تبلیغات

تبلیغات

خرید تراریوم، ماندگارترین هدیه برای مادران

trariom

هر سال با فرارسیدن روز مادر تب و تاب فرزندان برای ملاقات با مادرشان هم بیشتر می­شود. زندگی­ های پرمشغله امروزی اکثر اوقات مادران را از فرزندانشان دور انداخته و مناسبت ­هایی مثل روز مادر فرصتی کوتاه ایجاد می­کند تا دوباره دور هم جمع شد و به پاس سپری شدن یک سال دیگر در صحت و سلامت خوش بود و شادی کرد. شاید مادر شما اصلاً به هدیه فکر هم نکند و خودتان کافی باشید، اما فکر نمی­کنید زمانش فرا رسیده است تا با یک هدیه منحصربه فرد و فوق­العاده آن­ها را سورپرایز کنید؟ اگر به دنبال هدیه­ ای متفاوت هستید، پیشنهاد می­کنم تا انتها این نوشتار را دنبال کنید. تراریوم می­تواند منحصربه­ فردترین هدیه ­ای باشد که تا کنون به مادرتان هدیه داده­اید.

تراریوم چیست؟

برای اینکه بدانیم تراریوم چیست، بهتر است از بدیهیات شروع کنیم. خیلی از ماها عادت کرده ­ایم با نگهداری گیاه در خانه ­مان کمی خود را به طبیعت نزدیک ­تر کرده و از بودن در کنارشان لذت ببریم. چندصدهزار سال قبل، تنها مأمن انسان­ها همین گیاهان بودند! بله، گلدان یک محصول معمولی در منزل بسیاری از ماهاست. تراریوم به طور ساده یک گلدان است، اما با ویژگی­های خاص و منحصر به خودش. حتی کمی قبل ­تر که خانه ­ها بزرگ­تر بودند، گلخانه ­های بزرگی وسط خانه ­ها یا در حیاط قرار داشت که جلی ­بخش روح بود. اما در زندگی ­های ماشینی امروز دیگر خبری از آن همه فضا نیست. اینجاست که تراریوم وارد می­شود. تراریوم در واقع یک گلدان یا گلخانه در مقیاس بسیار کوچک، مثلاً به اندازه یک توپ بسکتبال است، که می­تواند از چند گیاه را کنار هم جمع کند و شرایط رشدی آن­ها را فراهم کند.

تراریوم چند مدل دارد؟

بطورکلی تراریوم دو مدل مختلف دارد. یکی نوع سربسته و دیگری سرباز. در نوع سربسته پس از قرار دادن خاک و گیاه، درب تراریوم بسته می­شود و هیچ تبادلی صورت نمی­گیرد. اما در نوع سرباز ارتباط با بیرون از طریق یک محفظه ­ی دایره ­ای شکل ممکن می­شود و هر از گاهی برای جبران کاهش رطوبت باید به آن آب بدهید. گفتیم که تراریوم یک نوع سربسته هم دارد، اینطور نیست؟ این نوع از تراریوم چطور زنده می ­ماند؟ اگر درب بسته باشد، چطور تنفس صورت می­گیرد؟ نکته کلیدی همینجاست که در تراریوم­ های دربسته شرایط به گونه ­ای رقم خورده است که یک چرخه شامل تولید دی ­اکسیدکربن و اکسیژن توسط گیاهان داخل تراریوم صورت می­گیرد. نور آفتاب هم که از بیرون می­ تابد. البته با توجه به بسته بودن تراریوم، رطوبت هم کاملاً حفظ می­شود و نیازی به آبیاری نیست.

همچنین بخوانید  ثروتی که مرا مشهور کرد

خرید تراریوم، ماندگارترین هدیه برای مادران

چرا تراریوم هدیه ­ای مناسب برای روز مادر است؟

خب، شاید شما هم بگویید که تراریوم اصالتاً هدیه جذابی است، اما چطور می­تواند هدیه ­ای مناسب برای روز مادر باشد؟ در ادامه چند دلیل برای این موضوع خواهیم آورد.

تراریوم خاص است

مادران شما شاید به روی خودشان نیاورند، اما همه­ ی آن ­ها هم مثل دیگر خانم­ ها نیازمند توجه بی ­بدیل شما هستند. تراریوم یک کادوی خاص است که نشان از آن دارند نیت شما تقدیر ویژه از زحمات مادرتان بوده است. متفاوت بودن این هدیه می­تواند منجر به خوشحالی مادر شما شود، چراکه برایش ثابت خواهد شد فرزندانش هنوز او را دوست دارند و برایش کارهای خاص انجام می­دهد.

تراریوم زنده است

تراریوم در واقع یک موجود زنده است که نیاز به مراقبت دارد. هر بار که مادرتان برای سرکشی به آن کاری انجام می ­دهد، مثلاً کمی آب به آن می­دهد، یا برگ­های پوسیده را جمع­آوری می­کند، یا رطوبت اضافه را خارج می­کند، یادی از شما هم تازه می­کند. انگار که شما دوباره بچه شده ­اید و او در حال مراقب از شماست.

تراریوم عموم ­پسند است

همه­ ما گاهاً از رفتار مادرمان خجالت­­زده شده­ ایم وقتی در جمع شروع به تعریف و تمجید از ما کرده ­اند، تعریف و تمجیدی که شاید چندان هم صحیح نبوده باشد. اما این عادت مادران است که بدین شکل از فرزندانشان مراقبت کنند. تراریوم مثل برخی هدایا که شخصی هستند و نمی ­توان آن­ ها را به کسی نشان داد نیست. یعنی مادرتان می­تواند به راحتی آن را در جایی قرار دهد و به محض اینکه کسی محو زیبایی آن ­ها شد از شما بگوید که این هدیه را برای او تهیه کردید.

تراریوم را می­توان با سلیقه خودتان بسازید

شما می­توانید تراریوم شخصی خودتان را بسازید و متناسب با سلیقه مادرتان آن را تزئین کنید یا اقلامی را به آن اضافه کنید که بیانگر عشق شما به مادرتان باشد. برای درست کردن تراریوم شما به ذغال فعال، خزه اسفاگنوم، گیاه، وسایل تزئینی و خاک گلدان و کمی سنگ ­ریزه احتیاج دارید. بطور ساده، کف محفظه­ شیشه­ ای را با سنگ بپوشانید، سپس ذغال فعال، خزه و خاک را اضافه کنید. گیاه را کاشته و محفظه را تزئین کنید. در نهایت هم با اسپری محیط را مرطوب کنید و تمام. مثلاً برای خاص شدن تراریوم می­توانید لوگوی اسم مادرتان را داخل آن بگذارید، یا می­توانید یک عکس از دوران جوانی مادرتان را بین شاخ­ و برگ گیاهان قرار دهید.

همچنین بخوانید  طراحی سایت فروشگاهی وردپرس با کدنویسی!

تراریوم تکراری نیست

با هدیه دادن تراریوم برای یک بار هم که شده سعی می­کنید از هدایای مرسوم روز مادر فاصله بگیرید و با دقت و حوصله چیزی را به مادر تقدیم کنید که شاید انتظارش را نمی­کشیده است، بخصوص اگر تراریوم را خودتان درست کرده باشید. در این روزگار پر از دغدغه و مشکل، این هدیه حال و هوای مادر را حسابی عوض خواهد کرد.

خرید تراریوم، ماندگارترین هدیه برای مادران

چه گیاهانی مناسب تراریوم هستند؟

خب، حالا که به اهمیت تراریوم به عنوان یک هدیه خاص برای روز مادر پی بردیم بهتر است چند موضوع فنی را با هم مرور کنیم. یکی از موضوعات مهم انتخاب گیاه یا گیاهانی است که قصد دارید در تراریوم قرار دهید. علی ­القاعده شما باید گیاهی را انتخاب کنید که رشد کم و مقاومت بالایی به تحمیل شرایط ناخواسته محیطی داشته باشد. از جمله گیاهان معروف برای استفاده در تراریوم می­توان به سرخس­ها، گیاهان گوشت ­خوار، نخل­ های کوتوله، گیاهان هوازی، پیرومیا و بونسای اشاره کرد.

به مادرتان آموزش دهید

تراریوم نیازمندی ­های خاص خود را دارد. مطمئن شوید که مادرتان امور مهم مثل آب ندادن بیش­ ازحد، باز کردن مقطعی درب تراریوم از نوع بسته برای خروج رطوبت اضافه، بررسی وجود آفات و حشرات و انجام اقدام مؤثر علیه آن ­ها، قرار ندادن در نور شدید و… از جمله این موارد هستند. یادتان باشد که شاید این تراریوم بهانه ­ای شود که به واسطه آن مادرتان با شما تماس بگیرد یا از شما درخواست کند به منزلش بروید و چه چیز می­تواند عالی ­تر از این باشد.

خرید تراریوم، ماندگارترین هدیه برای مادران

جمع ­بندی

تراریوم یک هدیه خاص برای همه ­ی مناسبت ­ها از جمله روز مادر است. در این نوشتار اطلاعاتی پایه ­ای در مورد این محصول را با هم مرور کردیم و متوجه شدیم چه ویژگی­ هایی از آن یک هدیه مناسب برای روز مادر ساخته است. اگر همچنان متقاعد نشده اید، در صورت تمایل میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دلایل خرید تراریوم برای روز مادر و ولنتاین به وب سایت همدوره مراجعه کنید و اگر شما هم با ما موافق بودید دست بکار شوید و مادرتان یا همسرتان را با یک تراریوم زیبا سورپرایز کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *