تبلیغات

تبلیغات

جراحی چاقی با روش دکتر سلیمی

dr

جراحی چاقی راهکاری است که توانسته افراد را از معضل چاقی ها نجات دهد. همه ما می‌دانیم که درگیر شدن با این معضل امروزه نگرانی همه افراد جامعه می‌باشد و افراد راهکارهای مختلفی را برای رسیدن به اندام مدنظر خود تجربه می‌کنند. تفکر برخی از افراد این است که بسیار استعداد چاقی دارند و نوشیدن آب نیز می‌تواند باعث افزایش وزن آن‌ها گردد.

دکتر سلیمی جراح چاقی می گوید: “این افراد امید خود را از دست داده‌اند و تصور می‌کنند با استفاده از هیچ رژیم لاغری دیگری نمی‌توانند کاهش وزن تجربه کنند.”

 حال نکته مهمی که برای این اشخاص وجود دارد راهکارهای مختلفی برای انجام جراحی چاقی است تا افسردگی هایی که افراد در پس چاقی‌های مفرط دارند، از این طریق برطرف گردد و دیگر نگران اندام خود نباشند. در واقع جراحی‌های چاقی توانسته امید را به زندگی افراد چاق بیاورد و باعث از بین بردن بیماری‌های خطرناکی که از طریق چاقی در بدن آن‌ها شکل گرفته ‌است، می‌شود. حال برای این ‌که از شرایط جراحی چاقی بیشتر اطلاع پیدا کنید، می‌توانید در ادامه این مبحث با ما باشید.

فهرست مطالب زیر عبارت‌اند از:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. به چه دلیل از جراحی چاقی استفاده می‌شود؟
  3. انواع جراحی چاقی کدام‌اند؟
  4. چه افرادی می‌توان از جراحی چاقی استفاده داشته باشند؟
  5. فواید جراحی چاقی چیست؟
  6. کلام آخر

جراحی چاقی  چیست؟

 وظیفه اصلی جراحی چاقی که برخی از افراد آن را با نام جراحی لاغری می‌شناسند، تغییر دادن سیستم گوارشی انسان و می‌باشد تا از طریق این عملکرد کاهش وزن و لاغری افراد صورت بگیرد. در کل جراحی چاقی این شرایط را فراهم می‌کند تا با تغییراتی که در گوارش افراد به وجود می‌آورد، میزان کالری‌های مصرفی آن را بسیار محدود کند و کاهش جذب مواد غذایی در بدن سبب لاغر کردن افراد شود. اغلب دیده شده برخی افراد توانایی کاهش وزن با انواع رژیم‌های لاغری و ورزش را ندارند. نظریه پزشکان استفاده از جراحی چاقی می‌باشد تا بتوانند با بیماری‌هایی که به دلیل وزن بالا گریبان‌ گیر آن‌ها شده ‌است مقابله کنند و آن را شکست بدهند. در کل می‌توان این نکته را گفت که یک گزینه ایده‌آل برای افرادی که دچار چاقی‌های مفرط شده‌اند، جراحی چاقی به حساب می‌آید که بدون بازگشت است.

به چه دلیل از جراحی چاقی استفاده می‌شود؟

بهبود یافتن شرایط کیفی زندگی افراد در گرو استفاده از جراحی چاقی می‌باشد. همین‌طور سلامت جسمی و روحی بعد از جراحی چاقی اتفاق خواهد افتاد و این ‌موضوع باعث می‌شود که بیمار با افزایش اعتماد به ‌نفس خود زندگی بهتری را تجربه کند. اما به ‌غیر از آن، بیماری‌های موجودی که بر اثر چاقی در بدن فرد شکل گرفته‌اند، دلیل اصلی انجام جراحی چاقی می‌باشد تا بتوان خطر وجود آن‌ها را رفع کرد. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

  • دیابت نوع ۲
  • سکته مغزی
  • فشار خون بالا
  • بیماری‌های قلبی
  • آپنه خواب شدید
  • رفلاکس معده
همچنین بخوانید  2 تا از مهمترین وعده های غذایی برای ورزشکاران

اغلب مواقع در هنگامی می‌توان از جراحی چاقی استفاده داشت که بیمار از طریق راهکارهای اصولی که همه ما می‌دانیم همانند ورزش و رژیم لاغری موفق به کاهش وزن نباشد و این موارد جواب‌گوی اندامی ایده‌آل برای فرد نیستند. بنابراین پزشک پیشنهاد می‌کند که از جراحی لاغری یا جراحی چاقی استفاده شود تا فرد به هدف خود برای سلامتی دست بیابد.

جراحی چاقی

انواع جراحی چاقی کدام‌اند؟

نوین‌ترین متد که امروزه به ‌عنوان بهترین و رایج‌ترین راهکار برای انجام جراحی چاقی شناخته می‌شود، روش لاپاراسکوپی می‌باشد. انجام این جراحی برخلاف جراحی‌های باز که در گذشته صورت می‌گرفت، باعث وجود دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری می‌باشد و هیچ‌گونه جای بخیه‌ای حاصل از انجام جراحی چاقی در بدن افراد دیده نمی‌شود. در حالت معمول امروزه اغلب پزشکان از این نوع راهکار برای بیماران استفاده می‌کند. اما اگر بخواهیم از شایع‌ترین انواع جراحی چاقی بگوییم تا در هنگام مواجه با آن‌ها درک درستی داشته باشید، می‌توانیم از مهم‌ترین آن‌ها یعنی عمل اسلیو معده، عمل بای‌پس معده، عمل حلقه قابل تنظیم معده، عمل بای‌ پس با سوئیچ اثنی‌ عشر را نام ببریم. البته هر کدام از این عمل‌ها برای خود دارای معایب و مزایای متعددی می‌باشند که بنابر شرایط بیمار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

چه افرادی می‌توان از جراحی چاقی استفاده داشته باشند؟

هیچ‌گاه نباید بی‌گدار به آب زد. برای ‌اینکه تشخیص دهید فرد مناسبی برای انجام جراحی چاقی هستید، نیازی به مشورت گرفتن از یک پزشک حاذق دارید. البته بسیاری از موارد می‌توانند تعیین کنند که شما فرد مناسبی برای انجام جراحی‌های چاقی می‌باشید که در ادامه این مبحث به بررسی آن‌ها خواهیم.

  • فرد بزرگسالی که نگران اضافه‌ وزن بیش ‌از اندازه خود است می‌تواند از جراحی چاقی استفاده کند.
  • اگر فرد اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های جراحی چاقی دارد این جراحی برای او مناسب است.
  • اگر فرد با استفاده از رژیم‌های غذایی و ورزش به لاغری نرسیده‌ است می‌تواند جراحی چاقی را تجربه کند.
  • اگر شاخص توده بدنی فرد عددی بالاتر از ۳۵ نشان می‌دهد مستعد انجام جراحی چاقی می‌باشد.
  • اگر بیمار در کنار چاقی درگیر بیماری‌های خطرناک دیگر می‌باشد کاندید خوبی برای جراحی چاقی است.
  • اشخاصی که آپنه خواب یا تنگی نفس را تجربه می‌کنند، باید از جراحی چاقی استفاده کنند.
  • اگر شاخص توده بدنی فرد بالاتر از عدد ۳۵ باشد و در کنار آن بیماری‌های دیگری داشته باشد، باید از جراحی چاقی استفاده کند.
  • اگر سلامتی افراد در گرو اضافه‌ وزن و چاقی است حتما باید از جراحی چاقی استفاده کرد.

فواید جراحی چاقی چیست؟

همچنین بخوانید  خرید ممبر تلگرام | روشی نوین برای افزایش ممبر واقعی تلگرام

در کل وظیفه اصلی جراحی چاقی کمک کردن به کاهش وزن در افراد می‌باشد و کمک خواهد کرد تا ریسک مشکلات خطرناک و تهدیدآمیز که رابطه مستقیمی با چاقی در بدن افراد دارند، برطرف گردد و بیماری‌هایی همانند ناباروری، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، سکته، تنگی نفس و فشارخون بالا  رو به بهبودی بروند. در حالت کلی هنگامی پزشک توصیه می‌کند فردا جراحی چاقی استفاده کند که تلاش‌های پی ‌در پی افراد برای کاهش وزن از طریق راهکارهای دیگر به نتیجه نرسیده ‌است و فرد با تغییر سبک زندگی نتوانسته به هدف خود برسد و بیماری‌هایی که بعد از انجام جراحی چاقی برطرف خواهند شد.

جراحی چاقی

کلام آخر

اغلب افراد به دلیل مشاغل کاری که دارند تصور می‌کنند جراحی چاقی نیاز به دوران نقاهت بسیار طولانی دارد و نمی‌تواند از این نوع جراحی استفاده داشته باشند تا به وزن ایده‌آل خود برسند. این در حالی است که دوره درمان برای این نوع جراحی‌ها کمتر از دو هفته می‌باشد و فرد با گذشت این زمان می‌تواند فورا به محل کار خود برگردد و رژیم‌های غذایی که در طول این دوره توسط پزشک تعیین می‌گردد، به ‌راحتی رعایت شوند. البته بهتر است بدانید در طی این زمان فرد نباید فعالیت‌های سنگین و غیر اداری انجام بدهد. فواید استفاده از جراحی چاقی افراد را تحریک خواهد کرد تا لذت داشتن یک اندام مناسب را کسب کند، پس می‌توانید با تحقیق بسیار دراین‌باره از این راهکار اصولی استفاده داشته باشید.

منبع: https://drsalimiclinic.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *