تبلیغات

تبلیغات

چگونه کلید چپ و راست موس را در مک سیستم عامل مک عوض کنیم؟

Swap-Left-and-Right-Mouse-Buttons-on-a-Mac

پبیشتر موس ها دارای دو دکمه اصلی هستند : دکمه اصلی و دکمه ثانویه. دکمه اصلی معمولاً در سمت چپ موس قرار دارد ، اما برخی از کاربران که چپ دست هستند ترجیح می دهند جای کلیک راست و چپ موس را عوض کنند.

همان طور که در مقاله عوض کردن کلید چپ و راست موس در ویندوز در ادامه نحوه عوض کردن دکمه چپ و راست موس در مک شما آورده شده است، با تک تیپ همراه باشید.

نحوه عوض کردن دکمه چپ و راست موس در مک

ابتدا با کلیک بر روی لوگو اپل در نوار منو ، سپس بخش [ Preferences System ] را باز کرده و گزینه [ Preferences System ] را انتخاب کنید.

در تنظیمات سیستم ، بخش [ موس یا Mouse ] را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. این گزینه های موس را نمایش می دهد.

نحوه تغییر دکمه چپ و راست موس در مک

در گزینه های ماوس ، [ دکمه اولیه ماوس یا Primary Mouse Button ] را پیدا کنید ، سپس بسته به ترجیح شخصی خود ، چپ یا راست را انتخاب کنید. دکمه اصلی پیش فرض ماوس سمت چپ است ، اما برخی از کاربران از دکمه سمت راست به عنوان دکمه اصلی استفاده می کنند.

بیشتر بدانید :

چگونه موس را به آیپد وصل کنیم؟

دکمه ثانویه معمولاً برای آنچه که بسیاری از افراد “کلیک راست” می نامند ، استفاده می شود ، که روش دیگری برای ایجاد منوهای متنی یا گزینه های دیگر با موس است.

چگونه دکمه چپ و راست موس در مک را عوض کنیم

اکنون می توانید تنظیمات سیستم را ببندید ، و گزینه شما ذخیره می شود. همیشه می توانید با مراجعه به تنظیمات سیستم [System Preferences] و موس [Mouse ] دوباره آن را دوباره تغییر دهید.

همچنین بخوانید  15 کاری که نمی دانستید با اینستاگرام می توانید انجام دهید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *