تبلیغات

تبلیغات

پنل خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

panel-solar

استفاده از منابع تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی، امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. خورشید یک منبع تجدید پذیر انرژی است که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و می‌توان به‌صورت نامحدود از آن استفاده کرد. به همین علت همه کشورها سعی می‌کنند بیشترین استفاده و بهره‌وری را از انرژی خورشیدی داشته باشند.

یکی از مواردی که به‌منظور استفاده هرچه بهتر از انرژی خورشیدی اختراع شده است، پنل یا صفحه خورشیدی می‌باشد. پنل یا صفحات خورشیدی سیستم‌هایی هستند که با استفاده از انرژی خورشید برق تولید می‌کنند‌. همان‌طور که می‌دانید نور خورشید ذراتی انرژی‌دار دارد که با نام فوتون‌ها شناخته می‌شوند. صفحه خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان‌های تجاری یا مسکونی نصب می‌شود.

 بعد فوتون‌ها را از نور خورشید دریافت می‌کند. سپس آن‌ها را به برق تبدیل می‌کند. پس یکی از کاربردهای پنل خورشیدی تأمین برق ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. حتی امروزه در برخی شرکت‌ها نیز از این صفحات برای تأمین برق استفاده می‌شود.

این پنل ها در شب یا زمانی که هوا آفتابی است کار نمی‌کنند. پنل های خورشیدی معمولاً در روزهایی که نور خورشید وجود دارد کار می‌کنند. به همین علت ممکن است شب‌ها نتوانند انرژی مورد نیاز را تأمین کنند؛ اما این‌ مشکل نیز قابل حل می‌باشد.

چون می‌توان برای هر پنل خورشیدی یک باتری نصب نمود. باتری انرژی پنل را در طول روز ذخیره می‌کند. درنتیجه می‌توانید از این انرژی ذخیره شده در شب‌ها استفاده کنید. نصب و خرید پنل خورشیدی می‌تواند کمی هزینه‌بر باشد؛ اما مزایای فراوان این صفحات خورشیدی، کاملاً قیمت آن‌ها را توجیح می‌کنند.

پنل خورشیدی انواع مختلفی دارند که می‌توانید بر اساس متراژ و هزینه مورد نظرتان، اقدام به خرید پنل خورشیدی مناسب با شرایط خود بکنید. از بهترین انواع پنل خورشیدی می‌توان به مونوکریستال، پلی کریستالی، فیلم نازک، کادیوم اشاره کرد.

مزایای استفاده از پنل خورشیدی برای ساختمان‌ها

پنل خورشیدی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و با وجود اینکه خرید آن‌ها می‌تواند هزینه زیادی در بر بگیرد، بازهم خریداران زیادی دارند. به این علت که استفاده از این نوع پنل برای ساختمان‌ها می‌تواند مزایای فوق العاده‌ای به همراه داشته باشد که در زیر به چند مورد از آن به اشاره نموده‌ایم:

·       حافظت از محیط زیست

فعالیت پنل خورشیدی هیچگونه آلودگی خاصی ایجاد نمی‌کند و مصرف آب زیادی نیز ندارند. این در حالی است که اگر از سوخت‌های فسیلی استفاده شود گاز کربن دی اکسید زیادی تولید می‌شود که برای محیط زیست خطرناک و مضر می‌باشد.

·       صرفه جویی در هزینه‌ها

وقتی از پنل خورشیدی برای ساختمان خود استفاده می‌کنید در هزینه‌هایتان نیز صرفه جویی خواهد شد. چون با استفاده از این پنل‌ها می‌توانید به صورت نامحدود از انرژی برق استفاده کنید و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهد بود.

همچنین بخوانید  برنج من را به بالاترین درجه ثروتمند شدن رساند

·       دوام و عمر بالا

با خرید پنل خورشیدی می‌توانید مابین ۱۵ الی چهل سال از آن‌ها استفاده کنید. این پنل‌ها در برابر بارش باران و تگرگ و حرارت کاملاً مقاوم‌ می‌باشند. به همین علت می‌توانید تا سال‌ها از آن‌ها استفاده نموده و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهد بود.

·       قابل‌فروش بودن انرژی اضافه

دیگر مزیت مهم استفاده از پنل خورشیدی قابل فروش بودن انرژی اضافه می‌باشد. شما می‌توانید انرژی اضافه تولید شده توسط پنل خورشیدی را به فروش برسانید و هزینه آن را دریافت کنید. شرکت‌های سازنده معمولاً انرژی اضافه را از شما خریداری می‌کنند.

·       قابل استفاده در آب و هوای سرد و گرم

برخی افراد تصور می‌کنند که این پنل‌ها تنها در آب و هوای گرم و سوزان قابل استفاده هستند؛ اما اینطور نیست. حتی اگر دمای هوا نیز کاهش یابد این پنل‌ها می‌توانند برق تولید کنند و حتی بازدهی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

·       استفاده در خارج از بافت شهر

اگر شما ساختمانی در خارج از بافت شهر بسازید، امکان استفاده از برق شهری را نخواهید داشت. این در حالی است که می‌توانید از پنل خورشیدی در دور افتاده‌ترین نقاط نیز برای تأمین برق استفاده کنید. این مزیت امکان زندگی در مناطق دور از دسترس را برای افراد فراهم می‌سازد.

پنل خورشیدی

حال انواع پنل خورشیدی را از کدام مرکز خریداری کنیم؟

همان‌طور که گفتیم خرید پنل‌ خورشیدی می‌تواند هزینه‌های زیادی را بر بگیرد. به همین علت می‌بایست این صفحات خورشیدی را از معتبرترین مراکز خریداری نمایید تا از کیفیت و اصالت آن‌ها نهایت اطمینان را داشته باشید.

شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پنل‌های خورشیدی را از یکی از مراکز معتبر از جمله سایت ژرف ایده خریداری نمایید. این مرکز فنی و مهندسی بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان در این زمینه، بهترین خدمات را خدمت مشتریان عزیز ارائه می‌نماید. حالا چرا خرید از ژرف ایده؟ چون با خرید و استفاده از خدمات بی‌نظیر این مرکز، از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوید. علاوه بر خرید اینترنتی پنل خورشید برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خرید دوربین مداربسته داهوا، باتری خورشیدی و کنترل شارژ با شماره تلفن‌های 09122388269 و 02133163479 تماس گرفته و یا به آدرس سایت www.zharfideh.com مراجعه نمایید.

در زیر مزایای خرید از مرکز تخصصی و معتبر ژرف ایده را ذکر نموده‌ایم:

امکان خرید آنلاین

شما می‌توانید پنل‌های خورشیدی را از مرکز تخصصی ژرف ایده، به‌صورت آنلاین خریداری کنید و برای استفاده از خدمات این مرکز نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود.

بهره‌گیری از مهندسین متخصص

ژرف ایده برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شما عزیزان، از مهندسین متخصص و کاردان بهره می‌گیرد.

همچنین بخوانید  با بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی در شمال تهران آشنا بشوید

مشاوره رایگان

شما می‌توانید برای خرید پنل و انرژی خورشیدی از مشاوران فوق حرفه‌ای ژرف ایده، به‌صورت رایگان مشاوره دریافت کنید. مشاوران این مرکز دلسوزانه شما را در خرید بهترین نوع صفحات خورشیدی راهنمایی کرده و مهم‌ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهند. در نتیجه می‌توانید با کمک آن‌ها بر اساس نیاز خود بهترین محصول را خریداری نمایید.

گارانتی محصولات

تمامی محصولات ارائه شده توسط این مرکز دارای گارانتی بوده و می‌توانید به‌راحتی از خدمات پس از فروش آن‌ها استفاده کنید. این مرکز پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد، این مورد نیز از مهم‌ترین مزایای خرید از ژرف ایده به‌حساب می‌آید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *