تبلیغات

تبلیغات

نحوه انتقال مخاطبین بین حساب های گوگل در اندروید

How-to-transfer- contacts-between-Google-accounts-on-Android

اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات و مخاطبین مهم خود را نمی توان نادیده گرفت. Google راه اندازی چند حساب در دستگاه اندروید شما را آسان تر از همیشه کرده است. برای مثال اگر تلفن همراه خود را گم کنید، پشتیبان گیری از مخاطبین خود تضمین می کند که در حساب های مخاطبین و شماره های مهم خود را از دست نخواهید داد.

اگر بیش از یک حساب گوگل در دستگاه اندرویدی خود دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه مخاطبین خود را بین آنها انتقال دهید. خوشبختانه، راه های آسانی برایا نجام این کار در اندروید وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به آنها اشاره داشته باشیم، در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از برنامه Google Contacts

برنامه Google Contacts

با اپلیکیشن Google Contant به راحتی می توانید مخاطبین خود را از یک حساب گوگل به حساب دیگر منتقل کنید. این نرم افزار روی اکثر گوشی ها از قبل نصب شده است، با این حال اگر آن را ندارید می توانید این ابزار را از فروشگاه پلی استور اندروید دانلود نمایید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • حساب های گوگل خود را به دستگاه اضافه کنید. برای افزودن یک حساب به Settings > Accounts and backup > Manage accounts بروید. صفحه را به پایین اسکرول کنید و سپس بر روی گزینه Add account ضربه بزنید (در هر تلفن هوشمند ای گزینه ممکن است متفاوت باشد).
  • گوگل را انتخاب کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • اکنون به برنامه Google Contact بروید. بر روی نماد “سه نقطه” در گوشه سمت راست ضربه بزنید تا حساب گوگل مورد نظر خود را انتخاب کنید (حسابی که می خواهید مخاطبین شما به آن منتقل شوند).
  • برای انتخاب مخاطبین، تنها کافی است انگشت خود را برای مدتی بر روی آن فشار دهید. برای انتقال همه آنها بر روی نماد “سه نقطه” ضربه بزنید و گزینه Sellect All را انتخاب نمایید.
  • پس از اتمام، بر روی نماد “سه نقطه” ضربه بزنید. در پنجره جدید بر گزینه “Move to another account” ضربه بزنید و در نهایت حساب گوگل خود را انتخاب نمایید.

یکی از مزایای استفاده از حساب کاربری گوگل این است که روشی مناسب برای ذخیره و پشتیبان گیری از اطلاعات مهم را به شما ارائه می دهد. برای مثال می توانید از حساب گوگل خود برای پشتیبان گیری از عکس ها و اسناد نیز استفاده کنید، در این صورت اگر اطلاعات شما به صورت ناخواسته حذف شدند می توانید آنها را بازیابی کنید.

همچنین بخوانید  آموزش تغییر طراحی مرورگر کروم اندروید و iOS به طراحی متریال Material Design

انتقال مخاطبین با استفاده از ابزار جیمیل

علاوه بر مورد اشاره شده در اول مقاله، شما می توانید مخاطبین خود را با استفاده از ابزار جیمیل به حساب گوگل خود منتقل کنید. با این حال در این روش نیز ابزار Google Contact همچنان یکی از نیاز های اصلی این انتقال محسوب می شود. در ادامه می توانید نحوه استفاده از این روش را مطالعه نمایید.

  • ابزار “Gmail” را در دستگاه تلفن خود اجرا کرده و سپس بر روی نماد “منو” که در گوشه سمت چپ برنامه وجود دارد کلیک کنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و در انتها بر روی گزینه Contact کلیک کنید. در این مرحله شما به برنامه Google Contact هدایت می شوید.
  • اکنون، بر روی نماد “سه نقطه” ضربه بزنید و سپس گزینه Select All را انتخاب کنید.
  • اکنون مجددا بر روی نماد “سه نقطه” ضربه بزنید و سپس گزینه “Move to another account” را انتخاب کنید.
  • در نهایت برای انتقال مخاطبین بر روی حساب گوگل خود ضربه بزنید.

مخاطبین خود را با استفاده از Google Takeout بارگیری کنید

برنامه Google Takeout

Google Takeout یکی از ده ها ویژگی سرویس گوگل است که به شما امکان می دهد یک کپی از مام داده های خود را از سرویس های گوگل بارگیری کنید. از این رو اگر می خواهید مخاطبین خود را با استفاده از این ابزار انتقال دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در دستگاه اندروید خود با استفاده از مرورگر، به وب سایت “Google Takout” بروید.
  • پس از ورود به سات، می توانید فهرستی از سرویس های گوگل را مشاهده کنید که حاوی اطلاعات شما مانند، مخاطبین، یادداشت ها و یا فهرست هایی است که در دستیار گوگل ذخیره کرده اید.
  • توجه داشته باشید که تمامی سرویس ها به صورت پیش فرض انتخاب شده اند.
  • شما می توانید بسته به نیاز خود هر یک از آنها را علامت بزنید.
  • پس از انتخاب مخاطبین، بر روی گزینه ای که با رنگ آبی مشخص شده است کلیک کنید تا فرمت آن را به “CSV” تغییر دهید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه Next Step کلیک کنید.
  • در این مرحله گزینه های موجود را بسته به نیاز خود مورد بررسی قرار دهید.
  • صفحه را به پایین اسکرول نموده و سپس گزینه “Create new export” را انتخاب نمایید. این فرایند ممکن است چند ثانیه طول بکشد. پس از اتمام یک لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود که می توانید اطلاعات خود را از آنجا دریافت کنید.
همچنین بخوانید  چگونه دو برنامه را هم زمان در آیپد اجرا کنیم ؟ ویژگی چند وظیفه ای در آیپد

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، انتقال مخاطبین خود بین حساب های مختلف گوگل بسیار آسان است. از این رو هنگامی که تلفن هوشمند و سیم کارت خود را تعویض می کنید، استفاده از این روش بسیار کمک رسان شما خواهد بود. از این رو توصیه می کنیم هر یک از موارد بالا که برای شما مقدور است را مورد بررسی قرار دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *