تبلیغات

تبلیغات

چگونگی بازیابی اکانت تلگرام هک شده

telegram-account-hack-scaled

اکانت تلگرام من هک شد! آیا می توان وارد یکی از امن ترین حساب های پیام رسانی شد؟ برخلاف تصور عموم ، حساب تلگرام شما می تواند هک شود! و هیچ ربطی به رمزگذاری یا امنیت تلگرام ندارد. اگرچه بسیار نادر است ، اما گزارش هایی از هک شدن حساب های تلگرام  و هکرهای مدبر وجود دارد. در ادامه با تک تیپ همراه باشید.

چگونه کسی می تواند حساب تلگرام را هک کند؟

تلگرام برای چت های معمولی از رمزگذاری بسیار قوی استاندارد همه پیامها بین سرویس گیرنده و سرورها استفاده می کند. آنها برای چت محرمانه از رمزگذاری سرتاسری بین دو دستگاه استفاده می کنند. رمزگذاری آنقدر قوی است که با منابع امروزی ، هک کردن حساب حتی برای مجریان قانون دولتی کاملاً غیرممکن است. بنابراین چگونه هکرها و دولت های سرکش می توانند حساب های تلگرام را هک کنند؟

مشکل نه در سیستم رمزگذاری ، بلکه در پروتکل های ورود به حساب است. حساب های تلگرام در ابتدا ایجاد می شوند و به شماره تلفن ها پیوند داده می شوند. می توانید این شماره تلفن را تغییر دهید. هر بار که شخصی با تلفن جدید وارد حساب کاربری خود در تلگرام می شود ، سرور او پیامکی با کد ورود به شماره تلفن ثبت شده ارسال می کند.

در حال حاضر ، این نقطه ضعف واقعی تلگرام یا هر برنامه پیام رسانی ایمن دیگری است که برای ورود تلفن به پیامک متکی است. این پیامک رمزگذاری نشده و توسط اپراتور تلفن قابل خواندن است. به عنوان مثال ، اگر در ایران هستید و دولت شماره تلفن شما را می داند ، تنها کاری که باید انجام دهند این است که از طریق تلفن جدید با استفاده از شماره تلفن شما وارد تلگرام شوند. هنگامی که سرور پیامک را به شماره شما ارسال می کند ، اپراتور می تواند مداخله کند. با استفاده از این شماره ، آنها می توانند با موفقیت در تلفن دیگری وارد حساب تلگرام شما شوند.

پروتکل پیامک کاملاً ناامن است. در صورت داشتن تخصص و منابع لازم ، هر هکری می تواند پیام های ورود به تلگرام را مسدود کرده و در تلفن خود وارد حساب شما شود. سپس آنها می توانند پیام های قدیمی را بخوانند و مخاطبین شما را بررسی کنند. تنها پیام هایی که آنها نمی توانند بخوانند پیام های موجود در چت محرمانه هستند که بین دو دستگاه به صورت انتهایی رمزگذاری می شوند.

یکی دیگر از راه های هک کردن حساب شما این است که کسی (به دخترت فکر کن!) به طور مختصر به تلفن شما دسترسی پیدا کند. در این مدت ، او می تواند از طریق تلفن خود وارد حساب شما شده و با استفاده از پیامک ارسال شده به شما وارد حساب شما شود.

همچنین بخوانید  ارسال ویدیو و فیلم های گوشی یا کامپیوتر به صورت پیام تصویری (Video Message) در تلگرام

چگونه می توانم بگویم کسی حساب شما را هک کرده است؟

بسته به فعالیت های هکر ، ممکن است نتوانید نقض امنیتی را تشخیص دهید یا ندهید. اما می توانید به موارد زیر توجه کنید:

روش های شناسایی احتمال هک شدن تلگرام :

  • شما ناگهان از یک یا چند دستگاه بدون دلیل خارج می شوید
  • پیامهایی را می بینید که مال شما نیست
  • تصویر نمایه یا سایر اطلاعات نمایه شما بدون دخالت شما تغییر می کند
  • شما بدون وارد شدن به حساب خود یک پیام طولانی دریافت می کنید

چگونه می توان بررسی کرد که آیا کسی به حساب تلگرام شما دسترسی داشته است؟

یک تلگرام روی تلفن خود باز کنید. روی Settings کلیک کنید. روی تنظیمات موجود در تنظیمات کلیک کنید.

هک تلگرام
تمام جلسات جاری (پنل بالا) و همه جلسات فعال (پانل پایین) را مشاهده خواهید کرد. مطمئن شوید که همه این دستگاه ها متعلق به شما هستند.

هک تلگرام
اگر دستگاهی را می شناسید که نمی شناسید ، به احتمال زیاد شخصی حساب تلگرام شما را وارد کرده است.
می توانید یک دستگاه را از صفحه پایین تعلیق کنید یا همه جلسات را تعلیق کنید.

هک تلگرام
هنگامی که دستگاه غیرمجاز را متوقف کردید ، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید تا از دسترسی شخصی بدون رضایت شما جلوگیری کنید.

چگونه حساب تلگرام را در برابر هکرها محافظت کنم؟

برای جلوگیری از هک شدن حساب تلگرام توسط شخصی ، باید تنظیمات حریم خصوصی و امنیت تلگرام خود را بهبود بخشید. مهمترین تنظیم برای تغییر ، احراز هویت دو مرحله ای است. 2FA تلگرام با 2FA دیگر متفاوت است. این فقط یک مرحله دوم است که در آن برای ورود به حساب خود باید علاوه بر شماره تلفن ، رمز عبور خود را نیز وارد کنید. بنابراین حتی اگر شخصی به کد پیامک شما دسترسی داشته باشد ، نمی تواند بدون دانستن رمز عبور شما وارد حساب شما شود.

دومین تنظیماتی که باید انجام دهید این است که شماره تلفن تلگرام خود را مخفی کنید. در عوض ، از نام کاربری خود استفاده کنید تا به دیگران اجازه دهید با شما تماس بگیرند. اگر یک هکر یا سازمان دولتی مدرک شماره تلفن شما را نداند ، رهگیری ورود پیامک شما دشوار خواهد بود.

همچنین ، هر زمان که قصد صحبت با یک فرد حساس را دارید ، از ویژگی چت ناشناس تلگرام استفاده کنید. با استفاده از چت ناشناس در تلگرام ، می توانید مطمئن شوید که فقط دستگاه شما و دستگاه مخاطب شما می توانند پیام های مخفی را بخوانند. حتی اگر شخصی دستگاهی به حساب شما وارد شده باشد ، نمی تواند پیام های شما را ببیند مگر اینکه شما شروع کننده چت محرمانه باشید.

همچنین بخوانید  6 ویژگی مفید تلگرام

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *