تبلیغات

تبلیغات

آیا مهاجرت به سوئیس و آلمان عاقلانه است؟

visa-swis

سوئیس، کشوری که عضو شنگن هست اما عضو اتحادیه نه!

این 2 کشور تقریبا معروفترین مقاصد مهاجرتی در قاره اروپا هستند، به موازات آن گرانترین کشورهای آن نیز هستند، سوئیس، این عضو غیر رسمی اتحادیه اروپا که سالهاست با بقیه اروپا در تعامل است همه چیزی که یک مهاجر میخواهد را دارد اما هزینه مهاجرت به آن و سختی مهاجرت به آن گاها با آمریکا برابری میکند که باعث میشود خیلی مسیرشان را از این کشور به دیگر کشورهای اروپایی که هم مهاجرت به انها راحت تر و هم هزینه مهاجرت به آنها کمتر است تغییر دهند.

برای مثال ایتالیا، مرز بسیار طولانی با سوئیس دارد اما هزینه مهاجرت و زندگی در ایتالیا حدود 10 برابر کمتر از هزینه اخذ اقامت و ویزای سوئیس میباشد.

اینجاست که پای سطح رفاه و استانداردهای زندگی به میان می آید ، قطعا در سوئیس شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارید، از رفاه بالاتری برخوردار میشوید و قطعا سریعتر به اقامت و شهروندی خواهید رسید با این اوصاف ایتالیا شانس چندانی درمقابل سوئیس ندارد اما درست همانطور که قبلا گفتیم دستیابی به همه ی این ها فقط در صورتی است که اصلا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید و البته از پس تقبل هزینه های ابتدایی زندگی در این کشور بربیایید.

 

آلمان اما میتواند مقصد درستی باشد

به نقل از  Bertelsmann Stiftung آلمان نیازمند 260,000 نیروی کار خارجی است!

اگه 114,000 نفر از این مقدار با مهاجرین اروپایی تامین شوند 146,000 ظرفیت خالی باقی خواهند ماند که باید با مهاجرین غیر اروپایی پر بشن با این حساب مهاجرت کاری به آلمان، عاقلانه اس!

اگر وقت های سفارت طولانی مدت ( یک ساله یا دوساله اش) نبود یکی از بهترین و ارزانترین مقاصد جهت مهاجرت کاری و تحصیلی به شمار می آمد، زیرا تحصیل در این کشور رایگان و زندگی ارزان است، هم چنین اگر بتوانید ویزای آلمان را اخذ کنید در خصوص اخذ اقامت آلمان با دشواری چندانی روبرو

نخواهید شد، آلمان در اعطای اقامت کشورش به خارجیان، سیاست های سختگیرانه ندارد، این ویزای آلمان است که اخذ آن مشکل است که البته اخیرا زمزمه های تسهیل آن می آید و دفاتری شبیه به ما بطور واضح شاهد تغییر و تسهیل شرایط در سفارت این کشور در ایران هستند.

 

یکی از دلایلی که سفارت آلمان یا سفارت هر کشور اروپایی اقدام به رد ایرانیان میکند، عدم وجود سابقه سفری به یکی از کشوزهای اروپایی است، اگر در 3 یا حتی 5 سال اخیر سابقه سفر به یک کشور عضو شنگن و اخذ ویزای شنگن را داشته باشید پروسه اقدام وباره شما بخصوص در مورد آلمان راحت تر انجام میگیرد، البته به شرط اینکه درست و صحیح اقدام کنید.

همچنین بخوانید  طراحی پرفروش ترین قالب وبسایت آموزشی ایران

اخذ ویزای کشورهای اروپایی اگر با اصول و رعایت موارد امنیتی که عموما موجب ریجکتی یک پرونده میشوند انجام گیرد بالای 50% احتمال موفقیت دارد.

 

در آخر

اگر فکر مهاجرت و اخذ ویزای سوئیس را دارید بهتر است هزینه و سختی زندگی در این کشور با وجود هزینه های بالای آن را در نظر بگیرید، در خصوص آلمان هم تا موقعی که بتوانید از سد سفارت این کشور عبور کنید، این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *