تبلیغات

تبلیغات

نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز

screenshot

به راحتی می توانید تمام یا قسمتی از صفحه Windows 10 یا 11 خود را تنها با چند ضربه کلید ضبط کنید. نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز را با سایت تک تیپ به راحتی فرابگیرید.

چه از Windows 10 استفاده می کنید و چه اخیراً نسخه بتا ویندوز 11 را ارتقا داده اید ، گرفتن اسکرین شات برای ضبط بخشی یا تمام صفحه شما آسان است. شاید می خواهید عکسی بگیرید تا نظر دهید و به اشتراک بگذارید ، یا رسید را آنلاین ذخیره کنید. در هر دو نسخه سیستم عامل مایکروسافت ، همان ابزارهای داخلی (Snip & Sketch و Snipping Tool) و همچنین چندین میانبر صفحه کلید را خواهید یافت که به شما امکان می دهد به صورت دقیق اسکرین شات در ویندوز بگیرید.

در اینجا ، ما شما را در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای اسکرین شات داخلی ویندوز و سایر میانبرها برای گرفتن عکس در ویندوز 10 و ویندوز 11 راهنمایی می کنیم ، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که کدام را ترجیح می دهید.

اسکرین شات در ویندوز با Snip & Sketch

دسترسی ، اشتراک گذاری و حاشیه نویسی اسکرین شات ها با ابزار Snip & Sketch بسیار راحت تر از ابزار اسنیپ قدیمی است. و اکنون می تواند از پنجره روی دسکتاپ شما اسکرین شات بگیرد ، این یک غافلگیری شگفت انگیز هنگام اولین برنامه بود که باعث شد تا اخیراً از Team Snipping Tool استفاده کنیم.

ساده ترین راه برای فراخوانی Snip & Sketch استفاده از میانبر صفحه کلید Windows + Shift + S. همچنین می توانید ابزار Snip & Sketch را که در لیست الفبایی برنامه های قابل دسترسی از دکمه شروع و همچنین در پنل اعلانات موجود است ، بیابید. به عنوان تصویر صفحه ذکر شده است. یا اگر میانبر صفحه کلید را در حافظه نصب نکرده اید ، می توانید آن را جستجو کنید. (اگر معمولاً عکس گیرنده اسکرین شات هستید ، توصیه می کنیم برنامه را به نوار وظیفه وصل کنید.)

اسکرین شات در ویندوز

یا یک میانبر صفحه کلید یا یک دکمه اعلان صفحه شما را تیره می کند و یک منوی کوچک در بالای صفحه شما باز می کند که به شما امکان می دهد نوع اسکرین شات مورد نظر خود را انتخاب کنید-مستطیل شکل ، فرم آزاد ، پنجره یا تمام صفحه. هنگامی که اسکرین شات خود را می گیرید ، در کلیپ بورد شما ذخیره می شود و لحظه ای به عنوان اعلان در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش داده می شود. روی اعلان کلیک کنید تا تصویر صفحه را در برنامه Snip & Sketch باز کنید تا حاشیه نویسی ، ذخیره یا به اشتراک گذاشته شود. (اگر اعلان را از دست دادید ، پانل اعلان را باز کنید و آن را در آنجا نشسته خواهید دید.

همچنین بخوانید  نحوه رفع خطای رجیستری ویندوز 11 - به صورت تصویری

اگر Snip & Sketch را از منوی Start باز کنید یا آن را جستجو کنید ، پنجره Snip & Sketch به جای پانل کوچک در بالای صفحه باز می شود. از اینجا ، باید روی دکمه New در بالا سمت چپ کلیک کنید تا ضبط صفحه شروع شود و پانل کوچک باز شود. این یک گام اضافی به جلو با این روش است ، اما همچنین به شما اجازه می دهد تا تصویر صفحه را به تأخیر بیندازید. روی دکمه پیکان رو به پایین در کنار دکمه New کلیک کنید تا کلیپ به مدت 3 یا 10 ثانیه به تأخیر بیفتد.

اسکرین شات با Snipping Tool در ویندوز 10

Snipping Tool از زمان ویندوز ویستا وجود داشته است. چند سالی است که به ویندوز هشدار داده شده است که ابزار Snipping در حال دور شدن است ، اما همچنان کار می کند ، از جمله در ویندوز 11. ابزار Snipping از فهرست برنامه ها از منوی Start حذف شده است ، اما به راحتی از طریق نوار جستجو قابل دسترسی است.

روی دکمه New کلیک کنید تا روند تصویربرداری شروع شود. نوع کلیپ پیش فرض کلیپ مستطیلی است ، اما می توانید گیره های آزاد ، تمام صفحه و پنجره ها را نیز بگیرید.

Snipping Tool اسکرین شات ها را به طور خودکار ذخیره نمی کند – قبل از خروج باید آنها را به صورت دستی در ابزار ذخیره کنید – و به طور خودکار عکس های صفحه را در کلیپ بورد کپی می کند.

اسکرین شات در ویندوز

اسکرین شات با دکمه Print Screen

برای گرفتن کل صفحه ، روی کلید چاپ صفحه (گاهی اوقات PrtScn نامیده می شود) کلیک کنید. تصویر صفحه شما به عنوان یک فایل ذخیره نمی شود ، اما در کلیپ بورد کپی می شود. شما باید یک ابزار ویرایش تصویر (مانند Microsoft Paint) را باز کنید ، تصویر صفحه را در ویرایشگر بچسبانید و فایل را از آنجا ذخیره کنید.

همچنین می توانید دکمه PrtScn را برای باز کردن ابزار Snip & Sketch با رفتن به تنظیمات> سهولت دسترسی> صفحه کلید و تغییر دکمه PrtScn برای باز کردن تصویر زیر میانبر Print Screen تنظیم کنید.

اسکرین شات در ویندوز

کلید Windows + Print Screen

برای گرفتن کل صفحه و ذخیره خودکار تصویر ، روی کلید Windows + کلید چاپ صفحه ضربه بزنید. صفحه نمایش شما به طور مختصر تاریک می شود تا نشان دهد که شما به تازگی اسکرین شات گرفته اید و تصویر صفحه در پوشه Pictures> Screenshots ذخیره می شود.

Alt + Print Screen

برای گرفتن عکس سریع از پنجره فعال ، از میانبر صفحه کلید Alt + PrtScn استفاده کنید. با این کار پنجره فعلی فعال ضبط می شود و تصویر صفحه را در کلیپ بورد کپی می کند. برای ذخیره آن باید عکس فوری را در ویرایشگر تصویر باز کنید.

همچنین بخوانید  نحوه اسکن فایل ها برای ویروسی بودن با دیفندر در ویندوز 10

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *