تبلیغات

تبلیغات

چرا برای مسائل حقوقی حتماً باید از یک وکیل متخصص کمک بگیریم؟

vakil

مطابق با اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن یک وکیل متخصص جزء حقوق اولیه شهروندان محسوب می‌شود. در واقع در همه دادگاه‌ها طرفین دعوا حق دارند که برای دفاع از حقوق خود یک وکیل انتخاب کنند و چنانچه توانایی انجام این کار را نداشته باشند می‌بایست که برای آن‌ها شرایطی فراهم شود که وکیلی را انتخاب و تعیین کنند.

بر این اساس درمی‌یابیم که کمک گرفتن و داشتن یک وکیل برای رسیدگی به مسائل حقوقی مختلف یک امر بسیار مهم و ضروری است. در ادامه این راهنما به بررسی دلایل اهمیت حضور وکیل خواهیم پرداخت.

دانش حقوقی وکیل متخصص

همانطور که یک پزشک راجع به مسائل پزشکی اطلاعات تکمیلی دارد و می‌تواند به راحتی به بیماران کمک کند، وکیل نیز با تسلط و اشراف کامل بر مسائل حقوقی می‌تواند پرونده‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد.

هیچ‌گاه یک فرد بدون داشتن سواد پزشکی نمی‌تواند اظهار نظر کرده و داروی درستی را برای بیمار تجویز کند، این موضوع در رابطه با علم حقوق نیز وجود دارد.

یک وکیل متخصص سال‌ها درس خوانده و آزمون‌های تایید صلاحیت بسیار دشوار و زیادی را پشت سر گذاشته است. بنابراین فردی که در چنین دوره‌های آموزشی شرکت نکرده است، نمی‌تواند ادعای تخصص کند.

وکلا قادر به قبول هر پرونده‌ای هستند اما برای بالا بردن کیفیت کار خود معمولاً در یک رشته خاص مثل خانواده، دیوان عدالت اداری، دعاوی ملکی و… به صورت تخصصی به فعالیت می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وکیل خانواده و طلاق توافقی به سایت خانه وکلا مرجعه نمایید : https://khanehvokala.com/family-lawyer/divorce-by-consent/

آگاهی وکیل راجع به مسائل حقوقی

وکیل با مسائل حقوقی مختلف آشنا بوده و پس از برگزاری یک جلسه مشاوره و صحبت، مشکل حقوقی شما و راه حل آن را تشخیص می‌دهد.

او می‌تواند با تکیه بر دانش و تخصص خود تشخیص دهد که چه دعوایی می‌بایست در دادگاه مطرح شود، چه مدارکی برای احقاق حق موکل نیاز است، کدام دادگاه بهتر است و چطور باید در دادگاه دفاع کند.

لازم است بدانید که نوشتن دفاعیه و اقامه دفاع در دادگاه یک امر بسیار سخت محسوب می‌شود،‌ چرا که وکیل می‌بایست با توجه به جو حاکم بر دادگاه و قدرت وکیل طرف مقابل، بهترین و موثرترین دفاعیه را ارائه دهد. معمولاً در چنین شرایطی حضور یک وکیل «الزامی» می‌باشد.

آشنایی وکیل متخصص با قوانین مختلف

لازم است بدانید که قوانین کشور به طور مرتب در حال تغییر هستند و امکان اضافه یا کسر شدن مواد و تبصره‌های قانونی گوناگون نیز همواره وجود دارد. وکیل با وجود داشتن سال‌ها تجربه همچنان دانش خود را به روز نگه داشته و از تمامی حذف و اضافات قانونی با خبر است.

همچنین بخوانید  تحصیل در کانادا برای چه رشته هایی ممکن است؟

اغلب افراد جامعه که با علم حقوق درگیر نیستند بر این موارد واقف نبوده و اگر با مسئله حقوقی روبرو شوند به دلیل اطلاعات نا کامل، احتمال برنده شدن در دادگاه برایشان بسیار پایین می‌آید.

جالب است بدانید که در برخی از موارد زمانی که رای دادگاه صادر می‌شود امکان دوباره مطرح کردن دعوا وجود نخواهد داشت.

حال تصور کنید که رای دادگاه خلاف آن چیزی است که انتظارش را داشتید و در عین حال فرصت مطرح کردن دوباره دعوا را نیز ندارید. اگر در ابتدای کار به یک وکیل متخصص و مجرب مراجعه کنید، از این موضوع پیشگیری خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وکیل دیوان عدالت اداری به سایت آژانس حقوقی وکلا مراجعه نمایید.

آشنایی وکیل متخصص با مسیر دعوا

یک وکیل کاربلد می‌داند که پرونده شما در چه مرحله‌ای قرار دارد و قدم بعدی برای بهتر شدن اوضاع چیست. وکیل به خوبی از این موضوع با خبر است که آیا می‌تواند درخواست اعاده دادرسی کند یا به طور کل حق اعتراض وجود دارد یا خیر؟

کوتاه شدن جریان رسیدگی به پرونده

لازم است بدانید که پروسه رسیدگی به برخی از پرونده‌های حقوقی در دادگاه بسیار طولانی است. حال فرض کنید که مشکل حقوقی شما نیز از این دسته باشد و برای حل آن از کمک وکیل هم استفاده نکرده‌اید.

اگر شهر محل دادگاه با شهر محل سکونت شما متفاوت باشد و یا شاغل باشید، قطعاً رفت و آمد مکرر به دادگاه برای شما بسیار خسته‌کننده و زیان‌آور خواهد بود، چرا که علاوه بر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، زمان شما نیز هدر می‌رود.

وکیل می‌تواند به عنوان نماینده شما در تمامی جلسات دادگاه حاضر شود و به خوبی از پرونده دفاع کند. در چنین حالتی شما مجبور نخواهید بود که هر بار به دادگاه مراجعه کنید و به راحتی می‌توانید به امور خود بپردازید.

اهمیت حضور وکیل متخصص در کسب و کار

مسائل قانونی مرتبط با کسب و کار معمولاً بسیار گسترده می‌باشد. اما جالب است بدانید که دانستن تمامی این مسائل برای فردی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارد ضروری نیست. اما آن چیزی که اهمیت دارد؛ حضور یک وکیل همه فن حریف در کسب و کارهای کوچک تا بزرگ است.

وکیل به طور معمول بر تمامی قوانین مرتبط با کسب و کار مثل ثبت و راه‌اندازی، ضوابط مربوط به مالیات و… تسلط دارد، از این رو می‌توان از حضور و مشاوره او برای امنیت کسب و کار خود بهره ببرید.

همچنین توصیه می‌شود که از یک وکیل مجرب در خرید و فروش با مبالغ بالا نیز کمک بگیرید. در واقع وکیل امنیت قانونی کسب و کار یا خرید و فروش شما را تضمین خواهد کرد. حضور وکیل در مواردی مثل خرید و فروش ملک، خرید و فروش ماشین‌های گران قیمت، خرید و فروش‌های تجاری، تنظیم سند و دریافت و پرداخت پول و…  جهت جلوگیری از ضرر و زیان به شدت توصیه می‌شود.

همچنین بخوانید  لذت خرید از فروشگاه‌های آنلاین دیجیتالی با گیفت کارتی

کمک گرفتن از یک وکیل متخصص در جریان ازدواج و طلاق

ازدواج و طلاق دو امر بسیار مهم در زندگی افراد بشمار می‌روند. لازم است بدانید که سند ازدواج یا مطالبه حقوق قانونی در طلاق از جمله موارد حقوقی مهمی محسوب می‌شوند که پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارند، از این رو توصیه می‌شود که حتماً در چنین مواردی از یک وکیل مجرب کمک بگیرید.

آشنا نبودن با مسائل حقوقی و قانونی ازدواج و طلاق می‌تواند تاثیر بسیار بد و جبران‌ناپذیری در زندگی شما بگذارد، از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در این باب، از مشاوره و کمک یک وکیل خبره و متخصص استفاده کنید.

چنانچه به دنبال یک وکیل متخصص هستید که مسائل حقوقی خود را با وی در میان بگذارید، آژانس حقوقی خانه وکلا و صلح‌طلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به سایت‌های ذکر شده از مشاوره حقوقی رایگان نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.


 منبع : کی خوبه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *