تبلیغات

تبلیغات

چگونه بفهمیم چه کسانی پست های اینستاگرام را مشاهده کرده اند

Who-has-viewed-Instagram-posts

حدود 12 سال از انتشار اولین نسخه اینستاگرام می گذرد، که مورد علاقه بسیاری از افراد برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو ها قرار گرفته است. روزانه بیش از 80 میلیون تصویر در اینستاگرام آپلود می شود، بنابراین شاید کنجکاو باشید که بدانید چه کسانی ویدیو و یا تصاویر شما را مشاهده کرده اند. در این مقاله قصد داریم نحوه مشاهده افرادی را که پست های شما را دیده اند را آموزش دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می توانید ببینید که چه کسانی اینستاگرام شما را مشاهده کرده اند؟

آمار ها و نمودار ها یکی از قابلیت های به نسبت جدیدی است که اینستاگرام طی آپدیت های اخیر خود منتشر کرده استکه به کاربران این امکان را میدهد که بتوانند تعداد بازدید های پیج و پست های خود را مشاهده نمایند. ممکن است برای بسیاری جای سوال باشد که آیا می توان کاربرانی که پست های معمولی مانند عکس و یا ویدیویی ما را مشاهده کرده اند را ببینیم؟ در جواب باید بگوییم خیر، این ویژگی در مورد استوری ها صدق می کنند و شما تنها می توانید تعداد کاربرانی که از پست های ویدیویی شما بازدید کرده اند را مشاهده نمایید.

به طور کلی اگر یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید، می توانید تعداد بازدیدکنندگانی در چند روز گذشته داشته اید و یا تعداد افرادی که محتوای خود را در “فید” خود دیده اند را نیز مشاهده نمایید، اما به طور کلی نام های کاربری افراد را نمی توان مشاهده نمود، این در صورتی است که شما فقط می توانید به اسامی کاربرانی که تصاویر شما را لایک کرده اند بسنده کنید.

چگونه بفهمیم که چه کسانی استوری اینستاگرام را مشاهده کرده اند

چه کسانی استوری اینستاگرام را مشاهده کرده اند

همانطور که در مقاله اشاره کرده بودیم می توانید به راحتی کاربرانی را که استوری های اینستاگرام را مشاهده کرده اند را ببینیم. برای انجام این کار تنها کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • با ضربه زدن بر روی نمایه خود در قسمت بالایی پروفایل، استوری خود را باز کنید.
  • انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید. تعداد و نام کاربری افرادی را که عکس و یا ویدیوی شما را در استوری مشاهده کرده اند را خواهید دید.

اگر استوری شما منقضی شده باشد نیز می توانید تا 48 ساعت پس از انتشار ان نیز اطلاعات کاربران را مشاهده نمایید. برای انجام این کار می بایست مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • بر روی نماد “سه خط افقی” در گوشه سمت راست ضربه بزنید.
  • “Archive” را انتخاب نمایید.
  • بر روی عنوان صفحه کلیک کنید تا منوی کشویی “صفحه آرشیو ها” باز شود.
  • آرشیو استوری را انتخاب نمایید.
  • بر روی داستانی که می خواهید بررسی کنید ضربه بزنید و همانند مثال قبلی، صفحه را از پایین به بالا بکشید و یا بر روی نماد در گوشه سمت چپ کلیک نمایید.
  • همانطور که می بینید تعداد افراد و نام کاربری آنها قابل مشاهده است.
همچنین بخوانید  افکت های اینستا چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم + معرفی جذابترین افکت های اینستا

چگونه بفهمیم ویدیو های اینستاگرام چقدر بازدید داشته است 

چگونه بفهمیم ویدیو های اینستاگرام چقدر بازدید داشته است 

با استفاده از این قابلیت شما می توانید بررسی نمایید که ویدیو های اینستاگرام چقدر بازدید داشته اند و از این حیث با پست های معمولی که فقط لایک ها را نمایش می دهد متفاوت کند. برای بررسی اینکه چند نفر ویدیو های اینستاگرام شما را دیده اند می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • تب پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید و بر روی ویدیویی که می خواهید بررسی کنید ضربه بزنید.
  • در زیر ویدیوی مربوطه مشاهده می کنید که محتوای شما توسط یک و یا چندین کاربر لایک شده است
  • اولید عدد در ویدیو، تعداد بازدید ها و عدد دوم تعداد لایک ها را نمایش می دهد.

با استفاده از این ویژگی شما تنها می توانید نام کاربرانی که ویدیوی شما را پسندیده اند ببینید. اگر به دنبال شخص خاصی هستید می توانید از نوار جستجو استفاده نمایید.

آیا با استفاده از برنامه های شخص ثالث می توان فهمید که چه کسانی محتوای اینستاگرام را مشاهده کرده اند ؟

در بسیاری از موارد ممکن است برنامه مورد علاقه شما برخی از ابزار ها و ویژگی های مورد نیاز شما را نداشته باشند. در این مرحله اکثر کاربران به دنبال جستجوی سریع جایگزین برای رفع نیاز خود هستند تا بتوانند با استفاده از ابزارهای شخص ثالث نیاز های خود را رفع کنند.

Alex Heid مقاله ای را در Readers Digest در خصوص امنیت شبکه های اجتماعی  ارائه داده است و توصیه می کند که هر برنامه ای که یک ویژگی را به بهانه “نمایش کاربرانی که پست های اینستاگرامی تان را مشاهده کرده اند” تبلیغ می کنند، غیر قانونی است و هر فرد باید از آن اجتناب نماید، زیرا احتمالا این برنامه برای جمع آوری داده ها از افراد استفاده می شود.

اینستاگرام در سال 2016 توسط فیس بوک خریداری شد، بنابراین منظقی است که بین آنها همپوشانی وجود داشته باشد. زیرا آنها تنظیمات خصوصی مشابهی دارند و در واقع شما نمی توانید ببینید که چه کسی نمایه فیس بوک شما را مشاهده کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *