تبلیغات

تبلیغات

آیا برندینگ در سئو تاثیر دارد؟ | آکادمی مهدی عراقی

branding

برندینگ در سئو ، عبارتی پر معناست که دنیایی از اعتبار و شهرت را به دوش می کشد. بدون شک تا بحال پیش آمده که قصد خرید از یک آنلاین شاپ را داشته اید و اگر برای بار اول این اتفاق در حال رخ دادن باشد خرید هیجان انگیز و پر استرسی را تجربه کرده اید. آیا محصولی که قصد سفارش آن را دارید، با همان کیفیت به دست شما خواهد رسید؟

 آیا طرح، جنس و رنگ آن درست همان چیزی است که سفارش داده اید؟ آیا محصول مورد نظر از سلامت و کیفیت برخوردار است؟ بدون شک یکی از مواردی که در تمامی خرید ها به آن اشاره می شود، برند سازنده محصول است که تاثیر زیادی در قیمت آن خواهد داشت.

به طور کلی برندینگ در سئو حکم شاگرد اول کلاس را دارد که به سادگی می تواند توجه معلمان را به خود جلب کند. خب برای اینکه شاگرد اول باشید باید چه اقداماتی را انجام دهید؟ با ما همراه باشید تا به معرفی چند تکنیک اساسی و مهم بپردازیم.

آشنایی با مفهوم برندینگ

مهم نیست در چه حوزه ای فعالیت دارید، همین که آوازه برند شما در حوزه کاری پیچیده باشد کافی است تا به سادگی بتوانید نظر موتور های جستجو گوگل را جلب نمایید.

 این جلب توجه از سرچ کاربران نشات می گیرد، در واقع زمانی که کاربران تازه وارد نام برند شما را بشنوند برای آشنایی بیشتر نام برند را سرچ خواهند کرد. سرچ کردن همانا و افزایش میزان رتبه دهی گوگل نیز همان، در واقع می توان بستر گوگل را بهشت برند های معروف عنوان کرد چرا که پس از شناخته شدن می توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند. نیایز به بک لینک های اضافه ندارند و چنان چه توجهی به سطح سئو خارجی نیز نداشته باشند هم می توانند از رتبه موتور های جستجو نیز بهرمند شوند.

چرا برندینگ در سئو تاثیر گذار است؟

پاسخ این سوال اصلا سخت نیست، برندینگ در سئو تاثیر مستقیم و مثبتی دارد چرا که گوگل ارادت خاصی به برند ها دارد و سرچشمه این اهمیت و ارادت به علاقه و سلیقه کاربران بر می گردد. اجازه دهید از یک راه دیگر وارد شویم، کاربران در زمان خرید برخی محصولات به دنبال چه هستند؟

 برند آن. خب زمانی که کاربران برند ها را سرچ می کنند موتور های جستجو گوگل باید در پی پاسخ به نیاز کاربران به دنبال برند های مشهور و معتبر باشند. تصور کنید این عبارت سرچ شده یک کاربر باشد ” بهترین برند ریمل” خب گوگل هم سعی می کند چندین مارک و برند ریمل را در اختیار وی قرار دهد که از بهترین و برترین ها هستند.

همچنین بخوانید  پله های ثروت و ترقی با توت خشک

 در واقع رسالت گوگل این است که خواسته کاربران را اجابت کند، کاربران سایت های برند را می خواهند حتی اگر حاوی محتوای مفید و کاربردی هم نباشند.

خب تازه واردان چه کند؟ این طور که پیداست گوی میدان هیچگاه دست آن ها نخواهد افتاد. شاید تمام تلاش گوگل این اباشد که خواسته مشتریان را بر اساس برند مورد نظر اجابت کند اما خب عملکرد وی تحت کنترل و مدیریت کامل کاربران نیست، در اغلب موارد موتور های جستجو  بر اساس الگوریتم های گوگل فعالیت می کنند و با توجه به نوع بک لینک سازی سایت و میزان سئو محتوای درج شده گوشه چشمی نشان داده و رتبه آن ها چند پله بالا تر می رود. خب پله پله ادامه دهید و به صدر جدول رقابت ها برسید.

برندینگ در سئو

آیا برندینگ در سئو تاثیر دارد؟

نیازی به پاسخ نیست، مطالب عنوان شده خود گویای همه چیز هستند. بله؛ برندینگ در سئو تاثیرات زیادی دارد که همگی آن ها مثبت هستند و می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.البته توجه داشته باشید که مباحث زیادی در برندینگ و برند سازی اثر می گذارند که در قالب موارد زیر دسته بندی شده اند:

تعداد کلیک

یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر زیادی در حضور سایت شما در صفحات اول گوگل را دارد، CTR یا همان نرخ و تعداد کلیک است. در واقع فاکتور های تاثیر گذار زیادی هستند که توجه به آن ها سبب به موفقیت رسیدن زود هنگام شما خواهد شد.

کاهش نرخ پرش، افزایش CTR و در نهایت مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه از عوامل موثر رتبه بندی سایت به حساب می آیند. چنانچه کاربران با یافتن مطلب مناسب در باره برند مورد نظر مواجه شوند بدون این که ساعت و زمان را دریابند مشغول مطالعه خواهند شد که این خود یک پوئن مثبت به حساب می آید، همین رفتار کاربران سبب شده که گوگل برای رتبه بندی سایت به سراغ آن ها برود.

برندینگ

به طور کلی برند بودن سبب رفاه بیشتر خواهد شد، یعنی چه؟ همانطور که گفتیم گوگل بهشت برند و برند سازان است و مزایای زیادی در اختیار آن ها قرار میگیرد. اما گوگل از چه راهی متوجه برند ها خواهد شد؟

 الگوریتم های گوگل با توجه به میزان نرخ سرچ کاربران درباره موضوعات متفاوت آن ها را دسته بندی می کنند و اگر در این میان کاربران با حجم بالا یک نام را سرچ و به یک سایت مراجعه نمایند، از طرف الگوریتم ها آن نام به یک برند تبدیل خواهد شد.

همچنین بخوانید  راه کار هایی که دیگه از قطعی برق نترسیم !!!

پیشنهاد میکنم حتما برای آشنایی بیشتر با اصول برندینگ مقاله سایت مهدی عراقی را مطالعه نمایید :

https://mahdiaraqi.com/branding/

برندینگ در سئو

سرچ مستقیم

یکی از روش های ورود به سایت مورد نظر وارد کردن دامنه آن در مرورگر است و بدین شکل شما می توانید بدون واسطه وارد سایت شده و توجه گوگل را جلب نمایید. توجه داشته باشید که هرچه نرخ سرچ مستقیم افزایش پیدا کند اعتبار برند نزد گوگل افزایش پیدا می کند.

سرچ شدن برند

یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر زیادی در رتبه دهی گوگل و جلب توجه الگوریتم ها دارد، کلید واژه ها هستند. اگر نام برند به کرات سرچ شود شاخک های الگوریتم ها تکان خواهند خورد و به نام برندی که به همراه موضوع مورد نظر سرچ شده به عنوان یک برند اصلی شناخته می شود.

منشن کردن

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند نقش عمده ای در یافتن سایت مورد نظر دارد، استفاده از بک لینک است. اما گاهی می توان بدون منشن کردن یا بک لینک دادن نیز می توان سئو سایت را بهینه کرد و این را باید مدیون جدیدترین الگوریتم های سئو باشید.

برندینگ در سئو

روش های برند شدن با بهرمندی از سئو سایت

تولید محتوا، تبلیغات، شبکه های اجتماعی. ترکیب این سه با هم یک بمب پر سر و صدا ایجاد می کند که می تواند به راحتی سایت شما را به یکی از برند های مشهور تبدیل نماید.

در واقع برندینگ در سئو به واسطه معرفی در محتوا ؛از خواهد شد و این راه در مسیر تبلیغات سرعت بیشتری به خود می گیرد و در نهایت با ورود به شبکه های اجتماعی از شهرت بیشتری بهرمند خواهد شد.

برای پیاده سازی تمامی این مراحل میبایست شما تا حدی با علم سئو آشنا باشید یا از یک متخصص سئو مشاوره بگیرید.

برای اینکه بدانید مشاوره سئو چیست و مشاور سئو کیست به لینک فوق مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، برندینگ در سئو یک قابلیت منحصر به فرد است که دز بهینه سازی موتور های جستجو نیز تاثیر زیادی دارد.

شما می توانید با بهرمندی از روش های برند شدن که در تولید محتوای اصولی، تبلیغات درست و شناخته شدن در شبکه های پر مخاطب، خلاصه می شوند به کسب سود و شهرت زیاد در بین مخاطبین و کاربران برسید.

برگرفته شده از : برند آکادمی مهدی عراقی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *