تبلیغات

تبلیغات

بازاریابی همیشه فعال

digitalmarketing

در دنیای دیجیتال مارکتینگ مشتریان انتظار دارند که خدمات سفارشی و 24 ساعته دریافت کنند! فرقی هم ندارد ندارد که در ایران زندگی کنید یا آمریکا. در هر صورت 75 درصد کاربران موبایل هنگامی که یک سایت جدید باز می کنند انتظار دارند که اطلاعات مختصر و فوری در اختیار آن ها قرار دهند و 51 درصد از آن ها انتظار دارند که کسب کار شما در هر مکان و زمانی پاسخگو باشد. برندها هم این مسئله را در نظر گرفته اند و سعی می کنند که در میان رقیبان خود شرایط بهتری را برای کاربران فراهم کنند. همین مسئله باعث شده تا مفهوم بازاریابی همیشه فعال به وجود بیاید و اهمیت زیادی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

بازاریابی همیشه فعال چیست؟

بازاریابی همیشه فعال که به آن فعالیت مستمر در بازاریابی هم گفته می شود، باید در 24 ساعت از روز، هفت روز از هفته و 365 روز از سال انجام شود! دلیل آن هم این است که در اینترنت کاربران در هر لحظه ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند و همین مسئله به برندها اجازه می دهد تا به صورت 24 ساعته خدمات بازاریابی خود را عرضه کنند. گاهی اوقات بازاریابی همیشه فعال با کمپین اشتباه گرفته می شود که در این بخش این دو را با هم بررسی می کنیم:

  • کمپین

کمپین به معنای نوعی بازاریابی است که قرار است به پایان برسد! در واقع فروش و بازاریابی شما برای مدت زمان محدود و مشخصی انجام می شود و پس از آن، از طریق آن کمپین فروشی نخواهید داشت. برای داشتن موفق ترین کمپین ها می توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای کمک بگیرید.

  • بازاریابی همیشه فعال

بازاریابی همیشه فعال همان طور که از اسمش پیداست، همیشه فعال است و هیچ گاه به پایان نمی رسد. در واقع بازاریابی همیشه فعال به صورت نامحدود ادامه پیدا می کند و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

بنابراین میان کمپین و بازاریابی همیشه فعال تفاوت هایی است که آن ها را بررسی کردیم.

چرا بازاریابی همیشه فعال اهمیت زیادی دارد؟

متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ بازاریابی همیشه فعال را نوعی تعهد بسیار بزرگ می دانند که البته ارزشش را دارد. شما با کمک اتوماسیون کردن کارها نظیر ایجاد سایت می توانید یک بازاریابی همیشه فعال داشته باشید! به عنوان مثال اگر سایتی دارید، می توانید همیشه از کاربران خود سفارش بگیرید که در این صورت کسب و کار شما در 24 ساعت شبانه روز در حال فعالیت است. همچنین می توانید از بازاریابی محتوا و سئو حرفه ای سایت استفاده کنید و نقاط تماس برند خود را برای مشتری ایجاد کنید. از طرف دیگر، این روش به شما کمک می کند تا در سریع ترین و مناسب ترین زمان با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا در قیف فروش قرار بگیرند.

همچنین بخوانید  رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد + معرفی منابع آموزش رپورتاژ آگهی

بازاریابی همیشه فعال

اتوماسیون کردن کارها مهم ترین راه بازاریابی همیشه فعال است تا بتوانید فراتر از نیروی انسانی عمل کرده و به رشد کسب و کارتان کمک زیادی کنید.

دلیل چالش برانگیز بودن بازاریابی همیشه فعال چیست؟

بازاریابی همیشه فعال بسیار چالش برانگیز است؛ چرا؟ دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. مهم ترین دلیل این است که هر چیزی که ارزش زیادی داشته باشد، چالش های زیادی دارد و بازاریابی همیشه فعال هم بسیار ارزشمند است. در این بخش می خواهیم به بررسی چند مورد از مهم ترین چالش های بازاریابی همیشه فعال بپردازیم:

  • کمبود داده

هنگامی که شما بخواهید استراتژی بازاریابی همیشه فعال را اجرا کنید، به داده ها نیاز دارید. داده ها به شما کمک می کنند تا بتوانید کار خود را آزمایش و بهینه سازی کنید که بسیار هم ضروری است. بنابراین برای برنامه ریزی و ایجاد استراتژی به داده نیاز دارید و یکی از چالش ها، کمبود داده است.

  • کمبود محتوا

برای آن که بتوانید همیشه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، باید همیشه محتوا در اختیار آن ها قرار دهید. در برخی از حوزه ها، با کمبود محتوا روبرو هستید که چالش بسیار بزرگی است. گاهی اوقات هم شما نیاز به نیروی تولید محتوا دارید تا بتوانید نیازهای مشتریان را پاسخ دهید. بنابراین کمبود محتوا یا کمبود تولیدکننده محتوا می تواند چالش بزرگی باشد.

  • کمبود زیرساخت

گاهی اوقات زیرساخت قوی نیست و هر چقدر که داده و محتوا داشته باشید، باز هم عقب خواهید بود. بنابراین باید زیرساخت خود را به بهترین شکل فراهم کنید تا بتوانید خدمات خوبی به مشتریان و کاربران خود ارائه کنید.

چند نکته برای موفقیت در بازاریابی همیشه فعال

می خواهید در بازاریابی همیشه فعال خود موفق شوید؟ این نکات را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید:

بازاریابی همیشه فعال

  1. از کوچک شروع کنید

برای آن که بتوانید بهترین نتایج را بگیرید، باید روی جزئیات کوچک تمرکز کنید! در واقع شما نباید خودتان را با برندهای بزرگ و کارهای بزرگی که انجام می دهند مقایسه کنید. موفقیت از قم های کوچک شروع می شود!

  1. به فکر ارتباط برقرار کردن باشید!

مشتریان شما ربات نیستند و به همین دلیل باید همه کانال های پلتفرم خود را برای برقراری ارتباط در نظر بگیرید. شما باید هر راهی که فکر می کنید برای بازاریابی همیشه فعال جواب می دهد را در نظر بگیرید تا نتایج خوبی ببینید.

  1. برای موفقیت طولانی مدت تلاش کنید!

هر مشتری فرق می کند و انتظاراتی که از برند شما هم دارد، متفاوت است! بهتر است برای هر دسته از مشتریان جداگانه برنامه ریزی کنید تا نتایج خوبی بگیرید که البته کار ساده ای نیست. همچنین این مسئله به حجم زیادی از داده ها نیاز دارد و باید مورد آنالیز قرار بگیرد. به خصوص در بازاریابی دیجیتال که داده حرف اول را می زند و باید داده های مربوط به کسب و کارتان را تهیه کنید.

همچنین بخوانید  سئو کلمات کلیدی سایت

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *