تبلیغات

تبلیغات

معایب زندگی در رومانی

romani

کشور رومانی یکی از کشور های همسایه مجارستان و بلغارستان بوده که دارای مساحتی کمتر از ۲۵۰ هزار متر مربع است. بسیاری از مهاجرین در سراسر دنیا به قصد کار و یا ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند اما باید بدانید که زندگی در این کشور علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، دارای یک سری معایب نیز هست که گاهی این مشکلات، برای برخی ها دشوار خواهد بود.

 فراموش نکنید که همه این موضوعات و معایب تنها برای گروهی آزار دهنده است در حالیکه ها برخی ها هم اصلا به آن ها توجهی نمی‌کنند بنابراین در یک تعریف کلی می توانیم بگوییم که معایب زندگی در رومانی کاملا سلیقه ای بوده و به شرایط زندگی فردی بستگی دارد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، با ما همراه شوید تا معایب زندگی در رومانی را خدمت شما عزیزان بررسی نماییم.

 

هزینه های حمل و نقل

یکی از معایب زندگی در رومانی، هزینه های بالای حمل و نقل است به طوریکه اگر شهروندی ماشین شخصی نداشته باشد، باید ماهانه مبالغ زیادی را برای حمل و نقل درون شهری کنار بگذارد. بلیط های حمل و نقل عمومی حدودا 0.5 یورو هزینه نیاز دارد که البته این هزینه را میتوانید به صورت شارژ ماهیانه داشته باشید. این مورد تا حدودی هم به صرفه تر خواهد بود.

در این شرایط اگر قرار باشد که برای جابه‌جایی درون شهری از مترو استفاده کنید، هزینه های حمل و نقل کمتر از حالت رفت و آمد با دیگر وسایل نقلیه می شود به این صورت که ماهیانه در حدود ۲۰ یورو هزینه رفت و آمد با مترو دارید. حال ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که اگر با ماشین شخصی رفت و آمد کنید، هزینه ها چگونه خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای خرید هر لیتر بنزین در رومانی باید هزینه ای برابر با 1.2 یورو بپردازید و این نشان دهنده وجود یک نظم و قانون مداری در سیستم حمل و نقل این کشور است. در یک نتیجه گیری کلی برای هزینه های حمل و نقل رومانی می توانیم بگوییم که هزینه ها در این کشور گران بوده و از این موضوع به عنوان یکی از معایب زندگی در رومانی نام برده می شود.

فرهنگ رومانی

معمولا در فرهنگ هر کشوری، یک سری زیبایی های قابل تحسین وجود دارد اما در مقابل برخی از خصوصیات فرهنگی نیز وجود دارد که شاید تنها برای افراد بومی عادی شده باشد اما کسانی که به این کشور ها مهاجرت کرده اند، به سختی بتوانند خود را با شرایط موجود وفق بدهند. این مسائل برای کشور رومانی نیز صدق می کند به این صورت که برخی از فرهنگ های جا افتاده در این کشور ممکن است برای شما به عنوان مهاجر دشوار و غیر قابل هضم باشد.

همچنین بخوانید  آموزش تست و بررسی المنتهای آبگرمکن برقی

یکی از معایب زندگی در رومانی، وجود فرهنگ های غلط مانند سیگار کشیدن است؛ درصد بسیار زیادی از مردم این کشور به کشیدن سیگار عادت دارند و این کار کاملا امری عادی و روزمره است. اگر دچار حساسیت فصلی و یا تنگی نفس می شوید، باید بدانید که احتمالا در این کشور با مشکل مواجه خواهید بود.

از دیگر فرهنگ های حاکم بر رومانی، دیر اعتماد کردن به غریبه ها است که این موضوع هم زمانی تشدید پیدا می کند که برخوردی با اشخاص خارجی صورت بگیرد. برای زندگی در رومانی باید بدانید که به سختی می توانید در جمع های دوستانه اهالی این منطقه وارد شوید به طوریکه ممکن است برای اثبات خود به آن ها به مدت زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشید.

معایب زندگی در رومانی

ورزش در رومانی

محدود بودن رشته های ورزشی که اهالی کشور رومانی دنبال می کنند، یکی از معایب زندگی در رومانی است. در واقع در این کشور ورزش فوتبال بسیار پر طرفدار است به طوریکه این رشته مهیج بیشترین درصد از علاقه مردم به ورزش را به خود اختصاص داده است. از دیگر ورزش های مورد علاقه مردم رومانی، ورزش های آبی است که برخی ها مدت زمان زیادی را به این ورزش سرگرم می شوند اما معمولا ورزش های انجام شده در این کشور حول همین دو ورزش می چرخد و این موضوع برای کسانی که به ورزش های دیگر علاقه هستند، محدودیت ایجاد می کند.

معایب زندگی در رومانی از لحاظ خرافات مردم

از دیگر معایب زندگی در رومانی وجود یک سری عقاید و خرافات مردم بومی این کشور است که تا حدود زیادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. اگر با فرهنگ این مردم آشنایی نداشته باشید، شاید در اوایل زندگی دچار نگرانی از وضعیت موجود شوید اما باید بدانید که این خرافات تاثیری بر زندگی شخصی شما نخواهد داشت.

خطرات احتمالی در این کشور

معمولا در هر کشوری یک سری کارهای خلاف قوانین انجام می شود که در قوانین ما به این افراد، مجرم گفته می شود. دزدی در کشور رومانی بسیار دیده می شود به طوری که هیچ گاه نمیتوان با خیال راحت، ماشین، منزل و … را به حال خود رها کرد. در واقع موضوع را اینگونه می توانیم بازگو کنیم که میزان اعتماد در بین مردم رومانی بسیار کم است تا جاییکه این موضوع را تحت عنوان یکی از معایب زندگی در رومانی می خوانیم.

از دیگر مشکلات زندگی در رومانی شرایط کاری نا امن در این کشور است به همین خاطر برای پیدا کردن کار مناسب احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. اگر اقامت شما در رومانی طولانی مدت شد و قصد داشتید که در این کشور منزل خریداری کنید، باید حتما آگاهانه به این کار اقدام کنید و همچنین با افراد مورد اعتماد در این زمینه مشورت کنید تا از خطرات احتمالی در این زمینه پیشگیری به عمل آید.

همچنین بخوانید  بهترین برندهای هندزفری بی سیم کدامند؟

شرایط حمل و نقل عمومی از دیگر معایب زندگی در رومانی

ضعف در حمل و نقل عمومی باعث شده است تا این مورد را در رده معایب زندگی در رومانی به حساب آوریم. در واقع شرایط این کشور به گونه ای است که سیستم حمل و نقل عمومی تنها در پایتخت این کشور و سایر شهر های بزرگ وجود دارد در حالیکه در شهر های کوچک از این سیستم های عمومی خبری نیست.

جالب توجه است که حتی حمل و نقل عمومی موجود در شهر های بزرگ نیز کیفیت کافی را نداند و معمولا در این شهر ها هنوز از دستگاه های اتوبوسرانی قدیمی استفاده شده است. از همه مهم تر اینکه به جز پایتخت رومانی، هیچ مرکز دیگری از این کشور، از خط مترو بهره مند نیست.

وضعیت بهداشت در رومانی

بیمارستان هایی تحت عنوان مراکز خصوصی و یا دولتی در کشور رومانی فعالیت می کنند که معمولا کیفیت مراکز خصوصی بالاتر است اما در مراکز دولتی کمبود نیرو و حتی کمبود خدمات رسانی به بیماران مشاهده می شود. اگر تازه به این کشور مهاجرت کرده اید و یا قصد مهاجرت به رومانی را دارید باید بدانید که به منظور بهره گیری از خدمات بهداشتی بهتر، حتی المقدور باید به بیمارستان های خصوصی با پزشکان متخصص مراجعه نمایید.

معایب زندگی در رومانی

و در پایان

بدون شک کمتر کشوری پیدا می شود که تمام امکانات رفاهی و خدماتی را به بهترین نحو ممکن به مهاجران خارجی ارائه دهند اما به منظور زندگی بهتر به عنوان یک مهاجر در یک کشور خارجی بهتر است که اطلاعات کافی درباره مهاجرت به هر کشوری را از مشاورین موسسه سروش فردا دریافت کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *