تبلیغات

تبلیغات

چه تفاوتی بین هارد اکسترنال و اینترنال وجود دارد؟

hard

اگر به فکر ارتقا حافظه کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود هستید، با دو راهی خرید هارد اکسترنال کامپیوتر یا اینترنال، روبرو شده‌اید. هر یک از این هاردها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که شما می‌توانید با بررسی ‌آن‌ها و در مرحله بعد، مطابقت با نیازمندی‌های خود، اقدام به خرید هارد موردنظرتان کنید. در ادامه سعی می‌کنیم با بررسی هر یک از این ویژگی‌ها، به شما در انتخاب هارد موردنیازتان کمک کنیم.

تفاوت بین هارد اکسترنال و اینترنال

·        محل قرارگیری

اصلی‌ترین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال، همانظور که از اسم آن‌ها پیداست، مربوط به محل قرار گیری آن‌هاست. هاردهای اینترنال، مستقیما درون دستگاه جایگذاری می‌شوند درحالی که هاردهای اکسترنال از طریق یک کابل به سیستم شما متصل می‌شوند و همین موضوع حمل این هارد و امکان استفاده بر روی سیستم‌های دیگر را ممکن کرده‌است.

·        سرعت پردازش

هاردهای اینترنال مستقیما درون لپ‌تاپ جای می گیرند درحالی که، هاردهای اکسترنال از طریق کابل SATA به کامیپوتر متصل می‌شوند. برخلاف باور برخی که معتقدند هاردهای اکسترنال سرعت بالاتری دارند باید بگوییم که هاردهای اینترنال به دلیل اتصال بی‌واسطه، با سرعت بیشتری، وظیفه انتقال، ذخیره‌سازی و پشتیبانی اطلاعات را انجام می‌دهند.

·        ساختار

هاردهای اینترنال و اکسترنال، به لحاظ ساختار و اجزای ساخت مشابه هستند. تنها تفاوت ساختاری این دو نوع هارد، قرار گرفتن هارد اکسترنال در یک جعبه عموما پلاستیکی برای محافظت و قرار گرفتن دو پورت firewire و USB روی آن، برای اتصال به سیستم است. هاردهای اینترنال به دلیل قرار گرفتن در کیس و یا قسمت داخلی لپ‌تاپ، نیازی به پوشش حفاظتی برای جلوگیری از آسیب ندارند، همین تفاوت کوچک سبب شده تا در حین خرید هارد اکسترنال کامپیوتر، هزینه بیشتری بپردازید؛ با این حال، می توانید هاردهای اکسترنال، با قیمت مناسب و عملکرد خوب تهیه کنید.

·        ظرفیت

هاردهای اینترنال و اکسترنال، بنا به نیازهای کاربران با ظرفیت‌های متفاوتی تولید و در بازار موجود هستند و نمی توان به قطعیت گفت کدامیک ظرفیت بالاتری دارند، اما به طور کلی، هاردهای اینترنال به دلیل قرار گرفتن در فضای داخلی سیستم، قادرند ظرفیت بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

·        امنیت

برنده این بخش، هاردهای اکسترنال هستند. هاردهای اکسترنال به این دلیل که امکان جابه‌جایی راحت اطلاعات را دارند و همچنین به دلیل عدم اجازه به کاربران دیگر برای دسترسی به اطلاعات، برنده این رقابت هستند. البته اگر اطلاعات خود را روی هاردهای اینترنال رمزگذاری کنید، می توانید تا حد زیادی از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید.

·        قیمت

یکی از پارامترهایی که در خرید هارد اکسترنال کامیپوتر یا اینترنال، می تواند اثرگذار باشد، قیمت این قطعات است. هاردهای اکسترنال، به دلیل استفاده از متریال‌ مازاد به نسبت هاردهای اینترنال برای محافظت و اتصال و همچنین طرفداران بیش‌تر به دلیل راحتی جابه‌جایی اطلاعات، قیمت بالاتری نسبت به هاردهای اینترنال دارند.

همچنین بخوانید  انتخاب ماوس مناسب برای لپ تاپ، کامپیوتر و تلویزیون

هارد اکسترنال و اینترنال

 

هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به نیاز شما خواهد داشت. اما بهترین انتخاب برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات، هاردهای اکسترنال هستند چرا که هم از امنیت اطلاعاتتان مطمئن خواهید بود و هم به راحتی می توانید از این اطلاعات روی سیستم‌های دیگر نیز استفاده کنید. یکی از برندهای محبوب هارد اکسترنال در بازار برند ای دیتا است. قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت adata به نسبت سایر هاردهای موجود در بازار، نسبت به عملکرد و کیفیت ساخت، بسیار مناسب است.

منبع خرید هاردهای اینترنال و اکسترنال

اگر به دنبال خرید هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال کامپیوتر هستید، فروشگاه اینترنتی کامپیوتر سورس source-computer.com، منبع معتبری در این زمینه به شمار می‌رود. این فروشگاه اینترنتی، به دلیل حضور در قطب لوازم دیجیتالی کشور و ارائه محصولات بدون واسطه، کالاهای موجود را به بهترین قیمت ارائه می دهد. علاوه بر این، تنوع کالایی بالای این فروشگاه، تضمین خریدی راحت و جامع برای شما خواهد بود. این فروشگاه اینترنتی، همچنین برای پاسخ دادن به دغدغه خریداران، پشتیبانی 24 ساعته ارائه می کند. به همه این موارد، ضمانت اصالت و بازگشت کالا را نیز اضافه کنید. شما به عنوان خریدار فرصت 7 روز تست رایگان خواهید داشت و در صورت بروز مشکل، می توانید به راحتی محصول را عودت دهید. ضمنا می توانید سفارشتان را با ارسال سریع ثبت نمایید تا محصول یا محصولات خریداری شده در اسرع وقت به دست شما برسد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *