردن یک سیستم استوک باکیفیت و عملکرد خوب کار آسانی نیست، در این مقاله با ما همراه باشید؛ چراکه قصد داریم تا با ارائه راهنمای خرید لپ­تاپ­ های دست دوم، میزان ریسک در انتخاب این سیستم­ ها را برایتان کاهش دهیم.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

مهم­ترین نکاتی که باید هنگام خرید لپ تاپ استوک بدانید

در ایران لپ تاپ استوک به آن دسته از سیستم­ هایی گفته می­شود که معمولا به ­مدت کوتاهی در برخی سازمان ­ها مورد استفاده قرار گرفته ­اند یا در نمایشگاه­های تکنولوژی، به ­دلیل معرفی و رونمایی با آن­ها کار شده است.

اما توجه داشته باشید که گاهی امکان دارد لپ­تاپ دست دومی که دارای راندمان کاری پایینی است را به عنوان سیستم استوک به شما معرفی کرده و در نهایت آن را به ­فروش برسانند.

از این رو معمولا هنگام خرید سیستم ­های استوک به مواردی نظیر بررسی بدنه، چک ­کردن پورت ­ها، کیفیت نمایشگر، نحوه عملکرد کیبورد و تاچ ­پد، سلامت باتری، وضعیت بلندگوها، سخت ­افزار، بررسی خنک­ کننده و ارتباطات می­ پردازند که در ادامه راهنمای کاملی از تک ­تک موارد گفته ­شده را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

بدنه لپ­تاپ باید سالم باشد

اولین نکته­ ای که هنگام خرید لپ تاپ استوک باید آن را مورد بررسی قرار دهید، بدنه است؛ زیرا وقتی ظاهر سیستم سالم و بدون خط­وخش باشد، این مفهوم را می­ رساند که لپ­تاپ از جایی به زمین نیفتاده یا هیچ وسیله ­ای محکم به آن ضربه نزده است.

تک ­تک درگاه­ های لپ­تاپ را بررسی کنید

پورت­ های لپ­تاپ معمولا آن بخش­ هایی هستند که زودتر از همه جا آسیب می­ بینند. به همین دلیل از جایی اقدام به خرید کنید که به شما فرصت تست درگاه­ ها را می­ دهد.

باید بگوییم که همه پورت­ های USB، هدفون و VGA باید سالم باشند و کار کنند؛ زیرا در غیر اینصورت با خرید چنین لپ­ تاپی دیر یا زود به مشکل برخورد خواهید کرد.

آیا نمایشگر سالم است؟

صفحه نمایش فاکتوری است که نم ی­توان از سلامت آن چشم ­پوشی کرد. به همین دلیل بعد از روشن­ کردن لپ­تاپ اطمینان حاصل کنید که نمایشگر آن دچار آسیب نشده باشد.

بدون کیبورد و تاچ­پد سالم، لپ­تاپ بلااستفاده است

لپ­تاپی که قادر به استفاده از دکمه ­های کیبورد و تاچ­ پد آن نباشید هیچ سودی ندارد؛ زیرا تا وقتی این 2 آیتم کار نکنند، چگونه می­ توان اقدام به استفاده از لپ­تاپ کرد؟

همچنین بخوانید  چت روم چیست؟ معرفی محبوب ترین چتروم فارسی آشوب چت!

سلامت باتری نشانه یک لپ­تاپ استوک مرغوب است

معمولا در راهنمای خرید لپ تاپ استوک زیاد دیده­ ایم که سلامت باتری تا چه اندازه اهمیت دارد. به­ طوری که این عامل یک نشانه قوی بر عدم کارکرد زیاد سیستم است. باید بگوییم که به ­کمک نرم ­افزارهایی نظیر BatteryCare قادر به تست باتری هستید.

بررسی سلامت بلندگوها را فراموش نکنید

هیچ­ کس از خرید لپ­تاپی که قادر به پخش ­کردن صدا نیست رضایت نخواهد داشت. از این رو با پلی ­کردن یک موزیک نسبت به سلامت بلندگوها اطمینان حاصل کنید.

بدون بررسی عملکرد سخت­افزار، لپ­تاپ نخرید

عملکرد سخت ­افزار به­ حدی اهمیت دارد که برای تست ­کردن آن نرم­ افزارهای زیادی از جمله CPU-Z، 3DMARK و HWMONITOR را تولید کرده ­اند. از این رو هنگام خرید لپ تاپ استوک از مزایای این برنامه­ ها بهره ­مند شوید.

اهمیت خنک­ کننده هنگام خرید لپ تاپ استوک

زمانی که سیستم خنک­ کننده لپ­تاپ به­ درستی کار کند و دچار خرابی یا جمع ­شدن مقدار زیادی گردوغبار نشده باشد، خبر از این می­ دهد که هنگام کار با چنین سیستمی، لپ­تاپ داغ نکرده و عملکرد آن دچار مشکل نخواهد شد.

بررسی ارتباطات از اهمیت زیادی برخوردار است

منظور از ارتباطات همان توان لپ­تاپ در اتصال به وای­فای و بلوتوث است؛ زیرا هیچ­کس دوست ندارد از سیستمی استفاده کند که قابلیت ارسال فایل یا اتصال به اینترنت را نداشته باشد.

نکات تکمیلی که هنگام خرید لپ­تاپ استوک به شما کمک می­ کنند

علاوه بر موارد گفته­ شده توجه داشته باشید که یک سری نکات دیگر هستند که نقش مهمی در یک خرید عالی دارند. در ادامه این نکته ­ها را در قالب یک لیست منتشر کرده­ایم:

  • انتخاب فروشگاه: انتخاب یک فروشگاه معتبر می­تواند تا 80 درصد از ریسک خرید را کاهش دهد. به همین دلیل سعی کنید از فروشگاه ­هایی نظیر فروشگاه آنلاین نوت بوک استوک و این قبیل وب­سایت ­های معتبر خرید کنید تا خیالتان از بابت میزان کیفیت لپ­ تاپ، تاحدودی راحت باشد.
  • بررسی قیمت لپ­ تاپ: قبل از خرید، قیمت لپ­ تاپی که قصد سفارش­ دادن آن را دارید، پیدا کنید؛ زیرا اگر تفاوت قیمت چندانی بین ورژن نو و استوک آن وجود نداشته باشد، بهتر است به ­جای خرید سیستم استوک، مدل جدید آن را سفارش دهید.
  • برند لپ­ تاپ: فرقی نمی ­کند قصد خرید لپ­تاپ نو را دارید یا به­ دنبال یک سیستم استوک باکیفیت هستید، مهم این است که برند لپ ­تاپ و کارخانه سازنده آن از اهمیت زیادی برخوردار است. پس سعی کنید تا اقدام به خرید لپ تاپ استوک از برندهای سرشناس کنید.
همچنین بخوانید  چگونه خیانت همسرمان را فراموش کنیم؟

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

معرفی چند لپ ­تاپ که خرید استوک آن­ها توصیه می­ شود!

حال که شما را با راهنمای خرید لپ تاپ استوک آشنا کردیم، نوبت به معرفی لپ ­تاپ­ هایی می ­رسد که در صورت موجود بودن نسخه استوک آن­ ها، خریدشان توصیه می­ شود.

لپ تاپ استوک اچ پی

لپ تاپ‌های استوک اچ پی به‌عنوان گزینه‌هایی مناسب در نظر گرفته می‌شوند. اچ پی برندی معتبر است که محصولات استوک آن نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک اچ پی، به‌خصوص نسخه‌های EliteBook ، ProBook و Zbook را در نظر بگیرید. این مدل‌ها از قابلیت‌ها و عملکرد قابل قبولی برخوردار هستند و به‌طور گسترده در بازار استوک پیدا می‌شوند.

لپ تاپ استوک دل

لپ تاپ‌های استوک دل نیز از بین گزینه‌های محبوب برای خرید استوک هستند. دل برندی معروف و با کیفیتی است که محصولات استوک آن نیز عملکرد قابل قبولی دارند. در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک دل، می‌توانید به مدل‌هایی از قبیل Latitude و Precision توجه کنید. این مدل‌ها دارای قدرت پردازش بالا، پشتیبانی از رم‌های بزرگ و گرافیک قوی هستند. همچنین، برخی مدل‌های Inspiron نیز در دسته لپ‌تاپ‌های استوک دل وجود دارند که با قیمت مقرون به صرفه و عملکرد مطلوبی همراه هستند.

لپ­تاپ استوک ایسوس

ایسوس برندی است که خرید لپ ­تاپ ­های آن هم به­ صورت نو و هم استوک توصیه می­ شود؛ بنابراین هنگام خرید سیستم استوک نسخه ZenBook، ویوو بوک و سری ROG را در اولویت قرار دهید.

لپ­تاپ استوک لنوو

لنوو را معمولا به ­عنوان رقیب سرسخت ایسوس می­ شناسند. از این رو اگر مدل­ های Legion 5، ایدیا پد و تینک پد این برند را هنگام خرید مشاهده کردید، نسبت به بررسی شرایط و خرید آن­ ها اقدام کنید.

جمع­بندی

خرید لپ تاپ استوک معمولا با هدف یک انتخاب مقرون­ به ­صرفه شناخته می ­شود. به همین دلیل هنگام سفارش آن باید دقت زیادی نسبت به ظاهر و عملکرد آن داشت.

به­ طوری که پیشنهاد می­ شود زمان خرید لپ­ تاپ­ های استوک حتما توجه زیادی به بدنه، سخت­ افزار، سلامت باتری، ارتباطات، کیبورد و تاچ­ پد، نمایشگر و پورت­ های آن داشته باشید.

همچنین خرید از یک فروشگاه معتبر، توجه به برند لپ­ تاپ و قیمتی که برای آن اعلام کرده­ اند نیز تاثیر زیادی در یک خرید رضایت­ بخش خواهند داشت.

پس اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که خرید لپ­ تاپ ­های استوک را به انواع جدید و نو آن­ ها ترجیح می­ دهید، پیشنهاد می­ کنیم که هنگام انتخاب آن­ ها، به تک­ تک موارد گفته ­شده توجه کافی داشته باشید.

همچنین بخوانید  سرور کلیک بهترین شرکت برای خرید هاست لینوکس و ویندوز

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *