تبلیغات

تبلیغات

چگونه از شر تبلیغات اینستاگرام خلاص شویم؟

How-to-Get-Rid-of-Annoying-Instagram-Ads

مدل کسب و کار اینستاگرام مبتنی بر فروش فضای تبلیغاتی به برند های است، که از این طریق می تواند کسب درآمد نماید. این روش به گونه ایست که اینستاگرام با دریافت مقداری هزینه از هر برند، محتوای تولید شده توسط آن برند را مقابل دید کاربران قرار می دهد. این روش ممکن است باعث ایجاد مشکل برای بسیاری از افراد شود و از این رو بخواهند فید اینستاگرام خود را از هر تبلیغی پاکسازی کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه حذف تبلیغات در اینستاگرام را بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام چگونه کار می کند

تبلیغات اینستاگرام چگونه کار می کند

غیر عادی نیست که بسیاری از برند هایی که به دنبال فروش محصول خود هستند مقداری از هزینه فروش محصولات خود را به تبلیغات احتصاص دهند. گرچه ممکن است این تبلیغات به نفع برند ارائه دهنده محصول باشد، اما در بسیاری از مواقع برای کاربرانی که می خواهند تنها از محتوای دوستان و آشنایان خود بازدید کنند، مشکل ساز باشد.

تبلیغات اینستاگرام با ردیابی فعالیت شما در برنامه کار میکند. هر چه بیشتر با محتوای یک برند با لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست های آن درگیر شوید، بیشتر مورد هدف تبلیغات آن برند قرار خواهید گرفت. علاوه بر این برند “متا” که فیس بوک و اینستاگرام تحت مالکیت آن قرار دارند، می تواند با استفاده از جستجو در گوگل و یا فیس بوک نیز اکسپلور و تبلیغات در اینستاگرام شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه شناسایی تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام معمولا در فید اصلی برای شما نمایش داده می شود، که دارای برچسب Sponsored در بخش بالایی پست و زیر نام تجاری آن قابل نمایش است. آنها همچنین دارای یک دکمه “Action Button” در بخش پایینی هر پست خود هستند که از کاربران می خواهند اقدامی را بسته به هدف شرکت از تبلیغ انجام دهند.

برای مثال برخی از اقداماتی که هر برند از کاربران خود می خواهند را می توانید در ادامه مطالعه نمایید:

  • نصب برنامه، برای تبلیغات مرتبط با نصب برنامه.
  • دانلود، برای آنچه که تبلیغ می شود.
  • ثبت نام در سایت، برای رفع نیاز های کاربران.
  • مشاهده محصولات فروشگاهی یک برند.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول و یا خدمات تبلیغ شده.
  • برای رفتن به صفحه پروفایل یک کسب و کار.
  • برای ایجاد ارتباط با یک کسب و کار.

نحوه مشاهده اطلاعات مربوط به تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام تبلیغاتی را که با آن تعامل داشته اید، در بخش Activity آگهی برای کاربران به نمایش می گذارد. برای مشاهده این فعالیت می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • بر روی آواتار خود در گوشه سمت راست ضربه بزنید، تا به نمایه خود بروید.
  • بر روی “سه خط افقی” کلیک کرده و سپس به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید.
  • Ads را انتخاب کرده و سپس به Ad Activity بروید.
همچنین بخوانید  چگونه حساب اینستاگرام خود را از فیسبوک جدا کنیم؟

همانطور که اشاره شد، در این بخش فعالیت های اخیر شما بر اساس تعاملتان طی 90 روز گذشته را می توانیدمشاهده نمایید. علاوه بر این شما می توانید در این بخش به اینستاگرام بگویید که کدام موضوعات تبلیغاتی را دیگر مشاهده نکنید، گرچه تبلیغات را به طور کلی از نمایه شما حذف نمی کند اما می توان با استفاده از این روش تبلیغات ارائه شده توسط اینستاگرام را کمتر نمایید.

نحوه حذف تبلیغات اینستاگرام

نحوه حذف تبلیغات اینستاگرام

ممکن است شما نیز به این فکر کنید که چگونه از شر تبلیغات اینستاگرامی خلاص شوید، ما در ادامه مقاله قصد داریم روش های مختلفی را برای حذف تبلیغات اینستاگرامی را بیان کنیم. گرچه مسدود نمودن تبلیغات در اینستاگرام به طور کامل غیر ممکن است، اما می توانید هر بار که تبلیغات نا مربوط و یا مزاحم را در برنامه مشاهده کردید آنها را محدود و یا مسدود نمایید. این ویژگی می تواند به ایجاد تفاوت قابل توجهی به تجربه برنامه شما کمک کند، از این رو به نظر می رسد که حداقل ارزش یک بار امتحان کردن را داشته باشد.

مخفی کردن تبلیغات اینستاگرام

اگر تبلیغات خاص برندی را آزاردهنده و یا تکراری می دانید، می توانید به راحتی آن را پنهان کنید. برای مخفی کردن یک تبلیغ در اینستاگرام می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پستی را که دوست ندارید دیگر نمایش داده شود، بر روی نماد “سه نقطه” در گوشه سمت راست، ضربه بزنید.
  • گزینه “Hide Ad” را انتخاب کنید.
  • در پایان هنگامی که از شما پرسیده می شود که چرا می خواهید این تبلیغ را پنهان کنید؟، مناسب ترین گزینه از لیست ارائه شده را انتخاب نمایید. با استفاده از این روش اینستاگرام رابط کاربری شما را بهبود می بخشد.

انتخاب تبلیغات به عنوان نامناسب و یا نامربوط، احتمال اینکه آگهی دوباره در فید شما ظاهر شود را کاهش می دهد، زیرا با استفاده از این ویژگی آن پست به عنوان مخاطب اشتباهی علامت گذاری می شود.

گزارش تبلیغات در اینستاگرام

برای گزارش تبلیغی که به نظر شما نا مناسب و یا گمراه کننده است می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • بر روی نماد “سه نقطه” در گوشه سمت راست پست ضربه بزنید.
  • گزینه “Report Ad” را انتخاب کنید.
  • در بخش “Why Are You Reporting This Ad” دلیل گزارش این آگهی را از فهرستی که به شما ارائه می شود انتخاب کنید.

با این حال مراقب باشید که اگر آگهی مد نظر شما قوانینی را نقض نمی کند، گزارش نادرست خود را برای اینستاگرام ارسال نکنید.

همچنین بخوانید  چگونه کسی را در اینستاگرام تگ کنیم

مسدود کردن حساب های مورد نظر

آخرین راه برای حذف تبلیغات اینستاگرام مسدود کردن حساب فرستنده است. در ادامه می توانید نحوه مسدود سازی حساب کاربری مورد نظر را مطالعه نمایید:

  • روی نام شرکت و با برند مورد نظر کلیک نمایید. (با استفاده از این کار شما به نمایه شرکت مورد نظر هدایت می شوید).
  • بر روی نماد “سه نقطه” در گوشه سمت راست نمایه کلیک کنید.
  • Block را انتخاب کنید.
  • در این مرحله با دو گزینه روبرو خواهید شد: اینکه آیا می خواهید فقط نمایه خاصی را مسدود کنید و یا اگر میخواهید سایر پروفایل های شرکت که ممکن است در آینده ایجاد کند را مسدود کنید.

کلام آخر

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای حذف کامل و دائمی تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد، روش های ذکر شده در این مقاله به شدت تبلیغاتی را که مشاهده می کنید را کاهش می دهد.

متاسفانه این کار باید هر چند وقت یکبار انجام شود، زیرا یک راه تضمینی برای حذف یک باره تبلیغات اینستاگرامی وجود ندارد. با این وجود اگر می خواهید تجربه آرامتری را در برنامه داشته باشید، ارزش این کار را دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *