تبلیغات

تبلیغات

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان و ایده های جذاب برای مبتدیان

database-project

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا پروژه پایگاه داده ها را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده و ایده های جدید و جذاب را برای تولید پروژه های جدید معرفی کنیم.

اگر به دنبال ایده هایی برای پروژه های پایگاه داده هستید ، جستجوی شما در این سایت متوقف می شود زیرا ، ایده های جالب برای پروژه های پایگاه داده و هر گونه کمکی برای پروژه های پایگاه داده در این مقاله آورده شده است.

داشتن ایده های پروژه پایگاه داده برای دانشجویان علوم کامپیوتر و آی تی قبل از شروع پروژه مهم هستند. اگر دانشجوی علوم کامپیوتر هستید، پس می دانید پایگاه داده چیست و چقدر برای ما اهمیت دارد. بنابراین اگر قصد دارید پروژه خود را بر روی پایگاه داده انجام دهید، گزینه های زیادی برای آن دارید.

اگر اطلاعات زیادی از پایگاه داده ندارید و می خواهید به صورت کامل با این مباحث آشنا شوید می توانید از لینک زیر به آموزش های حرفه ای دیتابیس دسترسی داشته باشید و دانش پایگاه داده خود را بروز نگه دارید.

آماده سازی پروژه پایگاه داده MySQL

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان

دو رویکرد متفاوت برای راه اندازی پروژه های پایگاه داده MySQL وجود دارد. راه آسان و راه سخت، با این حال تفاوت کمی وجود دارد که تعیین می کند راه اندازی شما به کدام سمت می رود.

مزایای پروژه های پایگاه داده MySQL

برای دریافت بهترین مزایای از پروژه های پایگاه داده MySQL استفاده کنید زیرا آن ها کاملاً با دستور العمل های بهبود پایگاه داده فعلی مطابقت دارند و اجازه می دهند از یک چارچوب کنترل بازپخش برای پیشرفت گروه پایگاه های داده استفاده شود، که برای چرخش عملی رویداد ها ضروری است.

هنگام کار با اشیاء در پروژه های پایگاه داده MySQL می توانید از هایلایت های بیشتری استفاده کنید. یکی از آن ها بازسازی و تغییر برنامه ریزی شده برای بهبود شفافیت و در عین حال صرفه جویی در کانسپت است. فصل بندی هایی که به یک آیتم تغییر نام داده شده اشاره می کنند، طبیعتاً در تمام محتوای پروژه به روز می شوند. رشته های متنی و نظراتی که حاوی نام هستند نیز به روز می شوند. شما باید یک بار ارتباط و پیکربندی معنادار را در یک قرار داد سازمانی انتخاب کنید و دفعه بعد از طرح اولیه استفاده کنید.

مای اس کیو ال

پروژه های پایگاه داده MySQL تا حد زیادی به توسعه پایگاه داده کمک می کند. آن ها اسکریپت های شما را در یک ساختار معقول ، مناسب برای مسیریابی و سازماندهی طبقه بندی می کنند ، گسترش پایگاه داده آفلاین را با مجموعه ای از ویژگی های کاربردی ، مانند تکمیل کد در کد SQL، refactoring، بررسی و غیره پیشنهاد می کنند. از پروژه های پایگاه داده MySQL در هنگام توسعه پایگاه های داده استفاده کنید و تفاوت را تجربه کنید.

در لینک زیر آموزش کامل مای اس کیو ال که توسط سایت فرادرس تهیه شده را قرار می دهیم تا به صورت کامل با این نرم افزار پایگاه داده آشنا شوید.

درباره پایگاه داده SQL

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان

SQL برای برقراری ارتباط با پایگاه داده استفاده می شود. SQL یک زبان استاندارد برای ذخیره ، دستکاری و بازیابی داده ها در پایگاه های داده است. پروژه های ما نحوه استفاده از SQL را در موارد زیر به شما آموزش می دهند: MySQL، SQL Server، MS Access، Oracle، Sybase، Informix، Postgres و سایر سیستم های پایگاه داده. IDE های زیادی برای پایگاه داده Sql وجود دارد: توسعه دهنده Oracle Sql، برنامه Oracle express، Microsoft Access، توسعه دهنده PL / SQL و غیره.

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان برای سیستم مدیریت خوابگاه

سیستم مدیریت خوابگاه

طراحی پایگاه داده برای سیستم مدیریت خوابگاه به روش دستی فرآیند خسته کننده ای است، زیرا زمان زیادی نیاز خواهد داشت، اما با سیستم مدیریت کامل ، ما به راحتی می توانیم جزئیات مشتری ، وضعیت اتاق ، رزرو ، شعبه خوابگاه ، کارمندان ، پرداخت ها و تراکنش را مدیریت کنیم. بنابراین، می توان به راحتی از تکرارهای زیادی اجتناب کرد که باعث کاهش تعداد داده ها می شود. به همین دلیل می توانید دانلود پروژه پایگاه داده رایگان را به جای نوستن کد های زیاد انتخاب کنید

طراحی پایگاه داده سیستم مدیریت خوابگاه نرم افزاری است که برای مدیریت فعالیت های مختلف در هاستل توسعه یافته است. در چند سال گذشته تعداد مسافران در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است. به این ترتیب تعداد هتل ها نیز برای اسکان مسافران در سراسر جهان افزایش می یابد. برای بررسی و دانلود این پروژه پایگاه داده کلیک کنید.

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان برای سیستم مدیریت سفارش و تحویل

سیستم مدیریت سفارش و تحویل

این طراحی پایگاه داده برای سیستم مدیریت سفارش و تحویل ، راه حلی برای تسهیل سیستم سفارش و تحویل است. طراحی پایگاه داده سیستم مدیریت سفارش با استفاده از ERD  و برنامه JAVA است. طراحی پایگاه داده سیستم برای مدیریت سفارش و تحویل ، مشتریان را در طول تراکنش راهنمایی می کند تا اطمینان حاصل کند که سفارش ها به درستی و بدون تردید تحویل داده می شوند. برای دسترسی به این پایگاه داده روی کلیک کنید.

دانلود پروژه پایگاه داده رایگان برای سیستم مدیریت بوتیک

این طراحی پایگاه داده سیستم مدیریت بوتیک یا پروژه طراحی پایگاه داده برای سیستم مدیریت بوتیک با ERD،  کاغذبازی را که توسط صاحبان فروشگاه را کاهش می دهد. همچنین به آن ها کمک می کند تا داده های پوشاک ، مشتریان ، ارائه دهندگان را با سهولت فوق العاده نگهداری کنند .

سیستم مدیریت فروشگاه بوتیک پیشنهادی برای خواسته ها و مقرون به صرفه برای مردم ساخته شده است. این سیستم ها شامل پوشاک ، موجودی و فروش و غیره است. برای دسترسی به داده های پروژه کلیک کنید. همچنین اگر به دنبال پروژه های بیشتری هستید و می خواهید فایل دانلود پروژه پایگاه داده رایگان را پیدا کنید می توانید به انگلیسی در گوگل جستجو نمایید.

بهترین ایده ها و موضوعات پروژه SQL

هنگامی که یک پایگاه داده با قابلیت کاربرد واقعی می سازید و طراحی می کنید، نه تنها درک مفهومی شما را اصلاح می کند، بلکه مهارت های حل مسئله شما را نیز تقویت می کند. بنابراین، با اجرای ایده های پروژه پایگاه داده SQL زیر، مهارت های خود را تقویت کنید و حرفه خود را شروع کنید

1. سیستم مدیریت کتابخانه

یک سیستم مدیریت کتابخانه آنلاین یک راه آسان برای انتشار کتاب و همچنین مشاهده کتاب ها و عناوین مختلف موجود در یک دسته ارائه می دهد. این نوع سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) را می توان به راحتی در Asp.Net با استفاده از C# توسعه داد.

اگر اطلاعات زیادی از این زبان ها ندارید و می خواهید زبان سی شارپ را بیاموزید. یکی از بهترین راه ها استفاده از آموزش های آنلاین فرادرس است ، این آموزش ها بسیار حرفه ای و کاربردی بوده و به نسبت هزینه ی کمی نیز دارند. برای مشاهده مجموعه آموزش های سی شارپ فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید.

کتابخانه دانشگاه خود را مثال بزنید، جایی که اساتید و دانشجویان می توانند کتاب به امانت بگیرند. به طور کلی ، تعداد روز هایی که باید کتاب را برگردانید برای هر دو گروه متفاوت است. همچنین، هر کتاب دارای یک شناسه منحصر به فرد است ، حتی اگر نسخه ای از همان کتاب توسط همان نویسنده باشد. طرای این سیستم یکی از روش های افزایش تجربه تولید و طراحی پایگاه داده محسوب می شود.

2 – پایگاه داده برنامه های کاربردی خرده فروشی آنلاین

از آنجایی که تجارت الکترونیک در سرتاسر جهان رشد قابل توجهی را تجربه می کند ، پایگاه های داده برنامه های خرده فروشی آنلاین از محبوب ترین ایده های پروژه SQL هستند. این اپلیکیشن به مشتری امکان ثبت نام و خرید کالا را از طریق اینترنت می دهد. فرآیند ثبت نام به طور کلی شامل ایجاد یک شناسه و رمز عبور منحصر به فرد مشتری است و در بسیاری از موارد اطلاعاتی مانند نام ، آدرس ، اطلاعات تماس ، اطلاعات بانکی و غیره را در بر می گیرد.

هنگامی که کاربر محصولی را خریداری می کند ، فاکتور بر اساس مقدار ، قیمت و تخفیف( در صورت وجود) ایجاد می شود. مشتری باید یک روش پرداخت را برای تسویه تراکنش قبل از تحویل آن به محل مورد نظر ، انتخاب کند.

برای طراحی این نوع برنامه باید زبان برنامه نویسی تحت وب را بیاموزید. یکی از ساده ترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب ، PHP می باشد. برای آموزش این زبان می توانید آموزش های حرفه ای فرادرس را مشاهده کنید.

3- مدیریت کنترل موجودی

پایگاه داده

کنترل موجودی فرآیند حصول اطمینان از اینکه یک شرکت دارای انبار کافی از مواد و محصولات است تا بدون تأخیر نیازهای مشتریان را برآورده کند. هر دو وضعیت مازاد و کمبود نامطلوب هستند و هدف این است که با حفظ موجودی در سطح بهینه ، سودآوری را به حداکثر برسانیم.

بنابراین ، اهداف طراحی پایگاه داده مدیریت کنترل موجودی بر نگهداری اقلام مورد نیاز ، افزایش گردش موجودی ، حفظ سطح ایمنی انبار ، تامین مواد اولیه با هزینه های کمتر ، کاهش هزینه های ذخیره سازی ، کاهش هزینه های بیمه و غیره تمرکز دارد.

4- بانک اطلاعاتی سیستم راه آهن

در این سیستم پایگاه داده ، شما باید ایستگاه های قطار مختلف ، مسیر های قطار بین ایستگاه های متصل ، جزئیات قطار (یک عدد منحصر به فرد برای هر قطار) ، مسیرها و برنامه های قطار و اطلاعات قطار ، رزرو مسافر را مدل سازی کنید. برای ساده کردن پروژه خود، می توانید فرض کنید که همه قطارها هر روز حرکت می کنند و تنها یک روز سفر به مقصد خود دارند.

5- سیستم مدیریت حقوق و دستمزد

این یکی از ترجیح داده شده ترین ایده های پروژه پایگاه داده SQL به دلیل استفاده گسترده در همه صنایع است. سیستم مدیریت حقوق و دستمزد یک سازمان ، پرداخت حقوق ماهانه ، مالیات و تامین اجتماعی کارکنان را محاسبه می کند. دستمزدها را با استفاده از داده‌های کارکنان (نام ، محل خدمت ، مقیاس حقوق ، مزایا و غیره) ، سوابق حضور و غیاب و مرخصی های گرفته شده ، محاسبه خواهد کرد.

سپس نرم افزار بر اساس فرمول های خاصی نتایجی را در قالب فایل های بانکی و حقوق و دستمزد تولید می کند. به همین ترتیب ، یک پرونده مالیاتی برای اداره مالیات ایجاد شده و در پایگاه داده ذخیره می شود.

دلایل استفاده از پروژه پایگاه داده رایگان

پروژه ها یک محیط یادگیری فعال ایجاد می کنند که در آن ذهن می تواند انتقادی فکر کند و از روش های مبتنی بر پرس و جو برای یافتن راه حل ها استفاده کند. هنگام انتخاب یک پروژه SQL ، به طور کلی باید پروژه ای را انتخاب کنید که در آن حداقل از تکنیک های عادی سازی پایگاه داده استفاده کنید. این ها رویکرد های طراحی هستند که وابستگی و افزونگی داده را کاهش می دهند.

همچنین این پروژه ها دید عالی برای طراحی انواع پروژه های پایگاه داده به شما می دهد که فقط با آموزش SQL Server می توانید طراحی پایگاه داده را به صورت حرفه ای انجام دهید. اگر با SQL Server آشنایی ندارید می توانید آموزش کامل آن را از لینک زیر دانلود نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *