تبلیغات

تبلیغات

قدرتمند ترین ابزار برای تخریب بتن معرفی شد

20211115_202353

بتن به دلیل مقاومت بالا و مزایای دیگری که دارد از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می‌ شود، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف باید تخریب گردد. قدرتمندترین ابزار برای تخریب بتن ابزاری است که بتواند در کمترین زمان ممکن با قدرتی کافی عمل تخریب را انجام دهد. ابزارهای مختلفی برای خراب کردن سطوح بتنی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که هر کدام از قدرت و ویژگی‌ های مخصوص به خود برخوردارند و برای سطوح مختلف بتنی با ضخامت‌ های متفاوت کاربرد دارند.

در ادامه این مطلب به بررسی ابزارهای قدرتمند تخریب بتن می پردازیم. اگر شما نیاز به اجاره ابزار ساختمانی دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه تهران تخریب بهره بگیرید.

ابزارهای قدرتمند تخریب بتن

دلایل مختلفی برای تخریب بتن وجود دارند که از مهمترین آنها می‌ توان به فرسودگی بتن، تغییر نقشه، وجود عیب در بتن و بتن ریزی اشتباه اشاره کرد. برای انتخاب ابزار تخریب بتن باید به مواردی همچون ضخامت بتن، ابعاد و اندازه محل مورد نظر، بودجه، هدف تخریب و … توجه کرد.
امروزه از روش‌ های مختلفی مانند تزریق مواد شیمیایی به بتن و روش‌ های مکانیکی عمل تخریب را انجام می‌ دهند. ابزارهای قدرتمند مختلفی برای خراب کردن سطوح و مقاطع مختلف بتنی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که شامل موارد زیر می ‌باشند.

1- واترجت

در زمان‌ هایی که عمل تخریب بتن از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در نهایت دقت انجام شود، از دستگاه واترجت استفاده می‌ کنند. گاهی اوقات نیاز است یک نقطه یا سطح بتنی تخریب گردد ولی نباید به اطراف آن و مقاومت کل سازه آسیبی وارد شود، از این رو نمی‌ توان با ابزارهای مکانیکی ضربه زن تخریب را انجام داد. در این مواقع از واترجت که آب را با فشار بسیار زیاد وارد منافذ بتن می‌کند، بهره می‌ گیرند.
واترجت یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تخریب بتن شناخته می‌ شود که هنگام استفاده از آن گرد و غباری به وجود نمی‌ آید و سر و صدایی ایجاد نمی‌ گردد. واترجت آب را با فشار 1500 تا 3000 بار وارد بتن می‌ کند که در اثر این فشار زیاد بتن به شکل خطوط تمیز برش داده می‌ شود.

2- پیکور

به ابزارهای تخریب بتن و سنگ که به شکل مکانیکی و توسط نیروهای مختلف مانند برق، باد، بنزین، هیدرولیک و یا ترکیبی عمل می‌ کنند، پیکور می‌ گویند. پیکور پرکاربردترین و قدرتمندترین ابزار برای تخریب بتن است که در مدل‌ های مختلف وجود دارد.


پیکور را با نام‌ های دیگری همچون بتن کن، چکش برقی، چکش تخریب بتن و یا هیلتی نیز می‌ شناسند. زمانی که برای تخریب بتن نیاز به استفاده از روش مکانیکی و اعمال ضربه باشد می‌ توانیم پیکورها را به کار بگیریم. هیلتی یا همان چکش‌ های تخریب کننده بتن در وزن‌ های مختلفی با قدرت متفاوتی در بازار موجود می‌ باشند که هر چقدر سنگین باشند، از نیروی بیشتری برخوردار هستند.
پیکورهایی که تخریب با آنها به کمک دست صورت می‌ گیرد، سایز و وزن کمتری دارند اما سایزهای بزرگتر آنها را به بیل مکانیکی متصل کرده و تخریب را با کمک آن انجام می‌ دهند. از مهمترین انواع پیکور می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
● پیکور هیدرولیکی
این ابزار سنگین دارای مدل‌های مختلف 900 کیلوگرمی تا 4 تنی را دارد که به انتهای بازوی بیل مکانیکی متصل می‌ شود و تخریب بتن با ضخامت زیاد را با قدرت بالایی انجام می‌ دهد. استفاده از پیکور بیل مکانیکی به عنوان ابزاری قدرتمند برای تخریب بتن یکی از بهترین روش‌ ها محسوب می‌ شود.
ممکن است به این سوال برایتان پیش بیاید که شما برای کاری که می خواهید انجام دهید حدود یک ساعت با آن ابزار می خواهید کار کنید و خرید پیکور کار بصرفه ای نیست. به همین دلیل اجاره دستگاه هیلتی در تهران بهترین روش برای داشتن یک هیلتی قدرتمند است. که در سایت تهران تخریب این امکان وجود دارد که بتوانید در صورت نیاز به صورت ساعتی ابزار مورد نظر خود را اجاره کنید.
همچنین از چکش‌ های تخریب بتن با وزن 120 کیلوگرم تا 600 کیلوگرم برای تخریب در نقاطی که فضا کوچک است مانند ساختمان‌ های شهری با نصب بر روی مینی لودر (بابکت) و مینی بیل استفاده می‌ گردد.

همچنین بخوانید  تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی

● پیکور بادی
پیکور بادی همان چکش تخریب بتن می‌ باشد که با استفاده از نیروی هوای فشرده ضربه‌ های لازم را وارد می‌ کند. این نیروی هوا از طریق یک کمپرسور بادی تولید می‌ شود. وزن پیکور بادی یا چکش پنوماتیک سبک می‌ باشد و نیروی انسانی می‌ تواند با در دست گرفتن آن عمل تخریب بتن را انجام دهد.
این نوع ابزار تخریب بتن برای مکان‌ هایی که برق وجود ندارد و یا مکان هایی که به دلیل وجود آب و رطوبت نمی‌ توان از ابزارهای برقی استفاده کرد، کاربرد دارد.
● پیکور برقی
پیکور یا چکش برقی یکی از پر مصرف‌ ترین ابزارهای ساختمانی به شمار می‌ رود که برای تخریب انواع بتن مسلح و غیرمسلح، دیوار آجری، کاشی و سنگ مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این ابزار قدرتمند تخریب بتن نیروی مورد نیاز برای ضربه زدن را از طریق برق تامین می‌ کند و در سایزهای مختلف با وزن‌ های متفاوت در بازار موجود می‌ باشد. هر چقدر پیکور برقی سنگین‌ تر باشد، از قدرت بیشتری نیز برخوردار است.
هیلتی نام یکی از شرکت‌ های معتبر در زمینه تولید انواع چکش برقی است که در میان عموم مردم استفاده از این نام برای تمام پیکورها یا چکش‌ های برقی مرسوم شده است و به تمام پیکورهای برقی هیلتی گفته می‌ شود.

تخریب بتن با توجه به قطر و ضخامت بتن، علت تخریب، میزان فرسودگی و آسیب بتن و … با روش‌ ها و ابزارهای متفاوتی صورت می‌ گیرد. شما می‌ توانید برای کرایه بتن کن، انواع پیکور و چکش تخریب بتن و دیگر ابزارهای لازم جهت خراب کردن سطوح بتنی به مجموعه تهران تخریب به آدرس سایت tehrantakhrib.com مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *