تبلیغات

تبلیغات

آدرس IP چیست و چطور آدرس IP خود را پیدا کنیم؟

ip-address

آدرس IP به شما اجازه اتصال به اینترنت و بهره مندی از فضا و امکانات آن را می دهد. هر بار که به وای فای و یا اینترنت تلفن همراه خود متصل می شوید،به طور دینامیکی و خودکار بدون اینکه به صورت دستی ادرس ای پی را وارد کنید،به اینترنت و تمامی دستگاه‌های مورد نظرتان متصل می شوید. در حقیقت،همانطور که در دنیای واقعی ما هیچ چیز بدون مکان و آدرس مشخص ممکن نیست، در دنیای فناوری مدرن نیز برقراری ارتباط با دستگاه ها مختلف در دنیای اینترنت نیاز به یک آدرس مشخص دارد.این آدرس همان آدرس IP است که موقعیت مکانی میلیون ها دستگاه دیجیتالی که به اینترنت متصل می شود .

برای دریافت داده ها از وب قابل مشاهده و تفکیک است. در این مقاله  با عنوان آدرس IP چیست و چطور آدرس IP خود را پیدا کنیم؟ شما را با دنیای جدیدی از اینترنت آشنا کنیم. برای تغییر آدرس IP نیاز به ابزاری به نام VPN دارید که می‌توانید با خرید VPN اندروید یا خرید VPN ویندوز از خدمات ProVPN استفاده کنید.

زمانی که به اینترنت متصل می‌شویم چه اتفاقی می‌افتد؟

آدرس IP چیست

اینترنت شبکه ای از پروتکل های TCP/IP متصل در سراسر جهان است که امکان ارسال انواع داده ها و رسانه ها را از طریق لپ‌تاپ، کامپیوتر و یا گوشی از راه دور را ممکن می کند. در حقیقت، با اینترنت می توان با سراسر جهان در ارتباط بود و با دنیایی از خریدهای آنلاین،بازی های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی در تعامل بود.طوری که تصور یک ساعت بدون اینترنت زندگی کردن غیرممکن است.

روند مرحله به مرحله اتصال به اینترنت

مرحله اول: مطمئن شوید Wi-Fi‌ روشن باشد. سپس، برای اتصال مجدد، آن را خاموش و دوباره روشن کنید. با نحوه اتصال به شبکه‌های Wi-Fi آشنا شوید.تلاش کنید با دستگاه دیگری، مانند رایانه‌ یا تلفن همراه، به شبکه Wi-Fi متصل شوید.

مرحله دوم: رایانه از طریق مودم یا اینترنت کابلی DSLبه وب و شبکه های اجتماعی دیگر در سراسر جهان متصل می شود.

مرحله سوم: آدرس وب که به عنوان URL (Uniform Resource Locator) شناخته می شود در این مرحله نمایان می شود.

در مرحله بعد، مرورگر شما آدرس IP (نام دامنه ای را که در موتور جستجوی خود تایپ کرده اید) را جستجو و آن را ترجمه می کند.مثلا اگر ادرس Google.com  را تایپ کنید  اینترنت آن را به آدرس IP  64.233.191.255 تبدیل می کند.

مرحله چهارم: براین اساس وب سایت بارگیری و قابل مشاهده میشود.

آدرس IP چیست؟ و چگونه به وجود می‌آید؟

آدرس IP چیست

آدرس IPمخفف “Internet Protocol” آدرسی منحصر به فرد است که که به راحتی می توانید وب گردی و جستجو کنید. آدرس IP مجموعه ای از اعداد است که با نقطه از هم جدا می شوند. 

همچنین بخوانید  نکاتی برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران و تبریز

آدرس‌های IP به صورت مجموعه‌ای چهار عددی بیان می‌شوند به عنوان مثال 192.158.1.38 یک ادرس IPاست شاید جالب باشد بدانید، آدرس های اینترنتی به شکل nnn.nnn.nnn.nnn در مروگر خوانده می شود که nnn عددی از 0 تا 255 است به این ترتیب محدوده آدرس دهی IP از 0.0.0.0 تا 255.255.255.255 می باشد. آدرس IP، نام دامنه یا URL سایت شما است. آدرس IP (پروتکل اینترنت) مقداری از اعداد است که به هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، اختصاص داده می‌شود. دامنه سایت شما در اصل آدرس وب سایتی که در اینترنت کاربرام جستجو می کنند. آدرس IP کامپیوتر‌ها و تلفن‌های همراه، سرورها متفاوت است.

آدرس های IP چگونه کار می کنند؟

اینترنت مانند هر زبان دیگری برای انتقال اطلاعات از دستورالعمل های خاصی پیروی می کند همه دستگاه‌ها با استفاده از این پروتکل ها انجام می شود.

نحوه کارکرد آدرس IP

  1. ابتدا دستگاه شما باید به اینترنت متصل شود.
  2. وقتی در خانه هستید، شبکه شما آدرس IP  وای فای مودم را دارد و وقتی در محل کار هستید، شبکه آدرس IP  مودم را در دستگاه شما نشان می دهد.
  3. آدرس IP اختصاصی امکان دسترسی به اینترنت را به دستگاه رایانه و موبایل شما می دهد.
  4. با روشن یا خاموش کردن مودم آدرس IPتغییر می کند. 
  5. وقتی خارج از منزل هستید برای مثال در سفر آدرس IP اینترنت مودم دیگر در دسترس نیست و باید برای دسترسی به اینترنت از شبکه  Wi-Fi در مکان های دیگر از قبیل هتل، فرودگاه، یا کافی شاپ و غیره استفاده کنید.

داشتن آدرس IP چه مزایایی دارد؟

ارسال ایمیل

داشتن آدرس IP اختصاصی برای استفاده در منزل و شرکت ها هنگام ارسال ایمیل یا کارهای خصوصی بسیار مهم است. اگر از سرور اشتراکی برای ارسال ایمیل استفاده کنید بر شهرت شرکت شما تاثیر منفی می گذارد.

استفاده از آی پی اشتراکی تاثیر منفی و مخربی بر سایت شما می گذارد. به عنوان مثال تصور کنید، سایت شما روی یک هاست اشتراکی میزبانی شود اگر یکی از سایت ها ارسال ایمیل های هرز و اسپم کند تمامی ایمیل های شما نیز اسپم خواهد شد .

بهینه سازی وب سایت

هنگامی که آدرس IP اختصاصی داشته باشید، دسترسی مستقیم به شبکه ای امن از اینترنت دارید که علاوه بر مانع دسترسی افراد به اطلاعات شما در هر زمان و مکانی می توانید به شبکه خود متصل شوید.

امنیت بیشتر

با آدرس IP اختصاصی،می توانید به راحتی گواهی‌نامه SSL برای وب سایت خود دریافت کنید . این گواهی علاوه بر اینکه امنیت بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد، اعتبار کسب و کار شما را به ویژه در پرداخت‌های آنلاین افزایش می دهد. همچنین وب‌سایت شما سازگاری بهتری با مروگرهای قدیمی‌تری که از پروتکل SNI پشتیبانی نمی‌کنند، داشته باشد.در نتیجه برای تامین امنیت سایت خود به گواهینامه‌های SSL احتیاج دارید.

همچنین بخوانید  3 نرم افزار و برنامه کاربردی در توسعه وب

مورد نیاز بسیاری از برنامه ها

برای اجرای اسکریپت‌ها یا اجرای برنامه‌هایی در سایت تان، به آدرس IP اختصاصی نیاز دارید اما IP ، فضای سرورتان را محدود می کند و مجبور به حذف برنامه‌ها و اسکریپت‌ها برای افزایش فضا هستید.

امکان داشتن چندین دامنه

یک آدرس IP اختصاصی به شما این امکان را می دهد که 5-15 دامنه داشته باشید.

کنترل حجم ترافیک بالا

اگر وب سایت دارید داشتن IP اختصاصی به شما کمک می کند تا حجم ترافیک بالا را به طور مؤثرتری مدیریت کنید این کار به وب سایت عملکرد و سرعت بهتری می دهد . با بکارگیری Static IP دسترسی کاربران و مشتریان به وب سایت شما سریع‌تر خواهد بود، چراکه از این طریق مشتریان می‌توانند با DNS شما را پیدا کنند.

دسترسی آسان به موقعیت فیزیکی

با IP ثابت می توانید به راحتی به گزارشات آب و هوایی،اخبار و ارتباطات صوتی و تصویری منطقه جغرافیای خود دسترسی داشته باشید.

امکانات دیگر

ادرس های IP اختصاصی بسیار مقرون به صرفه برای کسب و کارها است. علاوه بر این احتمال دستبرد هکرها به اطلاعات شما به حداقل می رسد. اگر از ای پی پویا استفاده می کنید،احتمال حدس زدن موقعیت فیزیکی شما بسیار کم است.

تعداد دسترسی به  IPهای نامحدود

دسترسی به IPهای نامحدود و جدید به صورت خودکار با ای پی های پویا قابل انجام است.

جمع بندی

برای داشتن یک آدرس IP ثابت با پایداری بالا، و اتصال و دسترسی به 120 سرور با محبوب ترین لوکیشن ها می‌توانید با دانلود فیلتر شکن محبوب ProVPN به مجموعه ای از خدمات آن دسترسی داشته باشید. همینطور اشتراک های 2 کاربره با ترافیک نامحدود پرو VPN می‌تواند به شما کمک کند که تحریم های ظالمانه آمریکا را دور بزنید و از سرویس های جهانی به راحتی استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *