تبلیغات

آموزش نفوذ به سایت — معرفی 10 ابزار تست نفوذ به وب سایت

Site-penetration-training

در این مقاله قصد داریم تا 10 وب سایت آسیب پذیر برای آموزش نفوذ به سایت و هک اخلاقی را معرفی کنیم تا بتوانید آموزه های خود را در محیط واقعی اجرا کنید.

شرکت ها بیش از هر زمان دیگری به متخصصان امنیتی برای ایمن سازی شبکه ها و سیستم های خود نیاز دارند. بنابراین ، چه در حال شروع کار در موقعیت شغلی امنیت سایبری باشید و چه برای مدت طولانی متخصص بوده اید ، باید دائماً برای تمرین و تقویت مهارت های هک خود تلاش کنید.

با افزایش باگ های امنیتی یک سایت ، تعداد آسیب پذیری ها ، تعداد و تنوع حمله ها نیز افزایش می یابد. شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که سیستم ها و شبکه های رایانه ای آن ها ایمن هستند و هیچ حفره ای وجود ندارد که مهاجمان بتوانند از آن برای دسترسی و در اختیار گرفتن داده های حساس استفاده کنند.

هکرهای اخلاقی (یا کلاه سفید ها) و جویندگان جایزه نقش بسیار مهمی در محافظت از سیستم ها و شبکه ها از آسیب پذیری ها در برابر مهاجمان دارند. آن ها نماینده برخی از جذاب ترین مشاغل در جهان امروز هستند. و از آنجایی که مجرمان سایبری به طور مداوم راه های جدیدی برای نفوذ به سیستم‌ ها و شبکه‌ ها و توسعه ابزارها و تکنیک های جدید پیدا می کنند ، هکرهای اخلاقی دائماً نیاز به تمرین و تقویت مهارت های هک خود دارند.

آموزش نفوذ به سایت

راه های زیادی برای یادگیری هک اخلاقی و تست نفوذ وجود دارد ، چه آموزش‌های آنلاین ، ویدیوهای یوتیوب ، دوره ها ، کتاب ها ، پادکست‌ها و موارد دیگر ، اما همه می دانند که هیچ راهی بهتر از تمرین و تکرار به صورت عملی نخواهد بود. برای هکر های اخلاقی و تستر نفوذ احتمالا آزمایش قانونی مهارت ها کمی دشوار است ، بنابراین داشتن وب سایت های آسیب‌پذیر که محیطی امن برای آزمایش مهارت های هک شما فراهم می کنند ، راهی عالی برای به چالش کشیدن خود است.

وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب که از نظر طراحی آسیب پذیر هستند و فضای امنی برای هک ارائه می دهند ، زمینه مناسبی برای یادگیری هستند. با استفاده از آن ها ، هکر های جدید می توانند با یافتن آسیب پذیری ها آشنا شوند و محققان امنیتی و هکرها می توانند دانش خود را گسترش دهند.

اما قبل از معرفی این وبسایت ها ، بهتر است به صورت کامل با مفاهیم شبکه و امنیت آن آشنا شوید و روش های اصولی افزایش ایمنی سرور و تست نفوذ را بیاموزید. در زیر یکی از بهترین مجموعه های آموزش امنیت شبکه را قرار دادیم که برای افزایش دانش خود می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تست نفوذ چیست ؟

تست نفوذ که با عنوان Penetration test نیز شناخته می شود ، یک حمله سایبری شبیه سازی شده به سیستم رایانه شما برای آزمایش آسیب پذیری هایی است که می توان از آن ها سوء استفاده کرد. در زمینه امنیت برنامه های کاربردی وب ، تست نفوذ معمولا برای گسترش فایروال برنامه وب (WAF) استفاده می شود.

معرفی سایت های مجاز برای آموزش نفوذ به سایت

آموزش نفوذ به سایت

در این لیست بهترین سایت ها و کاربردی ترین برنامه ها برای آموزش نفوز به سایت به صورت عملی را قرار دادیم که به صورت رایگان می توانید از آن ها استفاده کنید.

1- Hack The Box

Hack The Box جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون بیش از 500000 هکر جدید ، دانش آموز ، متخصص امنیتی و گیمر از سراسر جهان را در خود جای داده است. Hack The Box (HTB) یک پلت فرم آنلاین پنتستینگ است که به شما امکان می دهد مهارت های امنیت سایبری خود را آزمایش کنید و همچنین ایده ها و تجربیات خود را در این انجمن شگفت انگیز شیر کنید.

HTB حاوی یچندین ماشین آسیب پذیر است که از شما دعوت شده است تا آن را هک کنید و برخی از چالش های آن به طور مداوم به روز می شوند و سناریوهای دنیای واقعی را شبیه سازی می کنند و برخی دیگر بیشتر CTF محور هستند. HTB همچنین میزبان CTF ها بر روی پلتفرم خود است که در سراسر جامعه هکرها بسیار محبوب هستند.

این سایت یکی از بهترین سایت ها برای پیاده کردن تمرینات آموزش نفوذ به سایت می باشد که تمام نیاز های هکر ها را فراهم می نماید.

2- CTFlearn

CTFlearn یکی دیگر از پلتفرم های هک اخلاقی بسیار محبوب است. یادگیری CTF که به عنوان «مبتدی‌ترین راه برای ورود به هک» ارائه می شود ، دارای بیش از 70000 عضو در سراسر جهان است که برای یادگیری ، تمرین و رقابت در آنجا هستند.

نام این پلتفرم از Capture The Flag (CTF) گرفته شده است که در جامعه هکرها به دلیل محتویات و شهرت آن به عنوان یک چالش امنیت سایبری مورد علاقه برای مبتدیان و همچنین هکرهای حرفه ای محبوب است. CTFlearn همچنین دارای چالش ها و رقابت هایی است که به کاربران این امکان را می دهد که هم به عنوان مهاجم و هم به عنوان مدافع عمل کنند.

اگر به عنوان مبتدی در این رشته وارد شدید بهتر از قبل از شروع یادگیری و تمرین ، آموزش اولیه امنیت شبکه را مشاهده نمایید. در زیر یکی از اصولی ترین و ابتدایی ترین آموزش های امنیت شبکه را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده نمایید.

3- HackThisSite

آموزش نفوذ به سایت

یکی از موارد مورد علاقه ما، HackThisSite یا HTS ، یک وب سایت هک عالی است که توسط جرمی هاموند تأسیس شده است، اما توسط یک مجموعه نگهداری می شود. این چالش های مختلف و متعددی را ارائه می دهد که شامل مهارت های هک مبتدی و همچنین پیشرفته است.

چالش ها با سناریوهای واقعی و شخصیت های مختلف سرگرم کننده و جذاب هستند. هر چالش دارای موضوعی در یک انجمن است که می توانید در مورد آن با سایر اعضای جامعه بحث کنید و منابعی را برای حل سریعتر معما ارائه دهید. شما حتی فرصتی برای هک کردن یک سیستم رای گیری دارید!

4- DVIA برای IOS

DVIA یک برنامه موبایل iOS است که برای کمک به علاقه‌مندان به امنیت تلفن همراه ، متخصصان و توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه در تمرین تست نفوذ طراحی شده است. اخیراً مجدداً منتشر شده و به صورت رایگان در GitHub در دسترس است.

DVIA شامل آسیب پذیری های رایج برنامه های iOS پس از 10 خطر برتر موبایل OWASP است. در سوئیفت نوشته شده است , تمام آسیب پذیری ها تا iOS 11 در آن بررسی شده است.در زیر مواردی که می توانید با آن ها تمرین کنید آورده شده است.

  • فیشینگ
  • تشخیص دستکاری
  • اشکال زدایی
  • هک Face ID
  • نشت داده های کانال جانبی
  • رمزنگاری شکسته
  • امنیت لایه شبکه

5- Hellbound Hackers یا هکر های جهنمی

Hellbound Hackers یک پلت فرم امنیتی همه جانبه کامپیوتری است، زیرا نه تنها چالش های عملی، مقالات، انجمن ها و مجموعه گسترده ای از آموزش های هک را ارائه می دهد، بلکه یکی از بزرگترین انجمن های هک موجود را با بیش از 100000 عضو ثبت شده دارد.

در Hellbound Hackers، شما این شانس را خواهید داشت در چالش های زمان بندی شده شرکت کنید که از شما می خواهند یک آسیب پذیری و راهی برای اصلاح آن پیدا کنید. یادگیری نحوه نفوذ عوامل مخرب به سیستم ها نیز به شما یاد داده شده که چگونه در برابر آنها دفاع کنید. برای مبتدیان عالی است زیرا چالش های ساده تری را ارائه می دهد ، اما حرفه ای ها نیز می توانند از آن لذت ببرند.

آموزش نفوذ به سایت

برخی از چالش های مختلف در Hellbound Hackers عبارتند از:

  • هک اپلیکیشن
  • هک وب اولیه
  • هک جاوا اسکریپت
  • چالش های ریشه یابی
  • چالش های تست نفوذ به سایت

برای اینکه در چالش های نفوذ به سایت موفق شوید بهتر است اموزش حرفه ای آن که توسط فرادرس آماده شده است را ببینید. در زیر لینک دسترسی به این آموزش آورده شده است.

6- OWASP Mutillidae II

یکی از پروژه های OWASP است که به وسیله زبان PHP نوشته شده است ، این یک برنامه وب آسیب پذیر منبع باز است که می تواند در لینوکس و ویندوز با استفاده از  wamp و xampp استفاده شود. دارای بیش از 40 آسیب پذیری است که می توانید آن ها را برای افزایش مهارت های هکری خود انتخاب و تمرین نمایید.

این سایت نیز برای تمرین و کسب تجربه بسیار موثر بوده و آموزش نفوذ به سایت را می توان با این سایت سریع تر فراگرفت و تمرینات خود را بر روی این سایت پیاده سازی کرد.

7- HackThis!!

Defend the Web ، که در اصل با نام HackThis !! شناخته می شود ، یک پلت فرم امنیت سایبری تعاملی است که برای ارائه چالش هایی مناسب با تمام سطوح مهارت طراحی شده است. دارای بیش از 60 سطح هک و مقاله است که تمام حوزه های امنیتی از جمله مواردی که به طور خاص موجود است را پوشش می دهد.

دسته بندی های مختلفی وجود دارد ، مانند سناریوهای خیالی که در آن شما به عنوان یک متخصص امنیتی کار می کنید و باید از یک وب سایت در برابر هکرها محافظت کنید. حتی هر از گاهی مسابقات CTF را میزبانی می کند و جامعه فعالی با بیش از 600000 شرکت کننده دارد.

8- WebGoat

یکی از محبوب ترین ها WebGoat است و یک برنامه بسیار ناامن است که یک محیط یادگیری برای نقص های رایج برنامه سمت سرور فراهم می کند. این برنامه برای کمک به افراد در یادگیری امنیت برنامه‌ها و تمرین مهارت‌های تست نفوذ به سایت طراحی شده است.

هر درس این فرصت را به شما می دهد که در مورد یک مشکل امنیتی خاص یاد بگیرید و از آن در برنامه استفاده کنید.

9- Root Me

Root Me یک پلت فرم آموزشی امنیتی چند زبانه و مکانی عالی برای آزمایش و پیشرفت مهارت های هک شما است. دارای بیش از 300 چالش است که به طور منظم به روز می شوند و بیش از 50 محیط مجازی دارد. Root Me همچنین دارای یک جامعه پرشور با بیش از 2000000 عضو است

موضوعات مختلف تحت پوشش Root Me عبارتند از:

  • تحقیق دیجیتال
  • اتوماسیون
  • شکستن رمزگذاری
  • چالش های شبکه
  • نفوذ به SQL

این یک پلت فرم قوی و یک راه عالی برای تمرین مهارت های هک شما است، اگرچه به اندازه برخی از موارد بالا در این لیست برای مبتدیان نیست.

10- OverTheWire

OverTheWire یک مکان عالی دیگر برای سرگرمی و یادگیری است که بازی های جنگی و مناطق جنگی را برای سطوح مختلف مهارت ارائه می‌کند ، البته به سمت مفاهیم پیشرفته تر هک متمایل است. هر سطح سناریوهای خاص خود را دارد. شما به عنوان یک هکر مبتدی شروع می کنید و به سمت موارد چالش برانگیزتر پیشرفت می کنید.

برای اینکه آشنایی بیشتری با تست نفوذ و روش های اصولی رخنه به سایت های بالا را پیدا کنید ، می توانید آموزش رایگان و حرفه ای نفوذ که توسط فرادرس آماده شده است را از لینک زیر مشاهده نمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *