تبلیغات

تبلیغات

انواع مختلف تست های نفوذ

test-nofoz

تست‌های نفوذ بسته به چشم‌اندازی که نفوذگران اتخاذ می‌کنند و دامنه آزمایش می‌تواند متفاوت باشد. تعیین اینکه کدام نوع تست نفوذ برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نگرانی‌های امنیتی شما بهتر عمل می‌کند، می‌تواند به حذف خطرات خاص و کاهش مضرات تست نفوذ کمک کند که این یکی از خدمات شرکت امن افزاد گستر آپادانا می باشد.

 

تست نفوذ شبکه خارجی

تست نفوذ شبکه خارجی شامل نفوذگرها به سیستم شما بدون هیچ سطح دسترسی قبلی به شبکه شما می شود. به عبارت دیگر، نفوذگرها با استفاده از این روش آزمایشی به مناطق آسیب پذیر شبکه شما از محیط سیستم دسترسی پیدا می کنند.

این نوع آزمایش معمولاً در خارج از سایت انجام می شود تا به طور دقیق یک حمله سایبری واقعی را که توسط یک فرد خارجی انجام می شود شبیه سازی کند. مزیت اصلی تست نفوذ مانند  این است که سازمان شما را برای تهدیدی که همه با آن روبرو هستند آماده می کند: حملاتی که خارج از سایت و خارج از زیرساخت شبکه انجام می شود.

تست نفوذ شبکه داخلی

پنتست شبکه داخلی برای شبیه سازی یک حمله داخلی که توسط کاربر یا کارمند شبکه مخرب انجام می شود طراحی شده است. Pentester هک را از دو منظر مختلف انجام می دهد: به عنوان یک کاربر احراز هویت و به عنوان یک کاربر غیر احراز هویت.

هدف برای یک آزمایش داخلی مانند یک آزمایش خارجی است، اما این روش فرض می‌کند که هکر قبلاً تا حدودی به شبکه شما دسترسی دارد. حتی اگر هیچ یک از کارکنان شما فعالانه به دنبال آسیب رساندن به سازمان شما نباشند، بسیاری از نقض‌های داده شامل دخالت اجباری یا ناآگاهانه یک کارمند، فروشنده یا سایر کاربرانی است که به شبکه شما دسترسی دارند.

علاوه بر انجام نظارت مستمر سایبری و آموزش منظم امنیت سایبری برای کارکنان، انجام تست نفوذ شبکه داخلی می تواند به سازمان شما کمک کند تا برای این امکان بسیار واقعی آماده شود.

 

تست نفوذ برنامه های وب

شرکت‌های بیشتری شروع به ساختن کل چارچوب‌های آنلاین خود می‌کنند. این باعث می شود بسیاری از مشاغل از طریق وب سایت ها یا برنامه های وب سایت خود در برابر هکرها مستعد شوند.

با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب، چارچوب‌های امنیتی پایین آن‌ها آن‌ها را به اهدافی آسان برای هکرها تبدیل می‌کند تا به شبکه‌های بزرگ‌تر حمله کنند. این نوع تست نفوذ، توسعه، طراحی و کدگذاری وب سایت یا برنامه وب شما را ارزیابی می کند تا مناطقی را که اطلاعات حساس مشتری یا داده های شرکت را در معرض دید قرار می دهد، بیابد.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید فن کیس کامپیوتر

 

آزمون نفوذ مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی بحث برانگیزترین روش تست نفوذ است. این شامل دستکاری کارکنان شما و استفاده از آنها برای دسترسی به شبکه شما در یک حمله سایبری شبیه سازی شده است.

Pentesters ممکن است برای کارمندان شما یک ایمیل فیشینگ یا پیامک ارسال کنند تا ببینند آیا آنها به آن علاقه دارند یا خیر. یا ممکن است از طریق ایمیل، پیامک، تماس تلفنی یا تماس ویدیویی به عنوان رهبر شرکت جعل هویت کنند و سعی کنند اطلاعات را از کارمندان استخراج کنند. آنها ممکن است نمایه های رسانه های اجتماعی کارگران را بررسی کنند تا ببینند آیا اطلاعاتی در دسترس است که به آنها کمک کند رمز عبور یا سؤال امنیتی کارمند را بشکنند.

 

آنها می توانند به دفتر شما مراجعه کنند و ببینند که آیا می توانند وارد ساختمان شوند یا خیر. پس از ورود، نفوذگرها ممکن است یک دستگاه USB حاوی کدهای مخرب را برای کارگران بگذارند تا آنها را پیدا کنند، یا ببینند که آیا می‌توانند رمز عبور یا سایر اطلاعات حساس را با جستجو در میز کار و سطل‌های زباله به دست آورند.

تست نفوذ مهندسی اجتماعی می تواند برای آشکار کردن آسیب پذیری ها و ضعف های کاربران شبکه شما استفاده شود. در مقایسه با سایر انواع تست، یکی از مزایای اصلی تست نفوذ مانند این این است که دانش کارکنان شما و اجرای شیوه‌های امنیت سایبری ایمن را اندازه‌گیری می‌کند. این تست‌ها همچنین می‌توانند به راحتی برای بررسی مسائل امنیتی با کار از راه دور یا حضوری سازگار شوند.

 

با این حال، این نوع تست نفوذ نیاز به آمادگی و پیگیری بیشتری دارد. کارمندان باید درک کنند که هدف تقویت امنیت سایبری سازمان شما است، نه شرمسار کردن کسانی که مرتکب اشتباه می شوند یا مسیر شغلی آنها را خراب می کنند. هر زمان که کارگری در طی یکی از این آزمایش‌ها امنیت سازمان شما را به خطر انداخت، باید آموزش‌های امنیت سایبری بیشتری دریافت کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *