تبلیغات

تبلیغات

تفاوت نسخه های فتوشاپ در چیست و کدام برای شما مناسب است ؟

Photoshop-Versions

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم تا تفاوت نسخه های فتوشاپ را بیان کرده و ویژگی های هر کدام از ورژن های فتوشاپ را بررسی کنیم.

در این واقعیت که Adobe Photoshop یک نرم افزار ویرایش منحصر به فرد است شکی وجود ندارد. این نرم افزار باکیفیت و با کاربری آسان برای سال ها استانداردی برای طراحی گرافیک های حرفه ای بوده است. در زمان های اخیر ، چندین به روزرسانی نرم افزاری و نسخه از این نرم افزار تولید شده است باعث سردرگمی افراد در انتخاب ورژن مناسب خود شده است : چه چیزی متفاوت است ؟ چه چیزی تغییر کرده است ؟ و امکانات مختلف نسخه های معرفی شده در مقایسه با هم قبلی چگونه است؟

فتوشاپ چیست ؟

Adobe Photoshop یک نرم افزار حرفه ای برای کار های گرافیک رایانه ای می باشد که دارای ویژگی های جذاب زیادی بوده و برای ویرایش تصویر و روتوش کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار ابتدا در نسخه های ویندوزی وارد بازار شد و کم کم برای پلتفرم های مختلف نیز ارائه شد. این نرم افزار کامپیوتری به کاربران امکان ایجاد ، بهبود یا ویرایش تصاویر دیجیتال و … را می دهد.

فتوشاپ شاید پر استفاده ترین نرم افزار کامپیوتری برای ویرایش تصویر بوده که امکان ذخیره سازی با فرمت های مختلف تصویری را به کاربرانش می دهد. انواع مختلفی از نسخه های فتوشاپ ارائه شده اند که هر کدام تمرکز خاصی بر ویرایش و تولید تصاویر دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

موارد استفاده فتوشاپ چیست ؟

کار اصلی Adobe Photoshop بیشتر برای تولید و ویرایش انواع تصاویر ( اعم از پوستر ، بنر ، لوگو و … ) می باشد که در انواع مختلفی از مشاغل و هنر ها همچون ، عکاسی ، طراحی وب ، طراحی داخلی و … مورد استفاده واقع می شود. تفاوت نسخه های فتوشاپ نیز به علت سازگاری با انواع رشته ها و تخصص ها ایجاد شده است.

کدام نسخه فتوشاپ برای شما بهتر است؟

در ادامه انواع مختلف نسخه های فتوشاپ را بیان کرده و در پایان تفاوت نسخه های فتوشاپ را بررسی می کنیم تا با دید باز بتوانید انتخاب درستی برای نصب ورژن مناسب خود روی لپ تاپ یا دسکتاپ خود داشته باشید.

اگر دانش فتوشاپ شما محدود به طراحی های خاصی می شود و دوست دارید مهارت های بیشتری حین کار با فتوشاپ کسب کنید پیشنهاد می کنیم به لینک زیر مراجعه کنید تا وارد دنیایی از آموزش های مقدماتی تا پیشرفته فتوشاپ برای اهداف مختلف و در زمینه های کاری متنوع شوید:

1- ویژگی های Adobe Photoshop Elements

تفاوت نسخه های فتوشاپ

بیایید با ابتدایی ترین و ساده ترین نسخه فتوشاپ شروع کنیم، اما فریب نام آن را نخورید. Adobe Photoshop Elements برای عکاسان مبتدی و پیشرفته توسعه یافته است. این نسخه به شما امکان می دهد عکس های خود را به راحتی ویرایش کنید. علاوه بر این ، ابزارهای پیشرفته تری فتوشاپ را نیز ارائه می دهد.

یک ویژگی عالی برای مبتدیان حالت Guided Edits است. Guided Edits دستورالعمل های گام به گام را برای رایج ترین ویرایش ها ارائه می دهد. این ویرایش ها عبارتند از Rotate & Straighten ، Replace Background و Photomerge Panorama. همچنین اصلاح رنگ های مختلف و موارد دیگر.

Photoshop Elements همچنین دارای ویرایش سریع است. این حالت ویژگی ها که جزو پرکاربردترین ابزارهای این نسخه می باشد شامل حذف قرمزی چشم ، برش دادن ، افزودن متن یا اعمال فریم است. علاوه بر این، می توانید Smart Fix، فیلترها، نوردهی یا تنظیمات رنگ را اعمال کنید یا تصویر خود را به خوبی تنظیم کنید.

این ویژگی ها قطعا Photoshop Elements را به بهترین نسخه برای عکاسان مبتدی تبدیل می کند. شما می توانید بدون آموزش های حرفه ای به صورت کامل از این نسخه از فتوشاپ استفاده کنید. حتی اگر می خواهید بعداً به Photoshop CC بروید ، نقطه شروع خوبی برای شما خواهد بود.

حالت خبره Expert Mode برای حرفه ای ها

تفاوت نسخه های فتوشاپ

این نرم افزار به علت داشتن حالت اکسپرس مود برای حرفه ای ها نیز مناسب خواهد بود زیرا حالت Expert بسیار شبیه فتوشاپ است. می توانید از لایه ها ، ماسک ها ، برس ها و بسیاری از ابزارهای ویرایش پیشرفته دیگر استفاده کنید.

تفاوت مهمی بین Photoshop CC و Elements وجود دارد. Photoshop Elements دارای ویژگی ها و عملکردهای بسیار کمتری نسبت به Photoshop CC است. همچنین ابزارهای ارائه شده گزینه ها و ویژگی های کمتری دارند. برای اکثر عکاسان آماتور مبتدی و پیشرفته ، Photoshop Elements بهترین انتخاب است.

2. Adobe Photoshop CC

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی ویرایش عکس داشته باشید ، به Photoshop CC نیاز دارید. این نرم افزار گسترده ترین و پیشرفته ترین نرم افزار ویرایش عکس است. با این حال Photoshop CC فقط برای عکاسان توسعه داده نشده است.

انواع هنرمندان دیجیتال و گرافیست ها از آن استفاده می کنند. می توانید عکس های خود را ویرایش کنید و تا حد زیادی آن ها را دستکاری کنید. شما همچنین می توانید تصویرسازی و طراحی گرافیک را با این نسخه از فتوشاپ انجام دهید.

تفاوت نسخه های فتوشاپ

Photoshop CC به شما امکان می دهد با اشیاء سه بعدی و یک سیستم مدیریت رنگ حرفه ای کار کنید. همچنین با تصاویر CMYK سازگار است که Photoshop Elements سازگار نیست.

اگر می خواهید آثار هنری و نه فقط عکس ها را چاپ کنید ، قطعاً باید از این نسخه های فتوشاپ استفاده کنید.

نکته منفی Photoshop CC شاید سختی یادگیری و زمان بر بودن آشنایی با تمام ابزار های آن باشد.

اگر می خواهید از Photoshop CC و نه یکی از نسخه های دیگر فتوشاپ استفاده کنی د، باید حداقل اصول اولیه ویرایش عکس را بدانید.

به همین منظور می توانید از مجموعه آموزش فتوشاپ فرادرس استفاده کنید تا سرعت یادگیری خود را افزایش داده و به صورت حرفه ای کار با فتوشاپ CC را بیاموزید.

3. لایت روم کلاسیک

تفاوت نسخه های فتوشاپ

اگر نمی خواهید تصویرسازی و طراحی گرافیکی انجام دهید ، اما به نرم افزار ویرایش عکس حرفه‌ای نیاز دارید Lightroom Classic ممکن است برای شما عالی باشد. تفاوت نسخه های فتوشاپ دیگر با این نرم افزار این است که این نرم افزار بیشتر برای عکاسان مناسب می باشد.

همه چیزهایی که یک عکاس کاربلد یا حرفه ای نیاز دارد را در خود جای داده است. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید این است که عکس ها را زیاد پردازش کنید.

لایت روم کلاسیک اساساً معادل یک اتاق تاریک عکاسی است. به شما امکان می دهد نوردهی ، فوکوس ، رنگ و ترکیب کلی را ویرایش کنید. تمام ویرایش ها غیر مخرب است ، به این معنی که شما همیشه داده‌های اصلی تصویر را حفظ خواهید کرد.

لایت روم همچنین قبل از تبدیل عکس ، تمامی ویرایش های خود را روی فایل RAW اعمال می کند. این منجر به کیفیت تصویر بهتر و دقیق تر می شود.

Lightroom Classic به طور ویژه برای عکاسان توسعه یافته است. می‌توانید از ماسک ها و براش ها برای ویرایش فقط قسمت های خاصی از عکس استفاده کنید. همچنین شامل ماژول هایی برای ایجاد آلبوم عکس ، نمایش اسلاید و گالری وب می باشد. ماژول چاپ می تواند برگه های تماس و بسته های عکس سفارشی ایجاد کند.

لایت روم کلاسیک همه چیزهایی را که یک عکاس می خواهد ، دارد. اگر می خواهید عکس ها را به صورت حرفه ای ویرایش کنید و نتایج عالی بگیرید ، این نسخه از فتوشاپ بهترین انتخاب است.

یادگیری این نسخه ساده است و با مشاهده آموزش حرفه ای زیر که توسط فرادرس تولید شده است ، به راحتی می توانید عکس های حرفه ای با افکت ها و فیلتر های جذاب تولید کنید.

4. لایت روم سی سی

Lightroom CC ساده تر و کلی تر از Lightroom Classic است. مزیت این نسخه این است که تقریباً از هر دستگاهی می توانید به ابزارهای ویرایش آن دسترسی داشته باشید و به راحتی از آن در گوشی ها و تبلت های اندروید و iOS استفاده کنید. با این حال قدرت و ویژگی های حرفه ای نسخه کلاسیک را ارائه نمی دهد.

فتوشاپ یا لایت روم؟

این سوال در مورد نسخه های مختلف فتوشاپ بسیار مطرح می شود. اما من فکر می کنم یک پاسخ بسیار ساده وجود دارد. اگر می خواهید کارهایی بیش از ویرایش عکس انجام دهید ، از فتوشاپ استفاده کنید. این شامل طراحی پوستر ، بنر های تبلیغاتی ، تصاویر سه بعدی و دستکاری های پیچیده عکس می شود. فتوشاپ برای گرافیست ها طراحی شده است ، نه فقط عکاسان.

به همین دلیل ، منحنی یادگیری بسیار سخت تری دارد. به علاو ه، اکثر عکاسان حتی از 90 درصد قابلیت های آن استفاده نمی کنند. پس اگر عکاس هستید و بهترین نرم افزار ویرایش عکس را می خواهید لایت روم را انتخاب کنید. فاقد تمام ویژگی های غیر ضروری است که عکاسان از آن استفاده نمی کنند.

تفاوت نسخه های فتوشاپ CC و CS6

تفاوت نسخه های فتوشاپ

Adobe Photoshop CS6 (که به عنوان ششمین نسخه Adobe Creative Suite شناخته می شود) از این نظر تفاوت قابل توجهی داشت که قیمت اولیه خرید آن بالا بود ولی لایف تایم بود و نیاز به تمدید سالانه نداشت ، به این معنی که اگر قصد استفاده طولانی مدت از آن نسخه را داشته باشید ، هزینه ی معقولی پرداخت کرده بودید.

از آنجایی که CS6 یک نسخه قدیمی است ، برخی از قوی ترین عملکردها یا ویژگی های دسترسی ابری را ندارد. با این حال ، هنوز هم اکثر ویژگی های اولیه و ضروری را انجام می دهد که اکثر کاربران برای آن به فتوشاپ روی می آورند . تصحیح رنگ پایه ، برش و ویرایش های گرافیکی عمومی را به راحتی پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه این است که دیگر فتوشاپ این نسخه را به فروش نمی رساند و برای تهیه آن باید بازار را زیر و رو کنید تا نسخه فیزیکی آن را پیدا کنید ( البته برای ما ایرانی ها همیشه نسخه کرک شده موجوده )

رابط CC بسیار شبیه به CS6 است اما هنوز تفاوت هایی وجود دارد که اصلاً بزرگ نیستند و وقتی به عملکرد آن نگاه می کنیم ، نیازی به ارتقاء از CS6 به CC نیست.

Photoshop CC تمام عملکرد های Photoshop CS6 را دارد. همچنین شامل برنامه های محبوبی مانند Illustrator ، InDesign ، After Effects ، Audition ، Dreamweaver و غیره می باشد.

Photoshop CC مطمئناً در زمینه ویژگی ابری برتری دارد. خوبی این موضوع این است که می توانید تمام فایل های خود را به سرعت و به راحتی به اشتراک بگذارید. به علاوه ، می توانید تنظیمات سفارشی شده را ذخیره کنید ، فضای کاری خود را تمیز کنید و موارد دیگر. در صورت تمایل ، می توانید 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان دریافت کنید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *