تبلیغات

تبلیغات

موتورولا اج 30 نئو : تلفن هوشمند میان رده با قیمتی مناسب

Motorola-Edge-30-Neo-mid-range-smartphone-with-a-reasonable-price

موتورولا اج 30 نئو را می توان یک گوشی میان رده با ابعادی نسبتا کوچک، باتری قابل قبول و صفحه نمایش فوق العاده معرفی نمود که برای دیده شدن در ساعت های طولانی مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، در سایر موارد آنچنان که باید، موفق ظاهر نشده است. به عنوان مثال، دوربین ها و پردازنده مرکزی آن ضعیف تر از گوشی های هم رده خود محسوب می شوند.

به این ترتیب، اگر به خرید گوشی های موتورولا علاقه مند هستید، بررسی این مقاله، می تواند به شما در ارائه مشخصات گوشی موتورولا اج 30 نئو کمک بسزایی کند. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی گوشی موتورولا اج 30 نئو

موتورولا اج 30 نئو رنگ یاسی در دست یک مرد

اج 30 نئو عضوی از خانواده اج 30 محسوب می شود. این تلفن از نظر ابعاد و وزن کمی کوچکتر از آنها و دارای ویژگی فوق العاده شارژر 68 واتی است که سهولت استفاده از آن را افزایش می دهد.

با این شرایط، نمی توان آن را با برادران بزرگتر خود همچون Motorola Edge 30 Fusion و Motorola Edge 30 Ultra مقایسه کرد. زیرا در بسیاری از موارد، ویژگی های جالب آنها در 30 نئو حذف شده است. این تغییرات در کیفیت عکس برداری و قدرت پردازنده مرکزی آن مشهود است که می تواند کاربران را از دستیابی به اجرای بازی های سطح بالا منصرف کند. اگرچه، این شرایط ممکن است کمی ناامید کننده به نظر برسد، اما ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که 30 نئو در واقع یک محصول میان رده در خانواده موتورولا محسوب می شود و با توجه به سخت افزار آن معقول به نظر می رسد.

قیمت و در دسترسی

  • معرفی شده در سپتامبر 2022
  • حدود 380 دلار

اج 30 نئو در کنار بخشی از گوشی های اج 30 در سپتامبر 2022 معرفی و طی این بازه زمانی در کشور هایی چون آمریکا، انگلستان، چین و استرالیا با قیمتی برابر با 300 پوند/380 دلار آمریکا عرضه شده است. اگرچه، همچنان عرضه آن در ایران آغاز نشده است، اما پیشبینی می شود، تا اواخر شهریور ماه سال جاری این فرایند تکمیل و با قیمتی در محدوده 20,000,000 در دسترس قرار بگیرد.

مشخصات سخت افزاری

اج 30 نئو

  • ابعاد (Dimensions): 152.9*71.2*7.8 میلی متر
  • وزن (Weight): 155 گرم
  • صفحه نمایش (Display): 6.28 اینچ با کیفیت FHD و نرخ تازه سازی 120
  • پردازنده مرکزی (CPU): اسنپدراگون 695 5G
  • رم (RAM): 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی (Storage): 128 گیگابایت
  • سیستم عامل (OS): اندروید 12
  • دوربین اصلی (primary Camera): 64/13 مگاپیکسل
  • دوربین جلو (Front Camera): 32 مگاپیکسل
  • باتری (Battery): 4,020 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 68 واتی
همچنین بخوانید  گلکسی نوت 10 در مقابل آیفون 10 : مبارزه اپل با پرچمدار سامسونگ

موتورولا اج 30 نئو از یک پردازنده شرکت کوالکام با نام SM6375 اسنپرداگون 695 5G، به همراه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می برد که در تست های انجام شده توسط ابزار Geekbench 5 به امتیازی برابر با 1901 رسیده است که کمی بیش از نصف امتیازات کسب شده توسط OnePlus Nord 2T محسوب می شود.

اگر همین آزمایش را در رابطه با گرافیک مورد استفاده در اج 30 نئو با ابزاری چون 3DMark’s Wild Life مورد بررسی قرار دهیم، این شکاف بیشتر خواهد شد. در جایی که موتورولا امتیازی برابر با 1214 را کسب می کند. در حالی که این عدد در گوشی OnePlus Nord 2T و Pixel 6a به ترتیب به 4,600 و 6,300 می رسد.

طراحی موتورولا اج 30 نئو

  • پنل رنگی و صفحه نمایش روشن
  • 120 هرتزی از نوع OLED
  • بدنه پلاستیکی نرم
  • دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • مقاوم در برابر آب با استاندارد IP52

اج 30 نئو آن دسته از تلفن های هوشمندی است که در قاب پشتی خود از جنس پلاستیک فشرده (با رنگ های مشکی، نقره ای، یاسی، سبز) و شیشه در صفحه نمایش اصلی خود استفاده کرده است که باعث می شود گوشی، وزن کم تری را نسبت به رقبای خود داشته باشد. جای این نکته ضروری است که موتورولا، پوشش صفحه نمایش خود را به عنوان گوریلاگلس معرفی نکرده است. این بدان معنا است که برای ورود به بخش رقابتی از شکل ارزانتر شیشه سخت شده یک برند دیگر استفاده می کند.

قاب گرد، در کنار بدنه پلاستیکی نرم آن حس خوبی را به هر کاربر منتقل و باعث می کند تا بدون خستگی دست تا ساعت ها از آن استفاده کند. همچنین به گفته موتورولا، این طراحی قالب باعث شده است که میزان استرس افتادن از ارتفاء را به حداقل برساند.

ویژگی حسگر اثر انگشت، شاید یکی از کند ترین نمونه های مشابه را داشته باشد. این بدان معنا است که برای استفاده شاید به حداقل 1.2 یا 2.3 میلی ثانیه زمان نیاز داشته باشد که همچنان قابل توجه است. همچنین در مواردی موقعیت انگشت شما نسبت به دیگر گوشی ها حساس تر است، گاهی اوقات نیاز به ثبت دقیق انگشت و در مواردی نیاز به فشار هماهنگ دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش موتورولا اج 30 نئو

صفحه نمایش اج 30 نئو به عنوان یک پیشرفت واقعی در گوشی محسوب می شود، به گونه ای که در آن از یک پنل 1080 در 2400 پیکسلی با نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت استفاده شده است که در زیر نور مستقیم آفتاب بسیار شفاف به نظر می رسد (این میزان روشنایی برای تلفن هوشمند میان رده یک مزیت عالی محسوب می شود).

همچنین بخوانید  بررسی گوشی موتورولا اج 40 پرو: یک پرچمدار واقعی با چند نقص کوچک

Motorola Edge 30 Neo از یک صفحه نمایش قدرتمند OLED بهره می برد، اما برای ما نیز جای تعجب دارد که چرا از قابلیت ویدیویی HDR پشتیبانی نمی کند. اگرچه، این قابلیت ضروری به نظر نمی رسد اما در سری گوشی های همرده آن همچون Sony Xperia 10 IV به همراه پردازنده داخلی اسنپدراگون 695 5G با ویژگی HDR مواجه هستیم، که می تواند به عنوان یک نکته منفی دیگر بیان کنیم.

با این حال هرچه که باشد، Edge 30 Neo به دلیل دارای بودن صفحه نمایش دارای کنتراست، تنظیم روشنایی، عمق رنگ و میزان تازه سازی با نرخ بالا،  برای کارهای روزانه چون پخش ویدیوهای با کیفیت و گردش در اینترنت بسیار مناسب به نظر می رسد.

بررسی دوربین اج 30 نئو

دوربین موتورولا اج 30 نئو

  • کیفیت پایین در ضبط ویدیو
  • تصاویر در شرایط نوری کم ناامید کننده اند

وضعیت سخت افزاری دوربین های موتورولا، آنچنان که باید خوب پیش نرفته است. موتورولا تنها از دو لنز دوربین در Edge 30 Neo استفاده کرده است، به این معنا که مانند دیگر گوشی های میان رده از حسگر های عمق و ماکرو دیگر خبری نیست.

یک سنسور اصلی واید با رزولوشن 64 مگاپیکسل و قابلیت OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) به همراه یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض در قاب پشتی آن وجود دارد، که هر دو از نظر فنی رتبه متوسط را به خود اختصاص داده اند. با این حال، به دلیل ابعاد کوچک هر یک از لنز ها، دریافتی نور کمی دارند و به همین خاطر در زمان های غروب آفتاب و شب، تصاویر با کیفیت پایین تری را ثبت می کنند.

با این حال، این قضیه در دوربین سلفی کمی متفاوت تر از نسخه اصلی آن است و برخلاف دوربین های 8 یا 16 مگاپیکسلی که در اکثر گوشی های میان رده دیده می شوند، قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت تری را دارند.

بررسی باتری موتورولا اج 30 نئو

  • باتری 4020 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی 68 وات و بی سیم 5 وات

اج 30 نئو دارای یک باتری با ظرفیت 4020 میلی آمپر ساعتی است که در کنار شارژر سیمی 68 واتی خود مقدار شارژ گوشی را در 45 دقیقه از حالت صفر به 100% می رساند. شاید این در مقابل تلفن های میان رده ای چون 6a و Sony Xperia 10 IV با مقدار ظرفیت 4410 و 5000 میلی آمپر کمی نگران کننده به نظر برسد، اما به طور کلی با توجه به تست های به عمل آمده زمان قابل قبولی را ارائه داده است، به گونه ای که طی یک روز کامل را با جستجو در اینترنت، پخش ویدیو و بازی دوام بیاورد.

همچنین بخوانید  نگاهی به گوشی اقتصادی پرفروش سامسونگ m13

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *