تبلیغات

تبلیغات

چه رفتار هایی باعث جلوگیری از جوش صورت می شود؟

The-effect-of-behavior-on-facial-acne

علاوه بر تغذیه عوامل موثر دیگری نیز هستند که با رعایت آنها می توان از جوش زدن جلوگیری کرد. شاید این رفتار ها در ظاهر هیچ ربطی به جوش صورت نداشته باشند ولی از عوامل اصلی جوش زدن شما هستند. عصبانی شدن، استرس زیاد و عدم نظافت صورت و بدن از عواملی هستند که باعث جوش زدن شما می شوند که شما با رعایت نکاتی می توانید از جوش زدن خود جلوگیری کنید و به نوعی درمان جوش صورت خود را با تغییر در رفتار روزانه خود انجام دهید.

1. عصابنیت بی دلیل در کار های روزمره

هر انسانی در طول روز خود با مسائلی مواجه می شود که برایش خوشایند نیست و همین مسائل موجب عصبانیت شما می شود. عصبانیت بیش از حد در طول روز باعث تحریک پوست و هورمون ها شده که از دلایل جوش زدن هستند. بهتر است در مسائلی که عصبانیت آن بیهوده است خود را کنترل کرده و عصبانیت خود را بروز ندهید. شما با کنترل خشم و عصبانیت خود هم از جوش زدن جلوگیری می کنید هم اطرافیانتان را آزرده خاطر نمی کنید. عصبانیت های ریز ولی پی در پی در طول روز بعد از مدتی اثرات خود را روی صورت شما می گذارند و باور کنید وقتی به دنبال درمان جوش صورت باشید بیشتر عصبانی می شوید پس بهتر است قبل از اینکه دیر شود روی رفتار خود کنترل داشته باشید. عصبانیت علاوه بر جوش زدن تاثیراتی روی مو ها و قلب و کل بدن دارد پس از آن تا حد ممکن دوری کنید و آرامش خود را حفظ کنید. برای جلوگیری از عصبانیت بیش از حد در طول روز بهتر است در صورتی که میبینید بحثی به سمت جدی شدن و عصبانیت پیش می رود قبل وقوع آن، آن را متوقف کنید و ادامه ندهید. یا از انجام کار هایی که ممکن است باعث عصبانیت شما شود دوری کنید. پشیمانی نیز یکی از عواقب بعد از عصبانیت است انسان ها وجود خود را هنگام عصبانیت به راحتی نشان می دهند و همین دلیلی است که شما حرفی بزنید یا عملی انجام دهید که برای شما مناسب نباشد و دردسر هایی برای شما ایجاد شود پس تا جای ممکن از عصبانیت زیاد و بیهوده در طول روز دوری کنید.

2. استرس را تمام کنید!

داشتن استرس در اتفاقات مختلف رزوانه یا هفتگی بسیار نرمال است ولی وقتی این استرس بیش از حد می شود و شما در هر مسئله حتی بسیار کوچک دچار استرس می شوید یک اتفاق ناخوشایند است. استرس داشتن بیش از حد حتی برای مسائل بی اهمیت یا کوچک برای بدن مضرر است و حال روحی شما را نیز بدتر می کند. استرس بیش از حد در طول روز علاوه بر آسیب به حال روحی شما باعث تحریک پوست و هورمون ها می شود که از دلایل اصلی جوش زدن هستند. این نوع استرس عوامل زیادی دارد مهم ترین عامل آن نداشتن اعتماد به خود و کارهایتان است زیرا شما همواره نگران هستید که گند بزنید یا همه چیز اشتباه پیش برود و از این قبیل نگرانی ها که دلیل اصلی این نگرانی های کوچک و استرس های بی دلیل نداشتن باور به خود یا کمبود اعتماد به نفس می تواند باشد.

برای کاهش استرس راه های درمان زیادی وجود دارد مانند مصرف قرص یا آرامبخش و روش های درمانی روحی و روانی ولی شما می توانید با کمتر اهمیت دادن به نتایج و قبول کردن ریسک های فراوان ترس خود از شکست یا استرس بعد از انجام کاری را بگیرید کافی است به خود باور داشته باشید که حداقل تلاش کرده اید و نتایج مهم نیست به این صورت شما می توانید از استرس های بیهوده در حین انجام کار ها دوری کنید. اعتماد به نفس نیز از مهم ترین عوامل استرس است بطوری که افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند زیاد نگران اتفاقات اطراف خود نیستند زیرا به خود اعتماد کامل دارند که راهی اشتباه را نمی روند یا از نتایج آن نمی ترسند پس با تقویت اعتماد به نفس و قبول کردن نتایج هر کاری که می کنید به کاهش استرس خود کمک کنید. استرس و اعتماد به نفس در درمان جوش صورت نقش موثری دارند هم برای دوره درمان جوش صورت هم برای پیشگیری و هم برای بعد از دوره درمان جوش صورت اعتماد به نفس نقش حیاطی را ایفا می کند پس به دنبال درمان روح و روان خود و مراقبت از آن باشید.

3.نظافت

اکثر مشکلات و بیماری هایی که درگیر آن می شوید در مرحله اول از عدم نظافت بدن به وجود می آیند. اگر پوست خود را تمیز نگه دارید و نظافت بدنی خوبی داشته باشید تا حد زیادی از جوش زدن و درمان جوش صورت دوری می کنید. نظافت بدن و صورت علاوه بر شادابی که برای پوست به ارمغان می آورد باعث سلامت پوست و پیشگیری از انواع بیماری های پوستی می شود. برای نظافت صورت کافی است هر روز صورت خود را با صابون و شونیده مخصوص صورت شسته و پوست خود را مرطوب نگه دارید و از ماسک های طبیعی برای شادابی و تمیز کردن سطح پوست استاده کنید. استفاده از ماسک های شیمیایی و طبیعی و استفاده از انواع تمیز کننده های پوست باعث میشود سطح پوست مرطوب مانده و منافذ آن باز شوند و انواع میکروب ها و باکتری ها از روی پوست محو شوند. روند درمان جوش صورت نیز به این گونه است که با استفاده از قرص ها و دارو ها و ماسک های شیمیایی و طبیعی باکتری ها و میکروب های پوست که منجر به آکنه و جوش صورت می شوند را از بین میبرند پس اگر در مرحله اول از پوست خود مراقبت کرده و آن را تمیز نگه داریم پوست دچار باکتری یا میکروب نمی شود و تا حد زیادی از جوش زدن جلوگیری می کنیم.

همچنین بخوانید  چت روم چیست؟ معرفی محبوب ترین چتروم فارسی آشوب چت!

شستن هر روز صورت با شوینده مخصوص صورت علاوه بر جلوگیری از جوش زدن و درمان جوش صورت باعث می شود حس شادابی بهتری داشته باشیم. هنگامی که صورت شما تمیز باشد و عاری از هرگونه کثیفی باشد حس بهتری به دست می آورید که باعث شادابی صورت و روح شما می شود. فقط به یاد داشته باشید برای تمیز کردن صورت خود حتما از شوینده های مخصوص صورت استفاده کنید و با شوینده های عادی هرگز صورت خود را به طور پیوسته نشویید زیرا پوست شما تحریک شده و شما دچار مشکلاتی در پوست خود می شوید. همیشه نظافت را جدی بگیرید نه فقط برای جوش ها و کثیفی های مربوط به پوست بلکه برای تمامی بیماری ها نظافت اولین راه درمان است که قبل از وقوع بیماری با ساده ترین روش ها قابل انجام است به طوری که وقتی دچار بیماری شدید تازه متوجه میشوید چقد راحت می توانستید با کار های ساده از جوش زدن پیشگیری کنید و راه های درمان جوش صورت را طی نکنید.

3.نظافت

اکثر مشکلات و بیماری هایی که درگیر آن می شوید در مرحله اول از عدم نظافت بدن به وجود می آیند. اگر پوست خود را تمیز نگه دارید و نظافت بدنی خوبی داشته باشید تا حد زیادی از جوش زدن و درمان جوش صورت دوری می کنید. نظافت بدن و صورت علاوه بر شادابی که برای پوست به ارمغان می آورد باعث سلامت پوست و پیشگیری از انواع بیماری های پوستی می شود. برای نظافت صورت کافی است هر روز صورت خود را با صابون و شونیده مخصوص صورت شسته و پوست خود را مرطوب نگه دارید و از ماسک های طبیعی برای شادابی و تمیز کردن سطح پوست استاده کنید. استفاده از ماسک های شیمیایی و طبیعی و استفاده از انواع تمیز کننده های پوست باعث میشود سطح پوست مرطوب مانده و منافذ آن باز شوند و انواع میکروب ها و باکتری ها از روی پوست محو شوند. روند درمان جوش صورت نیز به این گونه است که با استفاده از قرص ها و دارو ها و ماسک های شیمیایی و طبیعی باکتری ها و میکروب های پوست که منجر به آکنه و جوش صورت می شوند را از بین میبرند پس اگر در مرحله اول از پوست خود مراقبت کرده و آن را تمیز نگه داریم پوست دچار باکتری یا میکروب نمی شود و تا حد زیادی از جوش زدن جلوگیری می کنیم. شستن هر روز صورت با شوینده مخصوص صورت علاوه بر جلوگیری از جوش زدن و درمان جوش صورت باعث می شود حس شادابی بهتری داشته باشیم. هنگامی که صورت شما تمیز باشد و عاری از هرگونه کثیفی باشد حس بهتری به دست می آورید که باعث شادابی صورت و روح شما می شود.

همچنین بخوانید  ⚡️ نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول، فرمول و ابزار آنلاین

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *