تبلیغات

تبلیغات

گارانتی باتری آیفون چی خوبه؟

battry2

باتری گوشی‌های اپل از نوع لیتیوم یون با فناوری جدید است. باتری‌های لیتیوم یون دارای انرژی بیشتری نسبت به سایر باتری‌های قابل شارژ در سایز مشابه هستند. این باتری‌ها بیشتر از همه در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل به کار می‌روند. همچنین این باتری‌ها به طور معمول در دستگاه‌های لوازم دیجیتالی شخصی همچون آی پدها iPods، گوشی‌های موبایل، لپ تاپ‌ها و غیره به کار می‌روند. باتری لیتیوم یون LIB،  یک خانواده از دسته باتری‌های قابل شارژ است که بالاترین چگالی انرژی را فراهم می‌سازد و دارای طول عمر بسیار خوبی است. به همین خاطر کاربرد این باتری‌ها در لوازم دیجیتالی برند اپل و گوشی‌های آیفون یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. در ادامه مختصری در مورد گوشی موبایل آیفون و باتری بکار رفته در این دستگاه مطالب بیشتری می‌دانیم.

گارانتی باتری آیفون

گوشی موبایل اپل (آیفون)

شرکت اپل Apple Inc که مدیریت اجرایی آن بر عهده استیو جابز بود، یک شرکت امریکایی چندملیتی در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی است. این شرکت در سال 1970 با ارایه مکینتاش، آغازگر گسترش رایانه شخصی بود. شرکت اپل بیش از همه در زمینه تولید سخت افزارهای نوین، نرم افزار و طراحی رایانه‌های شخصی فعالیت دارد. این شرکت بزرگ بیش از ده‌ها بار نام تحسین شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داده است. اپل با تولید گوشی‌های پرچمدار و بالارده هم سالهاست که توانسته است تحولی بزرگ در زمینه طراحی گوشی‌های مدرن با ظاهری زیبا و خاص، و همچنین موبایل‌هایی کاملا ایمن ایجاد کند.

گارانتی باتری آیفون

باتری گوشی اپل آیفون

همانطور که اشاره شد باتری‌ گوشی آیفون از فناوری لیتیوم یون بهره‌مند هستند. این باتری‌ها در داخل هر مک بوک MacBook، ساعت اپل یا همان اپل واچ Apple Watch، آیپد iPad، آیپاد iPod، گوشی آیفون iPhone و ایر پادها AirPods قرار دارند. شاید اطلاع نداشته باشید که این باتری‌ها در صورت استفاده صحیح عمر بسیار طولانی‌تری دارند. درباره باتری لیتیوم یون کمی بیشتر بدانیم تا فراتر از عمر معمول از آنها استفاده کنیم.

چرا لیتیوم یون؟

فناوری لیتیوم یون قابل شارژ امروزه یکی از بهترین عملکردها را برای دستگاه شما فراهم می‌کند. در مقایسه با انواع باتری‌های قدیمی، باتری‌های لیتیوم یون وزن کمتری دارند، عمر طولانی‌تری دارند و بسیار کارآمدتر شارژ می‌شوند. البته گفتنی است بزرگترین عاملی که بر طول عمر باتری تأثیر می‌گذارد مجموعه کارهایی است که با دستگاه خود انجام می‌دهید. آیا با دستگاهتان ویدیو می‌بینید و بازی زیاد انجام می‌دهید، یا تنها ایمیل ارسال می‌کنید و تماس تلفنی دارید و پردازش اطلاعات کمی از گوشی می‌کشید؟ البته میتوان گفت مهم‌تر از میزان کارکرد شما، مجموعه راهکارهایی است که برای افزایش عمر و عملکرد باتری گوشی خود انجام می‌دهید؛ به صورت کلی برخی از این نکات شامل موارد زیر است:

  1. مطمعن شوید دستگاه اپل شما و نرم افزارهای آن همگی در ورژن جدید آپدیت خود هستند. چرا که آپدیت‌های ورژن جدید از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ذخیره انرژی بهره‌مند هستند، که این باعث حفظ هرچه بیشتر انرژی دستگاه می‌شود.
  2. گوشی‌های آیفون بهترین عملکرد را در محدوده دمایی 16درجه سانتی گراد تا 22 درجه دارند و دمای بالاتر از 35 درجه سانتی گراد می‌تواند موجب آسیب به گوشی و بالاخص ظرفیت باتری آن می‌شود. بنابراین همواره مراقب میزان دمای دستگاه خود باشید.
  3. در هنگام شارژ باتری گوشی استفاده‎‌های غیرضروری از آن را قطع کنید. باتری گوشی اپل در هنگام شارژ گرمای زیادی تولید می‌کند به همین خاطر جدا کردن قاب از گوشی و یا بستن نرم افزارهای اضافی در صفحه نمایش، می‌تواند به شارژ بهینه باتری و عمر آن کمک کند.
  4. شارژ باتری را در حد میانه نگه دارید. اگر شارژ باتری گوشی آیقون خود را در حالت دشارژ، به صفر درصد و در حالت شارژ، به 100درصد کامل نرسانید، می‌تواند به بهبود عمر آن کمک می‌کند. 
  5. اگر بیش از 6 ماه قصد استفاده از گوشی آیفون خود را ندارید، هر 6 ماه حداقل 50 درصد باتری آن را شارژ کنید. باتری‌های لیتیومی اگر مدت زمان طولانی شارژ نشوند، دچار درصدی خود تخلیه‌ای می‌شوند. حتی ممکن است پس از سال‌ها بدون استفاده و شارژ ماندن دچار بادکردگی گردند.
  6. گوشی را در مکانی بدون رطوبت و با دمای معمولی؛ کمتر از 32 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. بالا رفتن دما نه تنها موجب آسیب به قطعات داخلی گوشی می‌گردد بلکه خطر انفجار را هم به همراه دارد.
همچنین بخوانید  کارتن بسته بندی؛ انواع و کاربرد آن

گارانتی باتری آیفون

گارانتی باتری گوشی‌ موبایل آیفون

با وجود تمام این مراقبت‌ها گاهی در صورت وجود خطاهای احتمالی هنگام ساخت باتری، ممکن است زودتر از موعد نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا کند. از این رو اگر گوشی و باتری خریداری شده دارای گارانتی معتبر باشد باعث راحتی خیال خریدار می‌گردد. گارانتی و خدمات پس از فروش امکان تعویض و یا تعمیر دستگاه پس از خرید آن را فراهم می‌کند.

شرکت گوشی جانبی برای لوازم جانبی و باتری گوشی خود گارانتی نیتا سرویس را در نظر گرفته است. این گارانتی تمامی خدمات پس از فروش باتری آیفون از جمله بادکردگی باتری و هر گونه ایرادات ساختاری آن را شامل می‌شود. خدمات این گارانتی شامل باتری‌های گوشی موبایل با برند آیفون، سامسونگ و سایر باتری‌های موجود در شرکت است. شرایط استفاده از این گارنتی هم شامل 12 ماه تعویض در قبال هرگونه خرابی ناشی از ساخت است.

موارد شامل گارانتی به شرح زیر است:

  •  .1بادکردگی باتری در زمان استفاده از آن
  • .2خالی شدن شارژ باتری در زمان استفاده
  • .3روشن نکردن دستگاه توسط باتری در صورت استفاده

و موارد خارج از گارانتی شامل

  • .1ضربه خوردگی و آسیب فیزیکی
  • .2از بین رفتن لیبل باتری نیتا صنعت هوشمند
  • .3تعمیرات و شستگی باتری گوشی موبایل است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *