تبلیغات

تبلیغات

نکات مهم در انتخاب هولدر موبایل مناسب برای ماشین

holder-moblie

در هنگام انتخاب و خرید هولدر موبایل برای خودرو نباید تنها به قیمت آن توجه کرد، بلکه باید معیارها و نکات بسیار دیگری را هم مدنظر قرار داد. ما در این مقاله به تمامی نکات مهمی که باید برای این منظور در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

1-     نوع هولدر گوشی:

پایه های نگهدارنده گوشی در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به صورت مختصر به معرفی آن ها خواهیم پرداخت و نکاتی که برای انتخاب هر کدام از این مدل ها باید مدنظر قرار داد، یادآور خواهیم شد:

انواع هولدر براساس نوع نصب:

  • مکنده ای: این نوع از هولدرهای موبایل دارای یک پایه مکشی هستند که با ایجاد خلا روی شیشه یا داشبورد ماشین نصب می شوند. در هنگام خرید این نوع از هولدرها باید به سه نکته توجه داشته باشید:

اول: اگر استند گوشی کیفیت بالایی نداشته باشد یا توسط برند ناشناخته ای تولید شده باشد، امکان این که خیلی زود پایه مکش قدرت چسبندگی خود را از دست بدهد، وجود دارد.

دوم: اگر داشبورد ماشین انحنا و خمیدگی داشته باشد، احتمالا این پایه به درستی به سطح آن نمی چسبد و ممکن است در دست اندازها یا سرعت های زیاد کنده شود.

 سوم: اگر شیشه داشبورد ماشین مثل خودروی 206 بیش از حد خمیده باشد، امکان اینکه محل مناسبی برای نصب این هولدر پیدا نشود، زیاد است.

  • چسبی: پایه های نگهدارنده چسبی خودرو توسط یک چسب قوی که در انتهای پایه قرار دارد، روی داشبورد نصب و محکم می شوند. نکتۀ مهمی که در هنگام انتخاب این پایه باید در نظر داشت، کیفیت هولدر است. هولدرهای موبایل با کیفیت از چسب های قوی و بی ضرر استفاده می کنند و بعد از اینکه برداشته می شوند، هیچ اثری از چسب خود روی داشبورد باقی نمی گذارند. در صورتی که چسب نمونه های بی کیفیت ممکن است آن قسمت از داشبورد را از بین ببرند یا قدرت چسبندگی بالایی نداشته و در سرعت های بالا و دست اندازها کنده شوند.
  • دریچه ای: یکی از بهترین انواع هولدر موبایل، استندهایی هستند که توسط پایۀ خود روی تیغه های دریچه کولر نصب می شوند. برای خرید و انتخاب این هولدرها هم باید به نکاتی توجه کنید:

دقت داشته باشید که این هولدرها فقط روی تیغه های موازی و معمولی قرار می گیرند و نمی توان آن ها را روی دریچه های فانتزی یا دارای خمیدگی نصب کرد.

همچنین فراموش نکنید که هنگام استفاده از بخاری ماشین، باید دریچه ای که هولدر روی آن نصب شده، بسته باشد، وگرنه باعث داغ شدن موبایل و آسیب دیدگی آن خواهد شد.

همچنین بخوانید  سه مدل از پرفروش ترین خردکن های برقی در مدرن کالا

هولدر موبایل

انواع استند موبایل براساس نوع نگهداری موبایل

  • مگنتی: هولدر موبایل مگنتی یا مغناطیسی با استفاده از چند آهن ربای قوی که در قسمت نگهدارنده گوشی تعبیه شده اند، گوشی موبایل را به خود جذب کرده و آن را نگه می دارند.

استند گوشی مگنتی باید از آهن رباهای بسیار قوی استفاده کند تا بتواند گوشی موبایل را در دست اندازها هم حفظ کند؛ اما، نباید میدان مغناطیسی ناشی از این آهن رباها روی امواج موبایل اثر بگذارند. میدان مغناطیسی برخی از مدل های هولدر موبایل مگنتی برای جلوگیری از ایجاد اختلال روی شبکه آنتن دهی به صورت بسته طراحی شده اند.

معمولا این هولدرها قابل استفاده برای سایزهای مختلف گوشی و تبلت هستند. به این نکات در هنگام خرید این نوع از استند دقت داشته باشید.

  • گیره ای: این نوع از هولدرهای موبایل از دو یا سه بازو متحرک برای نگهداری گوشی استفاده می کنند.

این بازوها باید قدرت کافی برای حفظ گوشی در هر شرایطی را داشته باشند.

به علاوه حتما باید دارای روکش نرمی از جنس سیلیکون یا غیره باشند که روی بدنۀ گوشی خط و خشی ایجاد نکنند.

برخی از این هولدرها دارای دکمه هایی هستند که با فشردن آن ها به صورت خودکار بازوها از هم باز شده و پس از قرار گرفتن موبایل بسته می شوند.

در نظر داشته باشید که این هولدرها تنها سایزهای مشخصی از گوشی را ساپورت می کنند.

هولدر موبایل

2-     نوع ماشین:

در هنگام خرید استند موبایل باید به فضای داشبورد و طراحی شیشۀ جلو و دریچه های ماشین خود توجه کنید و براساس آن یکی از انواع هولدرها را که معرفی کردیم، انتخاب کنید. بهترین نوع هولدر مناسب برای هر کدام از ماشین های ایرانی عبارتند از:

  • پراید، پژو 405، پارس یا SLX: انواع هولدر موبایل
  • ال 90: هولدر مکنده ای
  • تیبا، کوییک و پژو 206: هولدر دریچه ای

 

3-     ابعاد گوشی:

هولدرهای گیره ای برای هر سایز موبایلی قابل استفاده نیستند و هولدرهای مگنتی اگرچه این محدودیت را ندارند اما ممکن است میزان وزن گوشی شما را تحمل نکنند. پس برای خرید به همخوانی ابعاد گوشی خود با هولدر هم توجه داشته باشید.

 

4-     سازگاری با قاب گوشی:

بیشتر مدل های هولدر موبایل با قاب گوشی سازگار نیستند و باید برای استفاده از آن ها گوشی موبایل را از قاب آن خارج کرد. تکرار این کار در طولانی مدت خسته کننده خواهد شد و استفاده بدون قاب از گوشی هم احتمال آسیب دیدن آن را افزایش می دهد. پس توصیه می کنیم مدل هایی را تهیه کنید که با وجود قاب گوشی بتوان از آن ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید  تقابل هدست های واقعیت مجازی رده بالا | قسمت اول

5-     قابلیت چرخش:

قابلیت چرخش آن هم در 360 درجه یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که تنها برخی از هولدرهای موبایل دارند. این قابلیت کمک می کند تا موبایل را در زاویه دلخواه خود تنظیم و بسیار راحت تر از آن استفاده کنید. برای مثال، خواندن نقشه با تنظیم گوشی در حالت افقی بسیار راحت تر از زمانی است که در صفحه عمودی موبایل خود به دنبال مسیر باشید.

هولدر موبایل

6-     قابلیت تنظیم ارتفاع:

نکتۀ دیگری که باید در هنگام خرید هولدر موبایل مناسب برای ماشین به آن دقت کنید، قابلیت تنظیم ارتفاع پایۀ نگهدارنده گوشی است. این ویژگی برای هولدر اگرچه مثل قابلیت چرخش 360 درجه اهمیت ندارد، اما، داشتن آن آزادی بیشتری به شما خواهد داد تا موبایل خود را در بهترین حالت تنظیم کنید.

7-     استفاده و نصب آسان:

بهتر است هولدرهایی را انتخاب کنید که به راحتی بتوان آن ها را نصب کرد، چرا که احتمالا به جابه جایی و نصب مکرر آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

نکتۀ مهم تر این است که بتوانید به راحتی و با یک دست گوشی موبایل را داخل هولدر قرار دهید تا در هنگام رانندگی باعث حواس پرتی یا ایجاد مشکل نشود.

8-    امکانات جانبی:

برخی از استندهای گوشی قابلیت شارژ بی سیم دارند، برخی دیگر حتی امکان اتصال کابل شارژ را در هنگام استفاده به کاربر نمی دهند. توجه داشتن به این امکانات جانبی هم بسیار مهم است.

 

9-     قیمت و برند:

یکی از مهم ترین معیارها در هنگام خرید هر کالا و محصولی قیمت آن است. استندهای گوشی از نظر قیمتی در رنج های بسیار متفاوتی به بازار عرضه می شوند و بسته به کیفیت، برند و امکاناتی که ارائه می دهند، قیمت گذاری شده اند. با این وجود برخی از برندهای معروف محصولات خود را با قیمت بالاتری عرضه می کنند و برخی دیگر مانند: بیسوس، جویروم، یسیدو و… نسبت به امکانات و کیفیت قیمت مناسب تری برای محصولات خود تعیین کرده اند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *