تبلیغات

تبلیغات

راه های برآورد هزینه سفر

chamedon

سفر کردن همیشه یکی از مهم ترین علاقه مندی های افراد به شمار می رفته است و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی برای خود دارد. اما امروزه به علت افزایش هزینه ها برنامه ریزی برای یک سفر مناسب و کم هزینه فعالیتی غیر ممکن به نظر می رسد ، پس چه باید بکنیم ؟

در این مطلب راهکاری مناسب را مورد بررسی قرار می دهیم که از طریق آن می توان بهترین برآورد را از هزینه های سفر شما به دست آورد.

چرتکه چمدون :

با استفاده از چرتکه چمدون شما می توانید هزینه های رفت و آمد و اقامت خود در سفر که از جمله هزینه های اصلی به شمار می آیند را به راحتی محاسبه کنید و میزان کلی بودجه مورد نیاز خود برای یک سفر به یاد ماندنی را به دست آورید.

 با استفاده از چرتکه چمدون محلی که قصد سفر به آنجا را دارید ؛ تعداد روزی که در سفر می مانید و سبک سفر خود را انتخاب می کنید و هزینه تقریبی سفر برای شما نمایش داده می شود .

در این حالت تصمیم گیری برای شما بسیار راحت تر خواهد بود زیرا این برآورد هزینه به شما نشان می دهد که تا چه اندازه سفر به بودجه کلی شما نزدیک تر است و برای کاهش یا افزایش هزینه سفر خود از چه راه های دیگری می توانید استفاده کنید.

به طور مثال اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران را دارید ، ابتدا محل مورد نظر برای سفر و تعداد روز اقامت خود در اهواز و سپس سبک سفر خود را وارد می کنید. بعد از برآورد هزینه ، شما متوجه می شوید که هزینه سفر شما چقدر شده است به همین علت به جای خرید بلیط هواپیما اهواز ، بلیط اتوبوس خریداری می کنید تا هزینه ها کاهش یابد.

یا گاهی ممکن است شما پس از محاسبه هزینه های مربوط به سفر ، متوجه شوید که بودجه شما بیش از هزینه های سفر است و در نتیجه به جای سفر کردن با قطار ، تصمیم به خرید بلیط هواپیما بگیرید.

چنین تخمین قیمتی پیش از شروع سفر می تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

راهکارهای کاهش هزینه های سفر :

در ادامه به طور خلاصه به راهکارهایی کاربردی اشاره خواهیم کرد که هرچند ساده و کوچک می توانند باعث کاهش هزینه های سفر شوند و سفری ارزان تر و مناسب تر را برای ما به وجود آورند.

زمان های خلوت را برای سفر خود انتخاب کنید :

همچنین بخوانید  هر آنچه درباره کابل شارژر بدانیم

معمولا زمان هایی که شهر مورد نظر برای سفر کردن شلوغ باشد یا در تعطیل های رسمی باشیم ، سفر گران تر خواهد شد به همین علت بهتر است به جای انتخاب بهترین زمان یا زمان های تعطیلی برای سفر رفتن ، فصل ها و زمان های خلوت تر را برای سفر انتخاب کنید و به سفر بروید.

از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید :

زمانی که در سفر هستید به جای استفاده از وسایل نقلیه ای مانند تاکسی بهتر است از وسایل نقلیه عمومی که قیمت پایین تری دارند استفاده کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

حتی اگر با ماشین شخصی خود به سفر رفته اید ، استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند راه حلی مناسب در سفر باشد.

هزینه اقامت خود را کاهش دهید :

در حین سفر خود می توانید در هتل های لوکس و پنج ستاره اقامت کنید یا اگر تمایل به کاهش هزینه های سفر خود دارید هتل هایی معمولی تر که سه یا چهار ستاره نیز هستند می توانند انتخاب هایی مناسب به شمار روند.

اگر تمایل به اجاره آپارتمان مبله دارید می توانید خانه مورد نظر را متناسب با تعداد نفرات اجاره کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرده باشید.

از غذاهای محلی استفاده کنید :

در سفر معمولا افراد تمایل دارند تا تمام وعده های غذایی را خارج از خانه و در رستوران ها باشند اما در صورتی که تمایل به کاهش هزینه ها داشته باشید استفاده از غذا های محلی منطقه و رفتن به رستوران های محلی به جای رستوران ها و غذاخوری های لوکس انتخابی مناسب و درست به شمار می رود.

کلام پایانی :

راه های برآورد هزینه سفر

برآورد صحیح و درست از هزینه های سفر یکی از عوامل تاثیرگذار و بسیار مهم در جریان برنامه ریزی سفر به شمار می رود. در این فرآیند شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که به کجا و چگونه سفر کنید تا بهترین تجربه ممکن را برای خود رقم بزنید.

برای محاسبه و به دست آوردن هزینه های کلی سفر به اهواز چند فاکتور اساسی وجود دارد که از جمله این عوامل می توان به نوع اقامت ، هزینه بلیط رفت و آمد ، هزینه مواد غذایی و خوراک ، هزینه تفریح کردن و … اشاره نمود که تمام این فاکتورها را می توان با گرفتن تصمیم های درست و کاربردی کاهش داد و در عین حال سفری با کیفیت را تجربه نمود.

به طور مثال با استفاده از برآورد هزینه سفر شما می توانید در کم ترین زمان و به راحتی هزینه های مربوط به رفت و آمد مانند خرید بلیط هواپیما و اقامت خود را به دست آورید.

همچنین بخوانید  خرمای شیرین برای زندگی شیرین با ثروت

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *