تبلیغات

تبلیغات

برترین زبان‌ها و شرکت های برنامه نویسی تحت وب

برترین زبان‌ها و شرکت های برنامه نویسی تحت وب

برترین زبان‌های برنامه نویسی تحت وب دارای انواع مختلفی است. که در اینجا به بررسی و مقایسه آن‌ها خواهیم پرداخت و همچنین شرکت هایی که در زمینه برنامه نویسی تحت وب و همچنین برنامه نویسی اختصاصی فعالیت میکنند را مورد ارزیابی قرار می دهیم.. ممکن است زبانی برای برخی از پروژه‌ها مناسب باشد اما برای برخی دیگر نتوان از آن‌ها استفاده کرد. پس باید برای انتخاب بهترین زبان پروژه را در نظر بگیریم. در نهایت باید بهترین زبان را متناسب با پروژه انتخاب کنیم.

پروژه‌های تحت وب معمولا از دو قسمت تشکیل می‌شوند. Front- end و back-end این دو قسمت هستند. front-end سمت کاربر است و back-end سمت سرور را تشکیل می‌دهد. برای طراحی ظاهری نیز از زبان‌های html ،css ،javascript و … استفاده می‌شود. به کدهایی که وظیفه پردازش و محاسبات و عملیات بر روی داده را دارند کد سمت سرور می‌گویند. کدهایی که که ظاهر گرافیکی را می‌سازند کدهای سمت کاربر هستند.

در انتخاب برترین زبان برنامه نویسی تحت وب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • بهینه بودن زبان برای موتور جست و جو
  • سادگی کاربری
  • نحوه پشتیبانی
  • تکنولوژی که قرار است از زبان برنامه نویسی در آن استفاده کرد.
  • نوع پلت فرم
  • سرعت اجرا
  • میزان امنیت مورد نیاز
  • کارایی و عملکرد
  • و ….

انواع زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

در زیر تعدادی از برترین و کارآمدترین زبان های برنامه نویسی که در وب مورد استفاده قرار می گیرند را مورد ارزیابی قرار داده ایم. اگر شما برای آموزش نیاز به انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب دارید، خواندن ادامه مقاله کمک بسیاری در انتخاب زبان برنامه نویسی شما می کند. ولی اگر به دنبال شرکت برنامه نویسی می باشد که پروژه نرم افزار اختصاصی تحت وب خود را به آن شرکت بسپارید، مجموعه برنامه نویسی آیسا آماده مشاوره و راهنمایی شما در این زمینه می باشد.

زبان برنامه نویسی Python

این زبان یک نوع زبان مفسری و متن باز است که در سال 1991 ایجاد شده است. برخی افراد به دلیل ساده شدن برنامه نویسی توسط این زبان آن را بهترین زبان برنامه نویسی می‌دانند. زبان پایتون شی گرا است. از این زبان برای توسعه وب سایت، تحلیل داده، نوشتن برنامه دسکتاپ و حتی یادگیری ماشین استفاده می‌شود. پایتون کتابخانه‌های زیادی دارد. که این امر سبب کاهش تعداد خط کدهای برنامه خواهد شد. از این زبان در موتور جست و جوی گوگل و پایگاه داده‌های بزرگ استفاده شده است. از معایب زبان پایتون سرعت پایین اجرای کدهای آن است. علت کندی اجرای این کدها مفسری بودن و پویایی ذاتی زبان پایتون است. از لحاظ سرعت اجرا تقریبا این زبان همچون زبان جاوا عمل می‌کند. زبان پایتون در حال حاضر در بین ده زبان برتر دنیا جای دارد. زبان پایتون قابل فهم است. به شکلی که اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را درک کنید. کاربردهای گسترده پایتون در علم و داده موجب شده تا این زبان به یک انتخاب عالی برای کاربردهای آکادمیک تبدیل گردد.

همچنین بخوانید  23 ترفند امنیتی برای افزایش امنیت وردپرس و وب سایت شما در سال 2020

زبان برنامه نویسی Ruby

یک زبان برنامه نویسی متن باز، شی گرا و پویا است. کاربرد مهم این زبان توسعه وب است. قابل کار کردن در بیشتر پلتفرم‌ها بوده و در سال 1990 در ژاپن طراحی و ابداع گشته است. توییتر یکی از وب سایت‌هایی است که با زبان روبی توسعه یافته است. روبی یک فریم ورک منبع باز است. این زبان یک زبان سخت است و یادگیری آن در مقایسه با دیگر زبان‌ها دشوار است.

زبان برنامه نویسی Php

این زبان در زمره برترین زبان برنامه نویسی تحت وب جای دارد. این زبان اسکریپتی و متن باز ساختاری مانند زبان C داشته و برای طراحی برنامه‌های تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان php بر روی پلتفرم‌هایی مانند ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل اجرا است. سرعت اجرای کدهای php نسبتا بالا است. علاوه بر این می‌توان آن را به راحتی یاد گرفت. چرا که منابع و مقالات آموزشی بسیاری در رابطه با زبان php موجود است. فیسبوک و ویکی پدیا از جمله سایت‌های معروفی هستند که از زبان برنامه نویسی php استفاده کرده‌اند. تحقیقات نشان داده است که بیش از 80 درصد وب سایت‌ها با این زبان طراحی شده‌اند. سایت‌ها جوملا و وردپرس نیز که قالب‌های آماده هستند با این زبان برنامه نویسی شده‌اند.

زبان برنامه نویسی java

جاوا یک زبان برنامه نویسی محبوب است که در کامپیوترهای مختلف و سخت افزارهای متفاوت می‌توان آن را اجرا کرد. این زبان شبیه زبان C++ عمل کرده و برای نوشتن انواع برنامه‌های تحت وب، موبایل، دسکتاپ، سیستم‌های تعبیه، ربات و حتی برنامه‌های پیچیده‌تر کاربرد دارد. بیش از 20 سال است که این زبان در دنیای کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت محبوبیت آن این است که می‌توان آن را یک بار نوشت و در هرجا که می‌خواهید از آن استفاده کنید. به طور کل این زبان با پلتفرم‌های زیادی سازگار است. حتی از این زبان می‌توان برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید استفاده نمود. معمولا در دوره آموزش برنامه نویسی به مبتدیان این زبان آموزش داده می‌شود.

زبان برنامه نویسی javascript

اگر یک توسعه دهنده نرم افزار باشید غیر ممکن است که از جاوا اسکریپت استفاده نکرده باشید. در این زبان از کتابخانه و فریم ورک‌هایی استفاده شده که برای ساده سازی javascript مورد استفاده قرار می‌گیرند. Css، HTML در کنار javascript برای گسترش web front استفاده می‌شوند.

زبان برنامه نویسی C#

 سی شارپ زبانی از خانواده C است. این زبان شی گرا برای پروژه‌های اقتصادی بزرگ با پلتفرم‌های ویندوز، اندروید، وب و ios و …  استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از این زبان انجام پروژه‌های تحت ویندوز است. برای برنامه نویسی تحت وب باید زبان C# در کنار asp.net مورد استفاده قرار بگیرد. سایت دیجی کالا و ورزش3 از جمله سایت‌های پرطرفدار ایرانی هستند که از c# و asp.net برای برنامه نویسی آن‌ها استفاده شده است.

همچنین بخوانید  آبادراه | آموزش انلاین راهسازی

زبان برنامه نویسی asp.net

برخی افراد بر این باورند که asp.net زبان برنامه نویسی نیست بلکه چهارچوبی برای توسعه وب با زبان سی شارپ است. تا مدت‌ها پیش این زبان توسط لینوکس و یونیکس پشتیبانی نمی‌شد اما به مرور مایکروسافت این محدودیت‌ها را برطرف نمود. با asp.net می‌توان وب اپلیکیشن‌های بزرگ و پیچیده‌ای طراحی کرد که میزان ورودی آن‌ها زیاد است. ماژول‌های آماده و رابط کاربری آسان، برنامه نویسی را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. زمان کد نویسی با asp.net در مقایسه با دیگر زبان‌ها زیادتر است. زیرا تعداد خطوط کدی که با این زبان نوشته می‌شود معمولا بیشتر است. در واقع برای پروژه‌ها و فعالیت‌های پیچیده زمان بیشتری مورد نیاز است. از لحاظ هزینه نیز این زبان تقریبا قیمت بالاتری دارد.

زبان برنامه نویسی Rust

قدمت زبان Rust نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی کمتر است. اما این به معنای بی ارزش بودن این زبان نیست. در سال 2018 طی تحقیقات بعمل آمده زبان Rust یکی از زبان‌های پرطرفدار بوده که همچنان عده زیادی از توسعه دهندگان خواهان استفاده از آن هستند. بیشترین تاکید این زبان بر روی سرعت و امنیت است. زبان Rust مانند زبان C  و C++ ابتدا سیستم‌های سطح پایین را هدف قرار می‌دهد.

انتخاب بهترین شرکت برنامه نویسی تحت وب

برای انتخاب یک شرکت برنامه نویسی تحت وب باید به رزومه و نمونه کارهای آن شرکت بسیار دقت نمایید. چون سابقه و رزومه یک مجموعه یا شرکت می تواند آینده پروژه شما را رقم بزند. پشتیبانی از پروژه، گسترش و پیشرفت پروژه از جمله آیتم های بسیار مهمی هستند که باید در انتخاب بهترین شرکت برنامه نویسی در ایران حتما توجه نمود.

رزومه گروه برنامه نویسی آیسا در زمینه برنامه نویسی های اختصاصی

رزومه گروه برنامه نویسی آیسا در زمینه برنامه نویسی های اختصاصی

مجموعه آیسا یکی از بهترین شرکت های برنامه نویسی است که از سال ۸۷ انواع برنامه نویسی سفارشی و اختصاصی را در زمینه پروژه های وب سایت و نرم افزارها آغاز کرده و دارای نمونه کارهای بسیاری در این زمینه است. تجربه و همکاری آیسا با شرکت ها و سازمان های بزرگی همچون نیروگاه شهید منتظری اصفهان، سیستم نوبت دهی برای پزشکان و … باعث افزایش اعتبار و نام آشنایی در اصفهان و بیشتر شهرهای ایران شده است. ما نه تنها در اصفهان فعالیت داشته ایم، بلکه در بیشتر شهرهای کشور نیز پروژه های بزرگی انجام داده ایم. جهت ارتباط و یا مشاوره رایگان در زمینه برنامه نویسی می توانید با ما ارتباط  برقرار نمایید و یا از طریق شماره تماس 9199 591 0913 تماس حاصل نمایید.

همچنین بخوانید  آموزش به اشتراک گذاری اینترنت وای فای گوشی با بلوتوث

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *