تبلیغات

تبلیغات

معرفی لیبل پرینتر های تالی داسکام

printer

لیبل پرینتر یا چاپگر برچسب دستگاهی است که با استفاده از تکنولوژی حرارتی مستقیم یا غیرمستقیم، بر روی انواع لیبل ها و برچسب ها چاپ می کند.این نوع پرینترها با نام‌های دیگری چون پرینتر برچسب، چاپگر لیبل پشت چسب‌دار، پرینتر لیبل زن و پرینتر بارکد نیز شناخته می‌شود‌. مکانیزم‌های این دستگاه‌ها با پرینترهای معمولی فرق دارد و انواع مختلف آن‌ در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، انبارها، کارخانجات، شرکت‌ها، تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه های جواهرسازی و صنایع دیگر کاربرد دارد. لیبل‌ها می توانند حاوی اطلاعات مختلفی شامل نوع و مشخصات کالا بصورت نوشته ( Text ) و یا به صورت بارکدهای تک بعدی و دو بعدی باشند. با کمک این دستگاه می‌توانید اطلاعات مدنظر خود را روی انواع لیبل‌ها چاپ نموده و آن لیبل را روی کالای مدنظر خود بچسبانید تا کاربران و متقاضیان آن به راحتی و با سرعت بالاتری به اطلاعات کالا دسترسی پیدا کنند‌. در این مقاله قصد داریم درباره انواع لیبل پرینتر ها از لحاظ مدل و ساختار، تفاوت این دستگاه با چاپگرهای معمولی، نکات مهم هنگام خرید و نهایتاً معرفی یکی از بهترین برندهای پرینتر لیبل به نام تالی داسکام صحبت کنیم.

پرینتر

 

آشنایی با مدل‌های مختلف لیبل پرینتر

دستگاه‌های پرینتر بارکد موجود در بازار از لحاظ مدل به دو گروه لیبل پرینتر رومیزی یا اداری و لیبل پرینتر صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که درباره آن توضیح خواهیم داد‌‌ تا با مقایسه این دو گروه به راحتی دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

لیبل پرینتر رومیزی دستگاهی است که با توجه به قیمت آن ، از باکیفیت‌ترین نوع پلاستیک ساخته شده است و مقاومت خوبی در مقابل ضربه دارد. طبیعی است که هرچه قیمت لیبل پرینتر ارزان تر باشد ، از کیفیت ساخت آن و قدرت پرینت هد آن کاسته می شود. این پرینتر برچسب بیشتر برای استفاده در ادارات و آزمایشگاه‌ها مناسب است. یکی از مهم‌ترین نکات درباره مدل‌های رومیزی این است که بسته به نوع و مدل آن ، امکان ورود گرد و خاک به داخل آن‌ها وجود دارد و عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند. بهتر است که دستگاه در جای تمیز و بدون حضور گرد و غبار قرار داده شود تا بهترین عملکرد را ارائه داده و نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد. از این چاپگر بارکد بیشتر برای چاپ در تیراژ‌های کم تعداد و در مدل های حرفه ای تر برای چاپ لیبل در تیراژ های متوسط استفاده می‌کنند‌.

لیبل پرینتر صنعتی دستگاهی است که با بهترین کیفیت و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این مدل نیز مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد و به دلیل سایز بزرگترش برای چاپ در تیراژ‌های خیلی زیاد مناسب است. طراحی پرینترهای لیبل صنعتی به شکلی است که هیچ گرد و غباری راه نفوذ به آن را ندارند و اصلا به دلیل تجمع گرد و غبار در داخل دستگاه مشکلی پیش نخواهد آمد. این دستگاه می‌تواند در طول روز تعداد زیادی لیبل را با بالاترین کیفیت و بیشتر سرعت به چاپ برساند. 

همچنین بخوانید  نکات مهم درمورد باطری آیفون که باید بدانید

پرینتر

نکات مهم قبل از خرید دستگاه پرینتر برچسب

قبل از خرید این دستگاه باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم پرینترهای لیبل از لحاظ مدل و ساختار انواع مختلفی دارند و خریداران باید با توجه به نیاز خود نوع مورد نظر را انتخاب کنند. یادآوری می نماید که پرینترهای لیبل حرارتی غیرمستقیم از لحاظ ماندگاری چاپ ، عمر دستگاه ، سرعت و کیفیت چاپ نسبت به مدل‌های حرارتی مستقیم بهتر هستند. شرکت‌های معتبر بیشتر این نوع را تولید می‌کنند. برای انتخاب مدل رومیزی یا صنعتی حتما باید مساحت محیطی را که دستگاه در آن قرار می‌گیرد، در نظر بگیرید. چاپگرهای رومیزی برای محیط‌های کوچک و چاپگرهای صنعتی برای محیط‌های بزرگ استفاده می‌شوند. به کیفیت ساخت دستگاه نیز باید توجه کنید. هر چه کیفیت ساخت و قدرت پرینت هد بیشتر باشد و برند تولید کننده مشهورتر باشد، قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. عموماً خرید لیبل پرینتر تخصصی بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

لیبل پرینتر تالی داسکام چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

پرینتر بارکد تالی داسکام یکی از محصولات تولید شده توسط کشور آلمان است و به عنوان یکی از برندهای معروف در بازار ایران شناخته شده است. کلیه لیبل پرینترهای تالی داسکام از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند و قدرت و عمر پرینت هد آن ها در مقایسه با پرینترهای مشابه بسیار بیشتر است. این دستگاه با کیفیت قادر است که برچسب‌ها را با سرعت مناسب و در اندازه‌های مختلف چاپ کند‌ و بیشتر در انبارها برای چاپ لیبل کالاها ، بیمارستان‌ها برای چاپ مچ بند نوزاد و بزرگسال ، آزمایشگاه ها، هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها، جواهر فروشی ها و سایر مکان های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. چاپگرهای لیبل تالی داسکام از لحاظ ظاهری ، زیبایی منحصر به فردی دارند و به نوعی پرینتر نیمه صنعتی رومیری و صنعتی محسوب می‌شوند. زیرا هم ویژگی‌های ظاهری یک پرینتر رومیزی را دارند و با عملکردی مشابه پرینترهای صنعتی برچسب‌های زیادی را چاپ می‌کنند. البته این شرکت پرینترهای رومیزی و صنعتی را در مدل‌های مختلف به صورت جداگانه هم تولید می‌کند.

لیبل پرینترهای تالی داسکام ، آپشن های گوناگون و متفاوتی دارند که این دستگاه ها را برای کار در هر محیطی ایده آل می نماید. بصورت استاندارد این دستگاه دارای پورت USB به همراه تیغه ی برش ( Tear Bar ) هست که در صورت نیاز کاربر ، قابلیت اضافه کردن پورت های LAN ، پارالل و سریال را دارد. همچنین در انتهای چاپ نیز ، کاربر می تواند ماژول کاتر خودکار( Automatic Cutter )  و یا ماژول جدا کننده لیبل ( Peeler ) را جایگزین تیغه ی برش نماید! با کمک ماژول جدا کننده لیبل ، پرینتر بصورت خودکار ، لیبل ها را از پوسته ی زیرین خود جدا می کند.

همچنین بخوانید  طراحی سایت اشکان

لیبل پرینترهای تالی داسکام در سه نوع رومیزی ، صنعتی و همراه ( قابل حمل یا کمری ) ارائه می گردند. پرینترهای رومیزی تالی داسکام عبارتند از DL-210 و DL-310 که در کنار لیبل پرینتر صنعتی DL-820 و پرینتر دومنظوره حرارتی همراه DP-230L خانواده لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم و غیرمستقیم تالی داسکام را تشکیل می دهند. شایان ذکر است که کلیه لیبل پرینترهای حرارتی تالی داسکام دارای پرینت هد بسیار قدرتمندی هستند که در کارخانجات تالی در آلمان ساخته شده اند. این پرینترها هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

DL-210 : دارای وضوح چاپ 203dpi واقعی که منتج به ارائه چاپ بسیار دقیق و باکیفیت مشابه 300dpi شده است !
DL-310 : دارای وضوح چاپ 300dpi است که می تواند کوچکترین بارکدهای تک‌‌بعدی و دوبعدی را بسیار دقیق و خوانا برای ضعیف ترین بارکدخوان ها ، چاپ نماید.
DL-820 : پرینتر صنعتی تالی داسکام است که بصورت پیشفرض دارای پورت USB و LAN بوده و امکان ورود گرد و غبار به درون آن وجود ندارد.
DP-230L : بصورت استاندارد دارای پورت‌های بلوتوث و USB است که باطری آن به وسیله ی آداپتور و شارژر فندکی ماشین شارژ می شود. 

 

پرینتر

خرید لیبل پرینتر از شرکت واریان

برای خرید لیبل پرینتر با برند تالی داسکام  در مدل‌های مختلف با قیمت بسیار مناسب می‌توانید به سایت شرکت واریان با آدرس اینترنتی https://www.varianme.com مراجعه کنید. این شرکت محصولات خود را با 18 ماه گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود در سراسر کشور عرضه می‌کند‌ و در اکثر استان‌ها نمایندگی دارد. شرکت واریان بیش از 36 سال نمایندگی انحصاری تالی ( شامل برندهای تالی داسکام و تالی جنیکام ) را در ایران داشته و با سازمان‌های بزرگی مانند بیمه‌ خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های نفتی، مراکز آموزش عالی کشور، شرکت‌های پخش دارو، اتاق‌های بازرگانی و غیره خدمات ارائه کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *