تبلیغات

تبلیغات

چگونه حساب هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم

How-to-recover-a-hacked-Instagram-account

اینستاگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی در جهان محسوب می شود، که بیش از 800 میلیون بازدیدکننده در ماه دارد. این نرم افزار یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب است که توسط مشاغل، افراد مشهور، اینفلوئنسر ها و بسیاری از افراد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

گرچه هیچ یک از کاربران دوست ندارند حساب کاربریشان توسط دیگر اشخاص هک شوند، اما باید بگوییم که متاسفانه این امر در دنیای امروزی بیش از پیش افزایش داشته است و حساب کاربری افراد زیادی در سراسر جها مورد حمله هکر ها قرار گرفته است. از این رو در این مقاله قصد داریم راه های مناسب برای ایمن نگه داشتن حساب اینستاگرام را بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه حساب کاربری افراد با نرم افزار های مخرب هک می شوند؟

چگونه در اینستاگرام هک نشویم

بسیاری از هکر های رایانه ای، با استفاده از برنامه های خاص سیستم مورد نظر خود را آلوده می کنند. این نرم افزار ها به افراد اجازه می دهند که حساب های کاربری، رمز های عبور و تمامی اطلاعاتی که شخص مورد نظر بر روی مرورگر خود تایپ می کند ذخیره کرده و در نهایت آن ها را به افراد غیر مجاز انتقال دهد (این نرم افزار ها ممکن است پس از کلیک بر روی یک پیوند مشکوک و یا دانلود یک پیوست خطرناک، وارد رایانه شما شوند. پس می بایست دقت لازم در استفاده از لینک ها و فایل های ناشناس انجام شود).

چگونه اکانت های اینستاگرام از طریق اپلیکیشن های شخص ثالث هک می شوند؟

هک اینستاگرام اکثرا به صورت غیر مستقیم اتفاق می افتد. مجرمان سایبری، می توانند پلتفرم شخص ثالثی را که برخی از افراد برای دسترسی به اینستاگرام از آن استفاده می کنند، تسخیر کنند و تمامی جزئیات حساب مرتبط را در این فرایند به خطر بیاندازند.

از آنجایی که بسیاری از افراد ترجیه می دهند با یک سرویس رشد اینستاگرام کار کنند، برخی قربانی کلاهبردارانی می شوند که می توانند حساب آنها را با استفاده از رمز عبور هک کنند. از این رو توصیه می شود به هیچ عنوان از سرویس های شخص ثالثی که یوزرنیم و پسوور شما را درخواست می کنند، استفاده نکنید.

چگونه اینستاگرام از طریق کلاه برداری های درون برنامه ای هک می شود؟

برخی از هکر ها با کلاه برداری های سازمان دهی شده، افراد را فریب می دهند تا جزئیات حساب خود را واگذار کنند. یکی از روش های اخیر این است که افراد پیام هایی را در اینستاگرام دریافت می کنند که گویا این پیغام هت از پشتیبانی شرکت “Instagram” فرستاده شده است، و در آن نام حساب کاربری و رمز عبور را درخواست می کند. بسیاری از حساب ها که مورد حمله هکر ها واقع شده اند، در واقع از همین روش بوده است، از این رو توصیه می کنیم به هیچ وجه، رمز عبور خود را به شخص دیگر ارسال نکنید.

همچنین بخوانید  چگونه بفهمیم چه کسانی پست های اینستاگرام را مشاهده کرده اند

چگونه افراد مبتدی حساب های اینستاگرام را هک می کنند؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه این هکر های حرفه ای نیستند که می توانند به حساب اینستاگرامی شما دسترسی داشته باشند. زیرا برخی از کاربران مبتدی نیز می توانند با جلب اعتماد شما به تمامی اطلاعات اینستاگرامی شما دسترسی داشته باشند، و در واقع حساب شما را از دسترس خارج کنند.

یکی از قابلیت های مهم اینستاگرام این است که می توانید اکانت خود را در چندین حساب ذخیره کنید. با این حال، شما فقط به یکی از حساب ها دسترسی خواهید داشت. برای مثال اغلب کاربران به برخی از دوستان و آشنایان خود اعتماد دارند و گاهی ممکن است پیش آید که به آن ها اجازه استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینستاگرام را دهند، از این رو اگر شخص مورد نظر رمز عبور شما را بداند، ممکن است بعد ها برای شما دردسرساز شود.

اگر شخصی تلفن شما بدزدد، و یا آن را گم کنید و یا یک شخص به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، ممکن است وضعیتی مشابه برای شما رخ دهد. از این رو توصیه می کنیم برای حفظ امنیت خود، تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

وقتی شخصی حساب کاربری شما را هک می کند چه اتفاقی می افتد؟

هک شدن حساب کاربری اینستاگرام

دلیل هک و روش مورد استفاده تعیین می کند که بعد از هک برای حساب کاربری شما چه اتفاقی می افتد. در مواردی که هکر یکی از نزدیکان شما باشد، ممکن است هیچ تغییری در حساب کاربری خود مشاهده نکنید، و ممکن است آن شخص صرفا این کار را برای دریافت برخی اطلاعات انجام داده است. اما در مواردی که مجرمان سایبری حرفه ای، حساب اینستاگرامی شما را هک کرده باشند، ممکن است تغییرات قابل توجهی در حساب کاربری و دسترسی به آن ایجاد شود.

در صورت هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟

ویژگی های امنیتی اینستاگرام در پاسخ به حساب های کاربری هک شده به تدریج پیشرفته تر می شود. این تغییرات دسترسی هکر ها به حساب ها را دشوارتر می کند.

اگر فکر می کنید شخصی اکانت شما را هک کرده است، اولین قدم این است که آن را به اینستاگرام گزارش دهید. آنها تمام جزئیات را ثبت می کنند، پرونده را بررسی می کنند و به بازیابی سرویس در کمترین زمان ممکن کمک می کنند.

هکر ها معمولا پس از بدست آورد حساب کاربری مورد نظر، افراد را از حساب اینستاگرام خود خارج و رمز عبور را تغییر می دهند. از این رو توصیه می کنیم در صورت هک شدن، با استفاده از روش زیر به سرعت اقدام به باز پس گیری حساب خود کنید.

  • ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی نمایید.
  • برنامه اینستاگرام را اجرا نمایید.
  • در صفحه ورود گزینه “Get Help Logging In” را انتخاب کنید.
  • اکانت و یا ایمیل مورد نظر خود را در کادر مربوطه تایپ کرده و سپس گزینه “Next” را تاچ نمایید.
  • در این مرحله روش دریافت کد، از طریق ایمیل و یا شماره موبایل را تعیین نمایید.
  • در پایان با استفاده از لینک ارسال شده حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنید.
همچنین بخوانید  افکت های اینستا چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم + معرفی جذابترین افکت های اینستا

اگر هیچ یک از اطلاعات درخواستی را ندارید، می بایست از طریق “Need More Help” اقدام به باز پس گیری حساب اینستاگرامی خود کنید. این روش اولین قدم برای تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام است. از این رو در صورت نیاز می توانید دستور العمل های روی صفحه را دنبال نمایید.

تایید هویت

بسته به اینکه اکانت اینستاگرام مورد نظر حاوی عکس هایی از شما باشد، روش های تایید هویت آن متفاوت است. در غیر این صورت، تیم پشتیبانی اینستاگرام یک ایمیل خودکار برای شما ارسال می کند، و از شما می خواهد که اطلاعات زیر را به پشتیبانی ارائه کنید. 

  • آدرس ایمیل و شماره تلفن مورد استفاده در هنگام ایجاد حساب.
  • نوع دستگاه مورد استفاده در هنگام ایجاد حساب.

اگر اکانت هک شده عکس های از شما دارد، اینستاگرام از روش سلفی ویدیویی برای تایید حساب استفاده می کند. در صورت نیاز کاربران به این روش، می بایست ویدیویی از صورت خود تهیه کرده و برای پشتیبانی اینستاگرام ارسال نمایید. گذراندن این آزمون، منجر به دریافت ایمیلی از سوی اینستاگرام خواهد شد که شما می توانید با استفاده از آن رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *