تبلیغات

تبلیغات

فروش ادویه و عرقیجات معطر و گیاه در مشهد

darobarg2

داروبرگ مشهد فروش و عرضه ادویه و دارو های گیاهی و معطر

گل گاو زبان

یکی از مهمترین وظایف این روزها تقویت سیستم ایمنی بدن است و گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری عروق کرونر قلب تقویت کند. فلاونوئیدهای موجود در گل های گاو در درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر است و اگر از خشکی گلو یا تنگی نفس رنج می برید ، حتماً از این چای گیاهی استفاده کنید.

گل گاو زبان

از دیگر فواید این گیاه طبیعی می توان به آنتی اکسیدان ها اشاره کرد که باعث بهبود گردش خون ، کاهش بیماری های قلبی ، کاهش قند خون ، بهبود دیابت و کاهش کمردرد و دردهای قاعدگی می شود. متخصصان طب سنتی استفاده از چغندر را برای درمان آکنه و جوش توصیه می کنند.

گل گاو زبان دارای خواص زیادی از جمله شفا بخشی بیماری ها است. به همین دلیل است که از روغن این گیاه برای کاهش علائم روماتیسم مفصلی ، اگزما ، جوش ، شوره سر ، مولتیپل اسکلروزیس و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر استفاده می شود.

مصرف زیاد گیاهان یا مضرات نوشیدن کود گاو را می تواند باعث سرطان کبد شود و میزان آلکالوئیدهای موجود در چای برای کودکان ، نوزادان ، زنان باردار و شیرده مناسب نیست.

دمنوش گل گاو زبان به ویژه در هنگام خستگی تحت فشار استرسی و عصبی بسیار مناسب است.
گل گاو زبان دم شده را که با کمی لیمو عمانی تهیه می شود یک نوشیدنی خوب برای مبارزه با سرماخوردگی است. این نوشیدنی برای بهبود وضعیت بیمار به شرطی که اسیدی نباشد مناسب است ، به ویژه هنگامی که علائم سرماخوردگی ظاهر می شود.

گل گاوزبان همچنین در درمان سرفه مزمن ، تنگی نفس و آسم خفیف مفید است. در درمان سرفه خشک ، گل گاوزبان را می توان با بابونه ، سنبل الطیب ، شقایق مخلوط کرد و از چندین نوع از این گیاهان تهیه کرد و 2-3 بار در روز نوشید. جوشانده گل گاو تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت مو ، ناخن و پوست دارد.

از نظر طول ، برگها و گلها از همه نظر کوچکتر از پنیرک بزرگتر هستند. گلها سفید با نوارهای قرمز یا بنفش قرمز هستند. آنها از اکثر نقاط ایران از جمله صخره های البرز ، اطراف تهران ، شمال ایران ، کوچان ، شیراز ، کرمان ، اصفهان ، دلیجان ، خراسان ، بلوچستان ، اراک ، سمنان ، جزیره کشم ، آذربایجان و دیگر مناطق دیدن می کنند.

همچنین بخوانید  بهترین سایت های مشاهده اخبار لحظه ای ارز دیجیتال

گل ختمی

گل ختمی خبازی یک گیاه خودرو است و کشت آن چندان دشوار نیست. این گیاه در مکانهای خشک و آفتابی به وفور رشد می کند. طبق طب سنتی ، گیاه پنیر سبک محسوب می شود. دم کرده ساقه ها و برگ های آن با شکر  زبری صدا را از بین می برد. برای درمان عفونت ها و جوش‌های پوستی استفاده می شود. حاوی ویتامین A ، B و C است و در درمان بیماریهای کلیه و مثانه بسیار مثر است. این پماد سرفه و سینه است.

گل ختمی خبازی اگر به شکل ضماد باشد و روی دمل و یا کورک پنبه قرار گیرد ، بلافاصله سرباز می شود. آب آن برای عفونت مثانه ، اسهال خونی و سیاه سرفه موثر و مفید است. مصرف آب آن به افرادی که از یبوست رنج می برند و معده و روده آنها کند است توصیه می شود.
همچنین برای درمان برونشیت و استفراغ استفاده می شود. غرغره در تسکین مخاط دهان و گلو درد و همچنین تسکین سوزش در دستگاه ادراری تأثیر مفیدی دارد.

گل ختمی

همچنین می توان از پنیر برای از بین بردن جوش‌ های صورت استفاده کرد در حالی که درد و ناراحتی را در محل جوش برطرف می کند و در درمان سوختگی ها به شکل کمپرس یا لوسیون موثر است.

در هند ، از گیاه پنیر به عنوان درخشندگی نرم کننده و خنک کننده استفاده می شود. 300 گرم برگ خشک ختمی در یک لیتر آب جوشانده و به عنوان مسکن خورده می شود. عصاره آن در افراد به عنوان کمپرس گرم و حمام برای تسکین درد بواسیر ، برخی تومورها ، بلفاریت و غیره استفاده می شود.

لوسیون با جوشاندن گل و برگ گل ختمی در نیم لیتر آب به دست می آید که دارای خاصیت نرم کنندگی روی پوست بدن است و به صورت لوسیون مخصوص مالیدن پوست به افراد حساس و آسیب پذیر راحتی و نرمی خاصی می بخشد.

برای رفع ناراحتی ناشی از گرما و آفتاب ، ساقه ای از 5 گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از آن را به آرامی روی ناحیه سوخته بمالید. برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

به لیمو

در بسیاری از فرهنگ ها ، چای علف لیمو برای هضم غذا مفید بوده است. لیمو نیز مانند سایر گیاهان دارویی که به دلیل خواص گوارشی خود شناخته می شوند ، می تواند با داشتن خواص ضد اسپاسم قوی و ایمن باشد.

همچنین بخوانید  جدیدترین تکنولوژی حضور و غیاب سال 2022

این بدان معنی است که دستگاه گوارش را آرام می کند. با این کار می تواند علائمی مانند سندرم روده تحریک پذیر ، سوء هاضمه ، یبوست یا نفخ را کاهش دهد و به معده اجازه دهد به درستی عمل کند.

لیمو دارای اثرات آرامبخش بسیاری برای اختلالات خواب است مانند بی خوابی استفاده می شود خواص مشابه استرس و تنش را کاهش می دهد بدن و ذهن را آرام می کند و خواب راحت را به ارمغان می آورد.

به لیمو لیموها همچنین سرشار از ملاتونین هستند ، هورمونی در بدن که مسئول ریتم شبانه روزی است. تولید آن توسط تاریکی شب تحریک می شود و باعث خواب آلودگی می شود. نوشیدن چای علف لیمو یک راه طبیعی برای کمک به افزایش میزان ملاتونین بدن است.

لیمو به دلیل توانایی آرامش بخشیدن و استراحت ، سرشار از ملاتونین است و کمبود کافئین آن را به یک نوشیدنی ایده آل تبدیل می کند که می تواند بدن و ذهن را آرام کند ، بنابراین می توانید شب ها خوب بخوابید.

مشخص شده است که عناصر بیولوژیکی موجود در لیمو دارای خواص ضد التهابی خوبی است خواص آنتی اکسیدانی این گیاه در کاهش اثرات التهابی اکسید کننده ها نیز مفید است لیمو توانایی کاهش التهاب را دارد  به عنوان مثال می تواند به کاهش درد مفاصل و سایر بیماری های التهابی کمک کند.

به لیمو

البته نوشیدن چای بدون قند به طور کلی به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن مفید است. مخصوصاً لیمو مناسب برای این منظور. نشان داده شده است که باعث کاهش میل به تنقلات یا شیرینی می شود. بنابراین بین وعده های غذایی خود چای به لیمو بنوشید تا بتوانید رژیم غذایی خود را رعایت کرده و به هدف کاهش وزن خود برسید.

چای لیمو علاوه بر خاصیت طبیعی کاهش اشتها جلوگیری از پرخوری چربی ها را نیز می سوزاند تجزیه سلولیت را تحریک می کند و متابولیسم را تنظیم می کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *