تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

image_1647422966

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن نیاز به کنترل و حفظ امنیت اماکن می توان از دوربین های مدار بسته استفاده کرد. شما می توانید به راحتی تنها با نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر کنترل آن محیط را در دست بگیرید و آن را کنترل کنید ؛ حتی از راه دور. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند که با توجه به محیط مناسب و کاربری مورد نظر باهم تفاوت دارند و هریک عملکرد خاص خود را دارند. دوربین مدار بسته بی سیم بیشتر در مناطقی که نصب موقت دارند و کاربری دائم نیست استفاده می شود چرا که لزومی به سیم کشی و پیچیدگی های نصب را ندارد و به راحتی قابل نصب و کنترل است.

معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

 

دوربین های مدار بسته wifi یکی از زیر مجموعه های دوربین های مدار بسته بی سیم هستند که خود به دو دسته تقسیم می شوند: دوربین مدار بسته بدون دستگاه مرکزی  و دوربین مدار بسته با دستگاه مرکزی

دوربین مدار بسته بدون دستگاه مرکزی : این دوربین ها از طریق تکنولوژی wifi به wireless متصل و تصاویر و اطلاعات را در حافظه داخلی خود ضبط و در شبکه توزیع می کند.

دوربین مدار بسته با دستگاه مرکزی : این دوربین ها به صورت بیسیم به دستگاه مرکزی بیسیم متصل می شوند و تصاویر و اطلاعات دریافتی را در حافظه خارجی (hard disk) ذخیره و انتقال می دهند . 

همه شبکه های بی سیم از طریق امواج رادیویی معمولا 2.4 مگا هرتز یا 5.8 مگا هرتز اطلاعات را ارسال و دریافت می کنند . اما در شبکه های wifi برای امنیت بیشتر اطلاعات ، از طریق امواج استاندارد wifi صورت می گیرد . در واقع شبکه های Wifi همواره در ارسال اطلاعات بهتر از شبکه های رادیویی آنالوگ بوده است. البته کاربری دوربین های بی سیم خیلی محدود تر از دوربین های عادی مدار می باشد چون دوربین های  Wifi ثبات زیادی ندارد.

از مزایای استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم دیجیتال میتوان به سرعت و امنیت بالا نسبت به دوربین های مدار بسته آنالوگ ، کیفیت بالای تصویر و صدا ، قابلیت انتقال دوطرفه اطلاعات ، قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی ( external hard) ، امکان ضبط تصاویر و ویدئو و انتقال به کارت حافظه ، قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار با IP67 نام برد. همچنین امکان ارسال فرامین به دوربین ، همانند روشن کردن چراغ LED دوربین نیز وجود دارد . برد این دوربین ها بستگی به موانع و شرایط محیطی دارد و بین 20 تا 100 متر متغیر است.

همچنین بخوانید  آیسان کارت مرجع خرید کارت در ایران

پک دوربین های وای فای شامل دوربین های Wifi ، دستگاه NVR Wifi، آداپتور و اتصالات مربوطه می باشد و در صورت نیاز ، هارد باید جداگانه تهیه شود.

در زیر با دو نمونه دوربین مدار بسته بیسیم آشنا می شویم:

دوربین مدار بسته بی سیم وایرلس بلورمز مدل s21

دوربین  بولت بلورمزs21  با ابعاد 277*118*92 میلی متری با کیفیت بالای تصاویر و استاندارد مقاومتی IP66  که بدون نیاز به سیم کشی حتی در فضای باز قابلیت نصب دارد. این دوربین بی سیم با لنز ثابت 2.8 میلی متری ، رزولوشن 2 مگا پیکسل ، دید در شب سیاه و سفید تا 7 متر مربع ، دید حرارتی تا 15 متر و قابلیت فشرده سازی تصاویر ، سنسور سی ماس و پشتیبانی از DWDR ، درگاه  micro sd  بسیار گزینه مناسب با قابلیت های بالا می باشد .

معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

 

دوربین مدار بسته وایرلس آیمو مدل Bullet 2C

دوربین مدار بسته وایرلس iMou  با بدنه لوله ای شکل (Bullet) که دارای IP67  در مقابل آب و هوا بسیار مقاوم بوده و در مناطق خارجی بیشتر استفاده می شود . لنز دوربین 2 مگا پیکسلی با سنسور  Progressive CMOS با خروجی تصاویر با کیفیت ، تشخیص حرکت توسط هوش مصنوعی، دید در شب که تا برد 30 متری را پوشش می دهد  و دارای اسپیکر داخلی جهت ضبط صدا و مهم ترین ویژگی ، برخورداری از درگاه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا حداکثر 256GB دارد به انضمام امکان ضبط بر روی فضای ابری Cloud و تکنولوژی ONVIF اشاره کرد.

معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

 

در این مقاله با انواع دوربین مدار بسته بی سیم و عملکرد ساده تر این محصول نسبت به سایر دوربین های مدار بسته آشنا شدید همچنین دو محصول دوربین وای فای از برندهای آیمو و بلورمز به صورت مختصر معرفی شد که شما می توانید برای دیدن تمامی محصولات دوربین های وای فای به صفحه دوربین مدار بسته وای فای در دی سی ای کالا مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *